forkert eller rigtig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Anonym trådstarter

problemed er jo at der ingen arbejde er at finde og at der kan gå mange år før der kommer noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Cris

Der er altid plads til en baby, men jeg ville personlig vente lidt mere. I vil have det sjovere, når økonomien er lidt bedre på plads. Og Midt i tyverne er en god alder til at have babier, synes jeg (som ventede til midt trediverne )

Anmeld

29. december 2010

Carina1977

Mie A skriver:

Personligt ville jeg vente - Det er meget svært at få et job som gravid - så du kan jo risikere at være på kontanthjælp i lang tid. Hvad med at prøve at finde et nyt job og når det er lykkedes, så starte projekt baby..?

Jeg er enig her....og jo længere tid man er i kontanthjælps-systemet, jo sværere er det at få arbejde. Arbejdsgivere er ikke så begejstret for folk, der har været på kontanthjælp i alt for lang tid.....desværre.

Så jeg ville finde job først, vente ½ års tid, og så få børn.....så viser man også sin nye arbejdsplads en smule respekt. Synes ikke det er så pænt gjort at finde et arbejde, blive gravid med det samme og så bagefter meddele at man altså går på barsel lige om lidt hehe. Måske det bare er mig der personligt ville have det skidt med sådan noget

Jeg er selv på førtidspension og er gravid. men sådan er min situation jo altid, heldigvis har jeg da en kæreste med et meget godt sikret fuldtids-arbejde. Man skal bare passe på med ikke at låse sig fast for længe i kontanthjælpen. For det bliver altså bare det sværere at få arbejde bagefter

Jeg kender godt følelsen af at brændende ønske sig et barn, så det er bare svært at vente.....så jeg kan sagtens sætte mig ind i trådstarters dilemma/tanker. Men nogen gange bliver man nødt til at træffe svære valg. trådstarter kan vælge at få et barn nu, og hvem ved måske finder hun nemt et arbejde bagefter, men det kan ligeså godt få den modsatte konsekvens. Jeg ved det ikke, for jeg kan godt forstå ønsket om at få et barn, men samtidig tænker jeg også rationelt.

hehe måske der er nogen der kan formulere sig mindre rodet end mig, eller kan komme med fornuftigere svar

Anmeld

29. december 2010

Mie A

Anonym skriver:

problemed er jo at der ingen arbejde er at finde og at der kan gå mange år før der kommer noget..

Men har du prøvet at finde et nyt job inden at I er gået igang med projekt baby? - Det er jo ikke alle at det tager et par år for... altså at finde et nyt job.

Men jeg vil give dig ret i at det ikke så nemt mere at få job, som det har været!

Anmeld

29. december 2010

Anonym trådstarter

Mie A skriver:

Men har du prøvet at finde et nyt job inden at I er gået igang med projekt baby? - Det er jo ikke alle at det tager et par år for... altså at finde et nyt job.

Men jeg vil give dig ret i at det ikke så nemt mere at få job, som det har været!

har søgt i syv måneder nu uden held

Anmeld

29. december 2010

Marco2

Hvad med at tage en uddannelse? Det øger som regel jobmulighederne …

Anmeld

29. december 2010

Mie A

Ja det er virkelig ikke nemt at finde job - var selv arbejdssøgende for et år siden og det var mange ansøgninger der blev skrevet førend at der var gevinst.

Men jeg ønsker jer held og lykke både med jobsøgning og projekt baby. 

Anmeld

29. december 2010

Anonym trådstarter

mange tak... lidt jobstøv er altid rart

Anmeld

29. december 2010

A&F

Der er  ting, der spiller ind, når man vælger at få børn. I er jo meget unge. Hvis I er klar til at få et barn, så er det jeres eget valg, men jeg vil dog råde jer til at få arbejde først, eller i det mindste starte på en uddannelse så I har den i baghånden.  Det vil øge jeres jobmuligheder på sigt, og så slipper I for at være afhængige af kommunen.

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

Du skriver selv, at du ikke ved, hvad du vil. Med dette in mente ville jeg klart finde ud af, hvad jeg ville med mit liv og måske få en uddannelse/et job inden jeg satte børn i Verden Mulighederne bliver bare så meget større både for jer selv, men også for et lille barn, som skal leve med konsekvenserne af forældrenes valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.