MME - hvordan filan er de der "regler"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Ni-ko-li-ne

Fru'Rugaard skriver:

Du må gerne blande flaskerne til et helt døgn af gangen- de må højst stå i køleskabet i 24 timer af gangen- hvis du ska ud, må du gerne tage dem du ska bruge med fra køleskabet og bare ligge i pusletasken, de SKAL ik holdes kolde- jeg plejede at blande dem lige inden vi sku ud af døren, også gav jeg bare vandet 1 min. i mikrobølgeovnen, også pulver i, også i tasken, så kunne de sagtens holde sig varme i 2 timer.
Med hensyn til bakterierne, så vask flasker og sutter med vand og sæbe først, også kog/skold dem med kogende vand, og stil dem evt. på et viskestykke med bunden i vejret, og låget på sutterne.
så kommer der ikke bakterier i flasken eller på sutterne.

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

øhm.... hvem har fortalt dig det? det er absolut ikke smart at have færdigblandet MME liggende i pusletasken....  der gror en masse bakterier i, eller det kan der...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Fru'Rugaard

Ni-ko-li-ne skriver:

øhm.... hvem har fortalt dig det? det er absolut ikke smart at have færdigblandet MME liggende i pusletasken....  der gror en masse bakterier i, eller det kan der...

ALtså, der er ikke sket noget med min datter, og alle jeg kender gør det sådan- og de lagde der højst 2 timer.
så dannes der vel os bakterier når de står i køleskabet?!

Anmeld

29. december 2010

Ni-ko-li-ne

Fru'Rugaard skriver:

ALtså, der er ikke sket noget med min datter, og alle jeg kender gør det sådan- og de lagde der højst 2 timer.

Ikke i samme grad... Bakterievækst er eksponentiel og det går hurtigere jo varmere mælken er... Desuden er MME et ret godt vækstmedie... Jeg ville aldrig blande mælken og så tá den med, så hellere have pulveret med...

Anmeld

29. december 2010

Fru'Rugaard

Ni-ko-li-ne skriver:

Ikke i samme grad... Bakterievækst er eksponentiel og det går hurtigere jo varmere mælken er... Desuden er MME et ret godt vækstmedie... Jeg ville aldrig blande mælken og så tá den med, så hellere have pulveret med...

Okay, det vidste jeg ikke - jeg har altid gjort sån.
Så ved jeg det til næste gang - tak fordi du lige kommenterede mit indlæg

Anmeld

29. december 2010

Ni-ko-li-ne

Fru'Rugaard skriver:

Det var nu også mere for at høre, hvem der dog havde givet dig det råd?Min SP sagde ydermere, at jeg først fra 4 mdr måtte blande flaskerne til et døgn af gangen...

Anmeld

29. december 2010

Fru'Rugaard

Ni-ko-li-ne skriver:

Det var nu også mere for at høre, hvem der dog havde givet dig det råd?Min SP sagde ydermere, at jeg først fra 4 mdr måtte blande flaskerne til et døgn af gangen...

Det har min SP os sagt, men jeg gik egentlig bare ud fra at man godt måtte tage dem med på den måde

Anmeld

29. december 2010

JacobsMoar

Hejsa Lea...

Vi gik over til flaske da Jacob var ca. 5 uger (han er 8½ uge nu), og det har indtil nu været et kæmpe spørgsmål hver gang jeg skulle ud af døren..

MEN, nu er løsning fundet... Jeg har købt sådan en dimmer fra Pigeon (60 kr. i Ønskebørn) til at have MME i, en termokande til varmt kogt vand, og en til koldt kogt vand (i tilfælde af at vandet er for varmt)... Og så laver vi bare lige en mixer

Mht. at have flaskerne stående derhjemme har jeg fået at vide at de helst skal blandes når de skal bruges, men at jeg godt kan blande nogle til natten, så de bare skulle varmes...

Hvis jeg blander til at have stående i køleskabet sørger jeg altid for at vandet er koldt inden jeg blander MME i...

fra Karina

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. december 2010

misslea

Mette. skriver:

Jeg putter en hel pakke med pulver over i en lufttæt beholder og har den stående i et skab. Jeg regner med det er fint nok.

Flaskerne står på et flaskestativ også selve suttehovederne er i en skål med låg. Også har jeg selvfølgelig dem med vand i køleskabet på en hylde i køleskabet. Plejer at holde dem der hvor der er mælk etc.

Et flaskestativ??? Hvad søren er det??!!!

Anmeld

29. december 2010

misslea

Bromberg skriver:

Hejsa Lea...

Vi gik over til flaske da Jacob var ca. 5 uger (han er 8½ uge nu), og det har indtil nu været et kæmpe spørgsmål hver gang jeg skulle ud af døren..

MEN, nu er løsning fundet... Jeg har købt sådan en dimmer fra Pigeon (60 kr. i Ønskebørn) til at have MME i, en termokande til varmt kogt vand, og en til koldt kogt vand (i tilfælde af at vandet er for varmt)... Og så laver vi bare lige en mixer

Mht. at have flaskerne stående derhjemme har jeg fået at vide at de helst skal blandes når de skal bruges, men at jeg godt kan blande nogle til natten, så de bare skulle varmes...

Hvis jeg blander til at have stående i køleskabet sørger jeg altid for at vandet er koldt inden jeg blander MME i...

fra Karina

Hej Karina....

Mange tak for dit svar!!!

Ja - den er da smadder smart.... må helt sikkert også have mig sådan et system dér

Lea

Anmeld

29. december 2010

Mette.

Et flaskestativ??? Hvad søren er det??!!!

Sådan et her: 

Så står de i et skab på den.. Kan købes i Babysam til 70 kr., mener jeg.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.