Lægeskift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.052 visninger
28 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Fines mor

Vi har talt om, at ville skifte vores læge ud med en læge oppe i byen. Vi har pt. læge i nabobyen, men jeg syntes det er besværligt når vi skal kører frem og tilbage med syge børn. Vores læge er også meget svingende i hendes humør, så jeg syntes det er ved at være på tide med et skift.

NU har jeg også fundet et lægehus i byen, som har e-mail konsultation, bestilling af medicin online osv. Ting som virkelig tiltaler mig, og som passer bedre til mit liv. Eks. sidder jeg jo tit i møder mellem kl. 9-12 hvor man hos vores nuværende læge skal ringe !

På vores kommunes hjemmeside læser jeg det somom, at vi alle skal betale 170 kr. for et lægeskift - kan det virkelig passe?

Er det 170 kr pr. cpr nr??

Var det ikke sådan engang, at man kunne skifte gratis 1. okt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Trine89

det lyder da lidt små dyrt for at skrifte læge?? 

så meget arbejde er der vel ikke i det.. men tror det er er grunden til må vel næste være fordi man skal have nyt sygsikring kort??? 

Anmeld

28. december 2010

Fines mor

Trine89 skriver:

det lyder da lidt små dyrt for at skrifte læge?? 

så meget arbejde er der vel ikke i det.. men tror det er er grunden til må vel næste være fordi man skal have nyt sygsikring kort??? 

Ja det er fordi man skal have nyt kort, men er det pr. person?? For vores børn har jo også deres eget kort... så bliver det jo mange penge!!!

Anmeld

28. december 2010

Trine89

Fines mor skriver:

Ja det er fordi man skal have nyt kort, men er det pr. person?? For vores børn har jo også deres eget kort... så bliver det jo mange penge!!!

Jah er bange for det pr. person :s 

men jah det er sku mange penge

Anmeld

28. december 2010

FamilenStorm

Fines mor skriver:

Vi har talt om, at ville skifte vores læge ud med en læge oppe i byen. Vi har pt. læge i nabobyen, men jeg syntes det er besværligt når vi skal kører frem og tilbage med syge børn. Vores læge er også meget svingende i hendes humør, så jeg syntes det er ved at være på tide med et skift.

NU har jeg også fundet et lægehus i byen, som har e-mail konsultation, bestilling af medicin online osv. Ting som virkelig tiltaler mig, og som passer bedre til mit liv. Eks. sidder jeg jo tit i møder mellem kl. 9-12 hvor man hos vores nuværende læge skal ringe !

På vores kommunes hjemmeside læser jeg det somom, at vi alle skal betale 170 kr. for et lægeskift - kan det virkelig passe?

Er det 170 kr pr. cpr nr??

Var det ikke sådan engang, at man kunne skifte gratis 1. okt?

Tror desværre også der er pr. person og er pga. at i så alle skal have nye sygesikringskort..

Anmeld

28. december 2010

Fines mor

Heidibh skriver:

Tror desværre også der er pr. person og er pga. at i så alle skal have nye sygesikringskort..

Hmm bondefangeri haha

Anmeld

28. december 2010

FamilenStorm

Fines mor skriver:

Hmm bondefangeri haha

Ja de ved nok hvordan de skal få nogle penge i kassen..  Det er kun gratis ved bryllup og flytning, for der skal man jo alligevel have nyt kort..

Anmeld

28. december 2010

mortilnoahogmelina

Heeej med dig

Jeg ville selv prøve at skifte min kæreste over til sammen løge som jeg , da det ville gøre det MEGET lettere at vi have læge sammen sted og de tilføldigvis lige nu har tilgang .

men da jeg ringer til kommunen får jeg sammen besked som dig værsgo at betale 170 kr for at skifte læge , hvad pokker sker der lige i vores sundhedssystem ?? Har man ikk frit læge vælg ??

Nej åbenbart ikk .

Anmeld

28. december 2010

Fines mor

Pernille08 skriver:

Heeej med dig

Jeg ville selv prøve at skifte min kæreste over til sammen løge som jeg , da det ville gøre det MEGET lettere at vi have læge sammen sted og de tilføldigvis lige nu har tilgang .

men da jeg ringer til kommunen får jeg sammen besked som dig værsgo at betale 170 kr for at skifte læge , hvad pokker sker der lige i vores sundhedssystem ?? Har man ikk frit læge vælg ??

Nej åbenbart ikk .

Vi har brugerbetalingssamfund, så meget for skattelettelser haha

MEn det bliver så ikke pt. at vi skifter læge kan jeg regne ud, men jeg må indrømme jeg syntes det er frækt. Førhen kunne man jo skifte gratis 1. okt. hvis ikke man var tilfreds.

Anmeld

28. december 2010

mortilnoahogmelina

Fines mor skriver:

Vi har brugerbetalingssamfund, så meget for skattelettelser haha

MEn det bliver så ikke pt. at vi skifter læge kan jeg regne ud, men jeg må indrømme jeg syntes det er frækt. Førhen kunne man jo skifte gratis 1. okt. hvis ikke man var tilfreds.

Jeg synes os det er røv hamrende frækt , min kæreste kunne ikk få sammen læge som mig da vi flyttede her ind fordi der ikk var tilgang til os begge . Hammer irreiterende , nu venter vi barn og det er sådan noget underligt noget at baby så skal have læge sammen med kun en af os , gør det noget lettere når begge parter har sammen læge .

Men åbenbart ikk i DK

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.