Mie A skriver:
Personligt ville jeg vente - Det er meget svært at få et job som gravid - så du kan jo risikere at være på kontanthjælp i lang tid. Hvad med at prøve at finde et nyt job og når det er lykkedes, så starte projekt baby..?
Jeg er enig her....og jo længere tid man er i kontanthjælps-systemet, jo sværere er det at få arbejde. Arbejdsgivere er ikke så begejstret for folk, der har været på kontanthjælp i alt for lang tid.....desværre.
Så jeg ville finde job først, vente ½ års tid, og så få børn.....så viser man også sin nye arbejdsplads en smule respekt. Synes ikke det er så pænt gjort at finde et arbejde, blive gravid med det samme og så bagefter meddele at man altså går på barsel lige om lidt hehe. Måske det bare er mig der personligt ville have det skidt med sådan noget 

Jeg er selv på førtidspension og er gravid. men sådan er min situation jo altid, heldigvis har jeg da en kæreste med et meget godt sikret fuldtids-arbejde. Man skal bare passe på med ikke at låse sig fast for længe i kontanthjælpen. For det bliver altså bare det sværere at få arbejde bagefter 
Jeg kender godt følelsen af at brændende ønske sig et barn, så det er bare svært at vente.....så jeg kan sagtens sætte mig ind i trådstarters dilemma/tanker. Men nogen gange bliver man nødt til at træffe svære valg. trådstarter kan vælge at få et barn nu, og hvem ved måske finder hun nemt et arbejde bagefter, men det kan ligeså godt få den modsatte konsekvens. Jeg ved det ikke, for jeg kan godt forstå ønsket om at få et barn, men samtidig tænker jeg også rationelt.
hehe måske der er nogen der kan formulere sig mindre rodet end mig, eller kan komme med fornuftigere svar 
Anmeld