Lommepenge ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.809 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. december 2010

bullerbassen

Vores 2 drenge på 9 år har ydret ønske om at få lomme pengeVi har så snakket om at det skal hjælpe med at lave lidt herhjemme

F.eks

Tømme opvaskemaskine

Dække ord / Ta af

Gå en tur med hunden

Støvsuge køkken / stue

Har I nogle forslag til små opgaver der passer til deres alder.

Vi har sagt at alm oprydning på værelset ikke kommer med, da vi mener det er alm ting og gøre.

Håber I kommer med lidt imput  

Et sidste spørgsmål , hvad ville en fair pris være for det opgaver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Moaaar <3

bullerbassen skriver:

Vores 2 drenge på 9 år har ydret ønske om at få lomme pengeVi har så snakket om at det skal hjælpe med at lave lidt herhjemme

F.eks

Tømme opvaskemaskine

Dække ord / Ta af

Gå en tur med hunden

Støvsuge køkken / stue

Vi har sagt at alm oprydning på værelset ikke kommer med, da vi mener det er alm ting og gøre.

Synes det er nogen rigtig gode opgaver, dem har vi også her i huset.
Lige på nær det med hunden, og syntes det er rigeligt med opgaver, de har jo også deres egen værelse at holde styr på og de er kun børn =)

Godt nytår

Anmeld

30. december 2010

Carina1977

bullerbassen skriver:

F.eks

Tømme opvaskemaskine

Dække ord / Ta af

Gå en tur med hunden

Støvsuge køkken / stue

Min søn er 10 år og han får 50 kr. i ugen i lommepenge, vel og mærket at han får udført sine pligter. Hvis der er nogle dage han ikke får ordnet det, så trækker jeg i lommepengene. For de 50 kr. skal han:

mandag: gøre vask + toilet rent

Tirsdag: tørre støv af på nogle hylder i stuen, samt tørre borde af i stuen

Onsdag: gøre rent ved sit marsvin

Torsdag: hjælpe med opvasken

Fredag: rydde op på sit værelse (det gjorde han nu også før)

Lørdag: fridag

Søndag: gøre rent ved sit marsvin

Udover det skal han gå ud med skrald efter behov i løbet af ugen.

Ved ikke hvad der er rimeligt at give i lommepenge....det kommer vel også an på din pengepung, og hvad du selv synes er fair

Anmeld

30. december 2010

bøgelund

bullerbassen skriver:

F.eks

Tømme opvaskemaskine

Dække ord / Ta af

Gå en tur med hunden

Støvsuge køkken / stue

i kunne jo lave en tavle i køkkenet, hvor i skriver de forskellige opgaver op, efterfulgt af en pris for hver opgave.. så kan de selv vælge hvor meget de vil hjælpe, og derved tjene.. så en af dem ikke får ligeså mange penge, men ikke har lavet ligeså meget.. fx: 

Barn 1:  Barn 2:

tømme opvasker: 5 kr

tur med hunden 5 kr

ud med skrald: 2 kr

dække eller tage af bord: 4 kr

støvsuge: 5 kr pr rum 

hente posten 1 kr

så kan krydse af hver gang de laver noget, og så gøre op hver fredag fx.. det vil de sikkert syns er meget sjovt.

Anmeld

30. december 2010

bullerbassen

bøgelund1 skriver:

i kunne jo lave en tavle i køkkenet, hvor i skriver de forskellige opgaver op, efterfulgt af en pris for hver opgave.. så kan de selv vælge hvor meget de vil hjælpe, og derved tjene.. så en af dem ikke får ligeså mange penge, men ikke har lavet ligeså meget.. fx: 

Barn 1:  Barn 2:

tømme opvasker: 5 kr

tur med hunden 5 kr

ud med skrald: 2 kr

dække eller tage af bord: 4 kr

støvsuge: 5 kr pr rum 

hente posten 1 kr

så kan krydse af hver gang de laver noget, og så gøre op hver fredag fx.. det vil de sikkert syns er meget sjovt.

Hej

Det er faktisk sådan vi vil gøre det - for så bestemmer de selv hvor meget de vil " tjene " og om de vil holde en fridag.

