Anonym skriver:
Jeg skal med kæresten over og besøge hans fars gravsted. Han døde af kræft i 2005. Jeg nåede aldrig at lære ham at kende men nu skal vi over og sige "hej" sammen med vores lille søn på ca 6 måneder. Så ville jeg høre hvad i gør når i besøger et gravsted. Hvor lang tid i bliver der, hvad i snakker om, hvad tager i med osv.
Jeg ved ikke noget om det da jeg kun har besøgt et gravsted 1 gang og der var jeg ikke så gammel. Jeg er ano da jeg ikke er klar over hvor følsom min kæreste er omkring det.
Puha det bragte vist lige min evige dårlig samvittighed op.
nårh men til sagen, når jeg endelig engang imellem tager mig sammen til at besøge mine forældres gravsted har jeg somregel gerne en sød lille blomst med, normalt er jeg der kun lige i 5-10 min hvor jeg står og kigger lidt på stenen, vasker den lidt, og fjerner de døde blomster.
Ja der er jo ikke så vanvittig meget at foretage sig på sådan et sted, og synes altid det er så akavet at stå der og glo på stenen, og lige hviske hej mor og far. Men det kommer jo nok an på hvem man er som person, og hvilke ralationer man har til vedkommende som ligger under stenen, men som du selv skriver så nåede du jo ikke at lære ham at kende.
Så tag en sød lille blomst med, og så på med omsorgsfrakken, måske din mand bliver lidt følsom og stille når han når hen til stedet, måske han finder alle minderne frem, hvem ved..
Anmeld