MME - hvordan filan er de der "regler"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Hvem?

misslea skriver:

Hej alle jer kloge kvinder derude....

Wilma får jo et par flasker MME i døgnet, da jeg desværre ikke kan følge med hendes appetit, og jeg er altså lidt forvirret mht. hvordan denne MME skal behandles....

Så er der mon nogle, der kan hjælpe mig lidt her???

Vi bruger pulver Allomin.

1) - Må jeg lave flere flasker af gangen og opbevare i køleskabet? Altså må jeg gerne blande MME'en om morgenen og så først give Wilma det senere på dagen, eller skal jeg nøjes med at koge vandet og først blande MME i, når hun skal spise?

2) - Når vi er ude, så laver jeg et par flasker til at have med. Må de ligge i pusletasken, eller skal de i køleskab eller holdes kolde til de skal bruges?

3) - Hvordan undgår jeg bedst, at der kommer bakterier osv. i mælken og flaskerne???

Håber, at der er nogle, der kan hjælpe mig... for jeg aner da åbenbart ikke, hvordan jeg skal forholde mig til det her MME-halløj

Mange hilsner fra Lea - og glædelig bag-jul

Min dreng var flaskebarn, jeg havde altid 1 termokande med kold kogt vand og 1 termokande med kogt varm vand, således var det super nemt og hurtigt altid at blande en flaske også var flasken altid frisk....

Dette vil jeg også gøre næste gang, det er super nemt at have med rundt og så undgår du også bakterier og andre sager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

henh01

får de ikke dårlig mave hvis det er koldt?

Anmeld

28. december 2010

misslea

SanneBoe skriver:

Min dreng var flaskebarn, jeg havde altid 1 termokande med kold kogt vand og 1 termokande med kogt varm vand, således var det super nemt og hurtigt altid at blande en flaske også var flasken altid frisk....

Dette vil jeg også gøre næste gang, det er super nemt at have med rundt og så undgår du også bakterier og andre sager

ej ja - det er da smart....

Havde du så bare sådan nogle små termokander med, når du var ude??? Og hvad opbevarede du MME pulveret i?? bare en plastisk beholder oder was???

Anmeld

28. december 2010

Fru'Rugaard

Du må gerne blande flaskerne til et helt døgn af gangen- de må højst stå i køleskabet i 24 timer af gangen- hvis du ska ud, må du gerne tage dem du ska bruge med fra køleskabet og bare ligge i pusletasken, de SKAL ik holdes kolde- jeg plejede at blande dem lige inden vi sku ud af døren, også gav jeg bare vandet 1 min. i mikrobølgeovnen, også pulver i, også i tasken, så kunne de sagtens holde sig varme i 2 timer.
Med hensyn til bakterierne, så vask flasker og sutter med vand og sæbe først, også kog/skold dem med kogende vand, og stil dem evt. på et viskestykke med bunden i vejret, og låget på sutterne.
så kommer der ikke bakterier i flasken eller på sutterne.

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

28. december 2010

Hvem?

misslea skriver:

ej ja - det er da smart....

Havde du så bare sådan nogle små termokander med, når du var ude??? Og hvad opbevarede du MME pulveret i?? bare en plastisk beholder oder was???

Det er nemli så smart, hvis jeg skulle ud hele dagen havde jeg to termokander der kunne rumme 1 liter i hver, hvis jeg bare skulle et smut, havde jeg to termokander der rummer 0,5 liter, Tupperware har en beholder beregnet til opbevaring af MME, der er 3 rum i, der havde jeg altid doseret inden jeg tog hjemmefra (f.eks. skulle han have 180 ml pr. måltid, var der 3 x 6 strøgne mål i hver af rummene (jeg tror jeg har tre at de beholdere, igen hvis jeg skulle være afsted længe, de er meget smarte, tror jeg gav 80,- kr. stykket for dem.

Termokande-fidusen brugte jeg også om natten, der stod altid termokander, pulver, og flaske klar på stuebordet - så det igen var super nemt at blande, når det bette vågnede

Anmeld

28. december 2010

misslea

SanneBoe skriver:

Det er nemli så smart, hvis jeg skulle ud hele dagen havde jeg to termokander der kunne rumme 1 liter i hver, hvis jeg bare skulle et smut, havde jeg to termokander der rummer 0,5 liter, Tupperware har en beholder beregnet til opbevaring af MME, der er 3 rum i, der havde jeg altid doseret inden jeg tog hjemmefra (f.eks. skulle han have 180 ml pr. måltid, var der 3 x 6 strøgne mål i hver af rummene (jeg tror jeg har tre at de beholdere, igen hvis jeg skulle være afsted længe, de er meget smarte, tror jeg gav 80,- kr. stykket for dem.

Termokande-fidusen brugte jeg også om natten, der stod altid termokander, pulver, og flaske klar på stuebordet - så det igen var super nemt at blande, når det bette vågnede

jamen altså.... tak for tippet

Hmm Tupperware.... kan man købe det, eller skal man inviteres til tupperware-party først???

Anmeld

28. december 2010

Tdittmann

misslea skriver:

Jo... vi har også brikker til at have med på tur, hvis der altså er mulighed for opvarming...!!! Okay... der sker ikke noget ved, at det ikke bliver opvarmet??? Aner ikke om Wilma vil have det, når det ikke er opvarmet, men det kan da være, at vi skal prøve en dag...

kan lige se at wilma ikke er 4 mdr. endnu - det er først efter 4 mdr. du må give hende kold MME.

Anmeld

28. december 2010

misslea

Fru'Rugaard skriver:

Du må gerne blande flaskerne til et helt døgn af gangen- de må højst stå i køleskabet i 24 timer af gangen- hvis du ska ud, må du gerne tage dem du ska bruge med fra køleskabet og bare ligge i pusletasken, de SKAL ik holdes kolde- jeg plejede at blande dem lige inden vi sku ud af døren, også gav jeg bare vandet 1 min. i mikrobølgeovnen, også pulver i, også i tasken, så kunne de sagtens holde sig varme i 2 timer.
Med hensyn til bakterierne, så vask flasker og sutter med vand og sæbe først, også kog/skold dem med kogende vand, og stil dem evt. på et viskestykke med bunden i vejret, og låget på sutterne.
så kommer der ikke bakterier i flasken eller på sutterne.

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

tak tak

Anmeld

28. december 2010

misslea

Tdittmann skriver:

kan lige se at wilma ikke er 4 mdr. endnu - det er først efter 4 mdr. du må give hende kold MME.

oki doki

så venter jeg lige et par måneder med dét

Anmeld

28. december 2010

Hvem?

misslea skriver:

jamen altså.... tak for tippet

Hmm Tupperware.... kan man købe det, eller skal man inviteres til tupperware-party først???

Ja, godt spørgsmål, jeg købte nemli mine til et party, men ellers kender jeg en Tupperware-konsulent (som de jo så smart kalder sig), så kan jeg sagtens skaffe nogle til dig.

Ellers ved jeg Babysam har nogle i blå, også med tre rum, mener de koster 120,- kr. eller sådan noget, de er bare ikke lige så gode som tupperwares (syntes jeg hvert fald ikke), men den kan sagtens bruges, det er bare fordi "tuden" du skal hælde fra er meget kortere på babysams, og derfor er det nemmere med Tupperwares.

Har li vedhæftet billederne af de to

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.