Har lavet et skema ( som skoleskema ) for hver af drengene, hvor ugedagene står på samt pligterne. Så får de et kryds for hver opgave og aflønes hver uge ..

Har snakket om 5 kr pr opgave, manglede bare lidt flere muligheder. Vil sætte " gå ud med skrald på "

Tak for dit svar

Anmeld

30. december 2010

bullerbassen

Prutten 34+ skriver:

Synes det er nogen rigtig gode opgaver, dem har vi også her i huset.
Lige på nær det med hunden, og syntes det er rigeligt med opgaver, de har jo også deres egen værelse at holde styr på og de er kun børn =)

Godt nytår

Super - de har selv været med til at lave det - De har efter spurgt det et stykke tid. Vi har prøvet engang men der gik det i fisk.

Nu har jeg lavet et skema med ugedage og opgaver ( et til hver af drengene ) og så bestemme de selv hvor meget de gider.

Anmeld

30. december 2010

bullerbassen

Carina1977 skriver:

Min søn er 10 år og han får 50 kr. i ugen i lommepenge, vel og mærket at han får udført sine pligter. Hvis der er nogle dage han ikke får ordnet det, så trækker jeg i lommepengene. For de 50 kr. skal han:

mandag: gøre vask + toilet rent

Tirsdag: tørre støv af på nogle hylder i stuen, samt tørre borde af i stuen

Onsdag: gøre rent ved sit marsvin

Torsdag: hjælpe med opvasken

Fredag: rydde op på sit værelse (det gjorde han nu også før)

Lørdag: fridag

Søndag: gøre rent ved sit marsvin

Udover det skal han gå ud med skrald efter behov i løbet af ugen.

Ved ikke hvad der er rimeligt at give i lommepenge....det kommer vel også an på din pengepung, og hvad du selv synes er fair

Hej

Det lyder også som en od ordning I har - Vil dog ikke lave opgaver hver dag , da jeg er bange for de løber surt i det.

Har lave et afkrydsning skema med opgaver og ugedage, så bestemmer de selv, hvor meget de vil lave.

Mange lidt flere opgaver de kunne vælge imellem. Overvejer toiletet som I bruger, kunne ikke blive enig med mig selv om det var for meget. Vil snakke med dem om det.

Tak for dit svar

Anmeld

30. december 2010

twinboys

Her har jeg to drenge på snart 8 år og de får aldrig lommepenge...

Hvorfor skal man have penge for at hjælpe...

Jeg får da heller ingen penge for at lave mad, tømme opvasker, lægge tøj sammen, vaske tøj osv.

Herhjemme er vi fælles om at klare hverdagene... Og alle hjælper til men ingen får penge for at gøre det...

Synes det er noget man klarer som familie... alle hjælper til

Majbritt

Anmeld

30. december 2010

bullerbassen

twinboys skriver:

Jeg får da heller ingen penge for at lave mad, tømme opvasker, lægge tøj sammen, vaske tøj osv.

Herhjemme er vi fælles om at klare hverdagene... Og alle hjælper til men ingen får penge for at gøre det...

Majbritt

Ja den holdning har jeg også men drengene vil også gerne tjene lidt pengene så de kan spare sammen.

Hvilket jeg godt kan forstå. Så derfor har vi valgt at sådan skal det være. Nogle ting kan man tjene lidt lomme penge på, andre er en alm opgave at lave for at bidrage til hverdagen som familie.

Så vi vælger en mellem vej  Så får alle lidt ud af det, og de lære også at styre deres egen penge. Vi har desværre ikke bedste forældre der engang imellem stikker dem en skilling.

Anmeld

30. december 2010

betski

twinboys skriver:

Majbritt

Sådan er det også her hos os. Jeg vil gerne lære min datter, at det er en naturlig del af livet, at man hjælper hinanden. Men hun får så tilgængæld lidt lommepenge af min mor når hun er dernede og har hjulpet med f.eks. at gøre rent. Det synes jeg er ok. Men herhjemme er vi nu fælles om tingene.

Dog får hun nu alligevel lidt ala lommepenge, da hun altid får penge med til toget (over til sin far hver anden weekend) og bruger hun dem ikke der, må de komme i sparebøssen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.