Lægeskift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Fines mor

Pernille08 skriver:

Jeg synes os det er røv hamrende frækt , min kæreste kunne ikk få sammen læge som mig da vi flyttede her ind fordi der ikk var tilgang til os begge . Hammer irreiterende , nu venter vi barn og det er sådan noget underligt noget at baby så skal have læge sammen med kun en af os , gør det noget lettere når begge parter har sammen læge .

Men åbenbart ikk i DK

Det er jo latterligt, for nogle ting er rare at dele med en familielæge.

Jeg vil jo bare skifte, netop fordi det gør vores hverdag lettere ved sygdom, osv. Vores nuværende læge er ikke fulgt med tiden, og jeg vil så gerne kunne best. medicin sidst på dagen, og evt. bare skrive en kort mail KOM Ind i 2011 kære læger!!! Grrr...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

mortilnoahogmelina

Fines mor skriver:

Det er jo latterligt, for nogle ting er rare at dele med en familielæge.

Jeg vil jo bare skifte, netop fordi det gør vores hverdag lettere ved sygdom, osv. Vores nuværende læge er ikke fulgt med tiden, og jeg vil så gerne kunne best. medicin sidst på dagen, og evt. bare skrive en kort mail KOM Ind i 2011 kære læger!!! Grrr...

Jeg forstår dig fuldt ud , ejg blev mildest taget os pisse sur da de sagde til mig jeg skulle betale så , for jeg synes det er langt ude. Jeg kan forstå hvis man skifter hver anden dag , men det er der jo slet slet ikk snakke om .

Anmeld

28. december 2010

Fines mor

Pernille08 skriver:

Jeg forstår dig fuldt ud , ejg blev mildest taget os pisse sur da de sagde til mig jeg skulle betale så , for jeg synes det er langt ude. Jeg kan forstå hvis man skifter hver anden dag , men det er der jo slet slet ikk snakke om .

Jeg vil lige prøve at tale med dem på Borgerservice efter jul, og sige det jo ikke rimeligt !!!

Anmeld

28. december 2010

TineA

Fines mor skriver:

Vi har talt om, at ville skifte vores læge ud med en læge oppe i byen. Vi har pt. læge i nabobyen, men jeg syntes det er besværligt når vi skal kører frem og tilbage med syge børn. Vores læge er også meget svingende i hendes humør, så jeg syntes det er ved at være på tide med et skift.

NU har jeg også fundet et lægehus i byen, som har e-mail konsultation, bestilling af medicin online osv. Ting som virkelig tiltaler mig, og som passer bedre til mit liv. Eks. sidder jeg jo tit i møder mellem kl. 9-12 hvor man hos vores nuværende læge skal ringe !

På vores kommunes hjemmeside læser jeg det somom, at vi alle skal betale 170 kr. for et lægeskift - kan det virkelig passe?

Er det 170 kr pr. cpr nr??

Var det ikke sådan engang, at man kunne skifte gratis 1. okt?

Hej med dig .)

Pudsigt - Se her https://www.baby.dk/debat/80995pi1/ordet-er-frit/skal-man-betale-for-det.aspx

Tine

Anmeld

28. december 2010

Fines mor

W010910 skriver:

Hej med dig .)

Pudsigt - Se her https://www.baby.dk/debat/80995pi1/ordet-er-frit/skal-man-betale-for-det.aspx

Tine

Overvejer om ikke jeg bare skal møde "dum" op på Borgerservice, og sprøge hvordan jeg skal forholde mig. :-) Så kan det være, at vi slipper med 170 kr. pr. voksen! Det giver jo ingen mening, at børn skal betale, da de jo ikke selv kan transportere sig til lægen 10 km væk!

Anmeld

28. december 2010

Fines mor

Hvem er det nu som er Sundhedsminister, overvejer at lave en henvendelse til den person. :-)

Anmeld

28. december 2010

Klumpe-dumpe

Fines mor skriver:

Hvem er det nu som er Sundhedsminister, overvejer at lave en henvendelse til den person. :-)

Bertel Haarder.

Anmeld

28. december 2010

Manakauapo

Pernille08 skriver:

Heeej med dig

Jeg ville selv prøve at skifte min kæreste over til sammen løge som jeg , da det ville gøre det MEGET lettere at vi have læge sammen sted og de tilføldigvis lige nu har tilgang .

men da jeg ringer til kommunen får jeg sammen besked som dig værsgo at betale 170 kr for at skifte læge , hvad pokker sker der lige i vores sundhedssystem ?? Har man ikk frit læge vælg ??

Nej åbenbart ikk .

Selvfølgelig har du frit lægevalg! De 170 kr. som du bliver opkrævet går til nyt sundhedskort og adminstration.

Anmeld

28. december 2010

Fines mor

Kageteenageren skriver:

Selvfølgelig har du frit lægevalg! De 170 kr. som du bliver opkrævet går til nyt sundhedskort og adminstration.

Jo jo men for en familie på 4 bliver det så lige næsten 700 kr. Det tager ikke dem 700 kr. i administration, og slet ikke i nye kort!!! Så meget ved jeg da om kortsystemer. Det er jo helt ude i hampen!

Anmeld

28. december 2010

mortilnoahogmelina

Fines mor skriver:

Jeg vil lige prøve at tale med dem på Borgerservice efter jul, og sige det jo ikke rimeligt !!!

Jaaa kan jeg godt forstå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.