forkert eller rigtig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
28 svar
0 synes godt om
29. december 2010

Anonym trådstarter

heej. jeg har en masse tanker som flyver lidt rundt.

syndes i at det er uansvarligt at vil ha børn når manden er arbejdsløs og jeg på kontanthjælp det får vi begge. vi er begge 19 år (unge ja men når vi ønsker os en baby.

kan man ikke godt forsørge en baby på kh

og manden får jo sikkert et arbejde igen og jeg med...

håber i vil give jeres vurdering...

GODT NYTÅR TIL ALLE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Den lykkelige

Anonym skriver:

syndes i at det er uansvarligt at vil ha børn når manden er arbejdsløs og jeg på kontanthjælp det får vi begge. vi er begge 19 år (unge ja men når vi ønsker os en baby.

GODT NYTÅR TIL ALLE

Om man kan forsørge en på kh kommer jo helt an på dine udgifter..

Jeg er desværre på kh når vi får vores lille og ville da helst have fundet job inden.. synes i skal prøve få job osv først.. For når du først er gravid, vil ingen arbejdsivere have dig.. Snakker af bitter erfaring  Måske alt ser anderledes ud om nogle måneder.. at i begge har job.. så er det vente tiden værd..

Anmeld

29. december 2010

Hvem?

Anonym skriver:

GODT NYTÅR TIL ALLE

Altså jeg ved ikke om det er uansvarligt, men der er da meget at tænke over, jeg er SUPER glad for at vi begge har arbejde, har eget hus og bil inden vi fik barn, da det ER møg dyrt at få børn,

Det er altså ikke bare sådan lige, at gå til, jeg kunne slet ikke sætte mig ind i at ønske børn da jeg var 19 år, jeg er glad for jeg "først" blev gravid som 23 årig, da jeg altså havde nået at opleve en del i de 4 års mellemrum,

At manden nok skal få arbejde igen er da meget sikkert, men i disse her tider er det jo slet slet ikke til at vide hvornår.......

Anmeld

29. december 2010

Anonym trådstarter

vi vil bare gerne have barn i ung alder så vi kan få mange børn jeg har arbejdet i en børnehave i 2 år men den blev desværre lukked´så nu ved jeg ikke hvad jeg vil..

Anmeld

29. december 2010

4xGreve

Anonym skriver:

GODT NYTÅR TIL ALLE

ja man kan godt forsørge en baby på KH og nej syntes ikke det er forkert... hvis i føler det er rigtigt så hop ud i det man finder altid en løsning på problemerne hen af vejen

Anmeld

29. december 2010

Anonym trådstarter

WiitrioeN skriver:

ja man kan godt forsørge en baby på KH og nej syntes ikke det er forkert... hvis i føler det er rigtigt så hop ud i det man finder altid en løsning på problemerne hen af vejen

man kære jo osse at spare på en anden måde vi ønsker baby så højt men det er ikke lykkes inu vi har prøves  i 4 måneder uden held

Anmeld

29. december 2010

Linemaria90

jeg syntes i skal gøre hvad i har lyst til. i skal nok klare jer, man kan bare ikke købe nyt tøj hele tiden.. hehe.. man må preriotere tingene. i får jo også børnepenge hver 3 mdr. ca 4000 kr.. dem kan man fordele ud på månederne.

go for it

hilsen Line, 20 år, på kontanthjælp, en mand der skal starte på SU til sommer, og snart mor til 2 vi vil også have "mange børn i en ung alder "

Anmeld

29. december 2010

4xGreve

Anonym skriver:

man kære jo osse at spare på en anden måde vi ønsker baby så højt men det er ikke lykkes inu vi har prøves  i 4 måneder uden held

det handler om at blive ved med at tro og ikke dyrke sex fordi i prøver at få en baby men fordi i virkelig har lyst til hinanden også find jeres indre dyr frem hehe... sorry min ligefremhed

Anmeld

29. december 2010

eElak

Synes sq den er lidt svær..... 

Personligt synes jeg at det ville være det bedste hvis i fandt jer arbejde først, og derved fik nogle flere penge ind. desuden så er chancen langt mindre for at hænge fast i en spiral af overførselsindkomster, hvis i har job først, og ligesom har styr på den del af dagligdagen, inden der kommer børn.. 

Det er dyrt at have børn - det er ingen hemmelighed.. og selvom man kan få mange ting af kommunen/staten, så er det altså i sidste ende jeres eget ansvar at forsørge det barn som i sætter i verden.. 

Så ja - med frygt for at i kommer til at leve af systemet og derved komme ind i en dårlig spiral, så vil jeg faktisk sige at det er uansvarligt at få børn, uden økonomisk sikkerhed. 

Med det sagt - da jeg blev gravid var min daværende kæreste arbejdsløs, og havde et sporadisk forhold til arbejdsmarkedet. Jeg selv var i arbejde, og har aldrig været arbejdsløs... 
Vi kunne godt have råd til barn - det var ikke luksus, men vores søn har aldrig manglet noget..

Jeg har så siden valgt at være alene med sønnike - bl.a. pga faren aldrig er kommet videre end kontanthjælp, men også af mange andre årsager.

Så der er også noget personligt erfaring indover, som gør at jeg skriver som jeg gør.

Jeg plejer altid at opfordre folk til at gøre det hvad de føler for - bare HUSK at tænke over konsekvenserne.. tænk over at et barn altså koster penge... og det er jeres ansvar at forsørge det...

Beklager min gentagelse.. mindre heldig vane jeg har...

Anmeld

29. december 2010

Mie A

Personligt ville jeg vente - Det er meget svært at få et job som gravid - så du kan jo risikere at være på kontanthjælp i lang tid. Hvad med at prøve at finde et nyt job og når det er lykkedes, så starte projekt baby..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.