burde et barn på 10mdr ikke kunne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2010

NinaNymannMadsen

det lyder hvertfald ikke normalt. da min datter var 10 mdr ville hun næsten ikke lade os give hende med og når hun først var igen med at fortælle hendes røverhistorier vi ikke forstår så kunne hun ikke stoppe igen da.

men ja som andre foreslår så prøv at holde øje med barnet og se hvordan det er. ellers må du jo prøve at snakke med sundhedsplejersken for at høre ad havd man kan gøre i den situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Maja88

Anonym skriver:

hun virker nu glad nok. tror bare hun tror at det er sådan man gør

ja men man kan jo godt virke glad ved nogen ting skal du huske..

Anmeld

30. december 2010

MinNoah

Hmm...

Vil give jer allesammen ret i at det virker underligt - hun burde bestemt række ud efter maden - og synes også det lyder virkelig underligt at moren ikke lader hende sidde med ved bordet - eller ligger hende i et rum alene i lang tid. ALt dette er bestemt IKKE okay!

Men jeg synes du skal prøve at snakke med din veninde om det FØR du kontakter SP - jeg ville blive super ked af det hvis jeg havde en veninde der kontaktede sp fordi hun synes jeg gjorde noget underligt. Måske din veninde bare ikke ved hvordan man burde håndterer et barn i den alder? Måske hun vil blive super glad hvis du åbner stille og roligt op og uden at generer hendes måde at være Mor på - giver forslag til ting, som fx da du tilbød en kartoffelbåd til barnet. Spørg om der er noget der går hende på? Noget du kan hjælpe med - evt anbefal hende en bog om barnets udvikling 0-3 år - sig du selv har læst den og den er super god - bare for at hun får et indblik i hvordan man burde behandle et barn/hvad et barn skal kunne i forskellige aldre osv.

Synes man skal passe på med at kontakte sundhedsprofessionelle - medmindre du oplever barnet direkte mistrives og svigtes. For selvfølgelig skal barnet ikke líde nogen skade!

Håber mine ord gav bare lidt mening :-)

Anmeld

30. december 2010

Sasja77

Anonym skriver:

barnet virker meget indelukket, men hvis jeg snakker med det, bliver det helt vildt glad. men det er vel klart hvis hendes mor ikke snakker med det.

vi var en dag til noget sang for børn og min veninde sagde at hun da aldrig sang for hendes barn

Hej med dig,

Jeg har ingen lægelige erfaringer men jeg tror ikke at det er autisme men derimod at din veninde slet slet ikke er i kontakt med sit barn! Det du beskriver har jeg også set hos en veninde og hun var på samme måde som din(dog ikke lige så slemt som noget af det du beskriver her) Og lige så snart du tog kontakt til hendes barn blev det rigtig rigtig glad og ville rigitig gerne have mere kontakt! 

Har du overvejet at sige det til din veninde? Jeg ved det er rigtig svært! Jeg har ikke selv kunne sige det ligeud til min, men jeg er kommet med hentydninger hele tiden og den fangede hun tror jeg for det er i den grad blevet bedre!!

Undskyld hvis jeg er dømmende, men stakkels barn! Jeg kan ikke bære at nogen er "ligeglade" med deres børn

Anmeld

30. december 2010

EliasMinDejligeSøn<3

Anonym skriver:

hej skriver lige som ano, da jeg ikke vil risikere hende som jeg skriver om ser det, i tilfælde af hun er herinde.

min veninde har en datter på 10 mdr og vi var ude at spise her forleden. begge vores børn var vågen og mit barn skulle derfor sidde ved bordet og også spise lidt. jeg spurgte derfor om jeg også skulle hente en barnestol til min venindes datter, og det siger hun så nej til, hun kan bare sidde i barnevognen. min veninde sidder altså med ryggen til barnevognen, og det tager jo ikke 30 min at spise på cafe. og 30 min er da lang tid for et barn på 10 mdr at sidde og glo i barnevognen. hmm siger så til hende eihh det er da synd hun skal sidde der og ikke med os andre det vil hun da sikkert godt. min veninde tager så hendes datter på skødet, fordi jeg synes det var synd.

jeg giver mit barn en kartoffel båd og spørger derfor min veninde om hendes datter også må få en og det må hun godt. rækker så hendes datter kartoffel båden, men der er ingen reaktion. hun prøver slet ikke på at tage den... spørger så om det er fordi hun er genert hun ikke vil tage den, eller om hun aldrig gør det. det siger min veninde så hun aldrig gør, hun bliver bare madet. tænker bare det er da underligt at et barn på 10mdr ikke af ren nysgerrighed ikke tager ud efter maden eller andet man rækker til det.

hvad synes i???

jeg synes selv det virker som om min venindes datter er bagefter, hun snakker heller ikke. har aldrig hørt det sige nana dada osv.

ved ikke helt hvad jeg skal gøre, tænker om jeg skal ringe til vores sundhedsplejerske???

ja undskyld men min søn tog føst ud efter noget og spiser selv rudbrød osv da han var 1 år???? nogle børn er bare langsomme!!!

Anmeld

30. december 2010

Cris

Det lyder lidt mærkeligt, for selv om de aldrig havde prøvet før, er børnen alt for nysgerrige til at ikke tage imod noget de kan putte i munden, spiseligt eller ikke spiseligt

Men jeg vil også sige, at hvis de gør alle de ting for ham, skal det nok gå. Han skal nok lære det alligevel, jeg synes, at det er mest syndt for din veninde, at hun ikke hygger lidt mere med barnet, for det er tiden der går og aldrig kommer tilbage   Jeg synes ikke, at man skal gør noget ved det lige nu, de skal få lov til at have deres hver dag, som de selv vil have det. Når i dagplejen finder ud af, at der er jo et problem med ham, så skal de nok høre fra dem, for det er noget pædagogerne og dagpleje er meget opmærksom på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.