multivitaminpille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2010

4kløver

Caroline86 skriver:

ja, se det fortalte min sp mig nemlig for nogle måneder siden og så oprettede jeg en tråd om det herinde! Men der var en masse der sagde at det var kun hvis de ikke fik multivitaminen og at de ikke skulle have begge dele!?  nu er jeg da forvirret!

Ok  Min sagde også at hun skulle ha dem lige meget hvad..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2010

Caroline86

4kløver skriver:

her er et link til den gamle tråd

der er også nogle links

Anmeld

6. januar 2011

Caroline86

4kløver skriver:

nu har jeg spurgt dem på apoteket.

De fortalte at Laura gerne må få multivitaminen allerede og at hun skal fortsætte med d-dråberne til hun er 2 år! dvs multivitamin OG d-dråber præcis som du og jeg havde forstået det på sp

Anmeld

6. januar 2011

4kløver

Caroline86 skriver:

De fortalte at Laura gerne må få multivitaminen allerede og at hun skal fortsætte med d-dråberne til hun er 2 år! dvs multivitamin OG d-dråber præcis som du og jeg havde forstået det på sp

super så har du ikke gjort noget forkert Men hos mig var det kun fordi manden sprugte ind til d-dråber for jeg ville ha stoppet her da hun blev 1år..

Anmeld

7. januar 2011

tumle81

Caroline86 skriver:

Har også svaret dig i den anden tråd...

Ved ikke hvorfor men de har givet dig forkerte oplysninger i forhold til hvad sundhedsstyrelsen anbefaler. Der er det enten eller. De skriver blot dråber men når barnet kan spise en vitamin pille er den tilstrækkelig!

De skal have 10 mikrogram om dagen! Ligesom der er i børne vitaminpille

Knus Kathrina

Anmeld

7. januar 2011

Caroline86

tumle81 skriver:

Har også svaret dig i den anden tråd...

Ved ikke hvorfor men de har givet dig forkerte oplysninger i forhold til hvad sundhedsstyrelsen anbefaler. Der er det enten eller. De skriver blot dråber men når barnet kan spise en vitamin pille er den tilstrækkelig!

De skal have 10 mikrogram om dagen! Ligesom der er i børne vitaminpille

Knus Kathrina

det er så lige præcis der hvor apoteket siger at den anbefalede mængde er sat op til 20 mikrogram når børnene er mellem 1 og 2 år

Anmeld

7. januar 2011

Nemesis

Sara begyndte også med sin multivitamin før hun blev et år.

Da hun er på mælkefri kost begyndte hun også på tyggekalk og der er ekstra Dvitamin i. Du skal bare være obs på hvad du giver hende så hun fx ikke får for meget D vitamin hvis du begynder at give hende andet.

Sara får nu hver morgen, 2 fiskeoliekapsler, 2 kalktyggetabletter og en vitaminpille.

Kalken er dog så stor i pillen at jeg knækker den i stykker.

:-) Sisse

Anmeld

7. januar 2011

Brams

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder.

Laura bliver 1 år d.18/2 og skal ifølge sundhedsstyrelsen jo så til at have en multivitaminpille i stedet for bare jern og d-vitamin som hun får nu.

Vi bruger jern pulver og er ved at løbe tør og vi kom så til at tale om det med vitaminpillen. om ikke vi kan give hende den allerede? Er der nogen grund til at man venter til de er 1 år?

Laura spiser det samme som os andre og har gjort det længe. Hun får derfor masser af vitaminer, mineraler og fibre gennem kosten allerede, men skal selvfølgelig have vitaminpillen (ligesom vi andre får).

Men hvad tror/mener/ved I? Må hun begynde at få multivitaminen allerede nu eller skal vi købe jern igen og fortsætte med det til hun er 1 år?

knus Caroline

De har faktisk lavet anbefalingen om, mht. d-vitamin. Der anbefaler man nu, at de får d-vitamin til de er 2 år.

De må ikke få vitaminpillen sammen med d-dråberne, jeg spurgte på apoteket forleden

Anmeld

7. januar 2011

Caroline86

Brams skriver:

De har faktisk lavet anbefalingen om, mht. d-vitamin. Der anbefaler man nu, at de får d-vitamin til de er 2 år.

De må ikke få vitaminpillen sammen med d-dråberne, jeg spurgte på apoteket forleden

hæhæ... kan se du ikke har læst resten af tråden (og det gør heller ingenting)

Jeg er SKRUP forvirret! Jeg spurgte OGSÅ på apoteket forleden og de sagde at hun skal have både multivitamin (med 10 mg d-vitamin) OG d-dråber med 10 mg. Dvs. den dobbelte dosis af hvad man anbefalede før! SUK altså!!!!!! Hun gentog det endda flere gange at det altså var 20 mg hun skal have indtil hun er 2 år... hvorfor f*nden kan de ikke bare blive enige om hvad de anbefaler folk??

Anmeld

7. januar 2011

Nemesis

Sundhedsstyrelsen skriver faktisk selv at hvis barnet får en multivitiamin pille dækker det, det daglige behov.

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Erna ering/D-vitamin/Forebyggende%20D-vitamintilskud.as px

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.