Lommepenge ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2010

bullerbassen

Carina1977 skriver:

Jeg er enig i at børn bør lære at det at holde huset/have pligter er en del af familielivet og noget der er en selvfølge at gøre. Men samtidig synes jeg altså også det er vigtigt at lære dem, at penge ikke hænger på træerne. At man faktisk skal lave noget for at få dem. Så længe børn er under 13 år, kan de jo ikke få et fritidsarbejde. Så de har ingen muligheder for at tjene deres egne penge, medmindre man laver en eller anden form for indtjening i hjemmet.

Ja vi voksne skal gøre hjemmet rent, og vi får intet for det, men vi er i stand til at tage på arbejde og dermed tjene penge og have muligheden for med tiden, at købe det vi ønsker os. Jeg har i hvert fald taget det valg, at min søn skal have muligheden for at kunne spare op til det han ønsker. og det har han kun mulighed for, hvis han får lommepenge. Når han bliver ældre, kan han så gå ud og tage sig et fritidsjob....men indtil da så får han lommepenge

Min søn har ingen mobil, så sådan noget betaler jeg slet ikke til ham

Kan ikke være mere enig - kunne have skrevet det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

bullerbassen

mor2011 skriver:

Jeg synes det er en supergod idé at ungerne kan tjene lidt lommepenge. Har selv et vennepar som også praktisere samme ordning.

Men jeg synes nu at 5 kr. pr. opgave er alt for meget. Tænk på hvor kort tid det egentlig tager at tømme opvaskermaskinen, max. 5 minutter...

Hvis du sætter opgaveprisen til ca. 50 procent af hvad du havde tænkt dig så lære du samtidig dine børn at en indkomst skal være realistisk i forhold til indsats og kompetencer.

Mit vennepar har meget lavere priser netop for at lære deres børn at penge ikke bare hænger på træerne.

I dagens Danmark bliver langt de fleste børn stor-forkælede og lære desværre ikke i deres opvækst hvad penge egentlig er. Men det er jo en debat helt for sig selv, smiler.

Håber du kan bruge min synsvinkel til at perspektivere begrebet lommepenge til dine børn.  

Lige præsic det samme mener jeg

Syntes 5 kr er en ok pris - Det er tvillinger jeg har - så de ville skulle dele om opgaverne.

DVS - kun 1 kan tømme opvask eller dække bord. Og hvis de så skal have mulighed for at tjene lidt om ugen er det meget fair.

Men forstår hvad du mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.