Synes sq den er lidt svær.....
Personligt synes jeg at det ville være det bedste hvis i fandt jer arbejde først, og derved fik nogle flere penge ind. desuden så er chancen langt mindre for at hænge fast i en spiral af overførselsindkomster, hvis i har job først, og ligesom har styr på den del af dagligdagen, inden der kommer børn..
Det er dyrt at have børn - det er ingen hemmelighed.. og selvom man kan få mange ting af kommunen/staten, så er det altså i sidste ende jeres eget ansvar at forsørge det barn som i sætter i verden..
Så ja - med frygt for at i kommer til at leve af systemet og derved komme ind i en dårlig spiral, så vil jeg faktisk sige at det er uansvarligt at få børn, uden økonomisk sikkerhed.
Med det sagt - da jeg blev gravid var min daværende kæreste arbejdsløs, og havde et sporadisk forhold til arbejdsmarkedet. Jeg selv var i arbejde, og har aldrig været arbejdsløs...
Vi kunne godt have råd til barn - det var ikke luksus, men vores søn har aldrig manglet noget..
Jeg har så siden valgt at være alene med sønnike - bl.a. pga faren aldrig er kommet videre end kontanthjælp, men også af mange andre årsager.
Så der er også noget personligt erfaring indover, som gør at jeg skriver som jeg gør.
Jeg plejer altid at opfordre folk til at gøre det hvad de føler for - bare HUSK at tænke over konsekvenserne.. tænk over at et barn altså koster penge... og det er jeres ansvar at forsørge det...
Beklager min gentagelse.. mindre heldig vane jeg har...
Anmeld