Her den anden dag sad min mand og jeg i bilen og jeg spurgte for hyggens skyld, om hvad vores barn/børn skulle hedde til efternavn (Vi regner med at starte PB om 1 års tid)
Han svarede at de selvfølgelig skulle hedde hans efternavn, hvilket jeg også synes, men vil også gerne have de får mit mellemnavn.
Så derfor spurgte jeg om de ikke også skulle have mit mellemnavn.
Han svar var klart nej 
Så forklarede jeg ham, at mit mellemnavn betyder meget for mig, fordi jeg har det fra min mormor og morfar, og jeg altid havde regnet med at give det videre til mine børn + jeg synes at det er rimeligt, at børnene får et navn fra både mor og fra.
Hans svar var, at det var jo fint nok at mellemnavnet betød noget for mig og at jeg har det mellemnavn, men det betød jo ikke at børnene skulle hedde det. Og det næste han sagde var at børnene jo også havde et navn fra mor og far, fordi de ville få hans efternavn (som jeg har giftet mig til).
Så begynde jeg sgu at få tårrer i øjnene og spurgte hvorfor han havde så meget mod mit mellemnavn.. Men kunne jeg ikke rigtig få svar på, udover at han måske ikke synes det er pænt, og så sagde han bare, at vi måtte tage diskussionen når jeg blev gravid..
Hmm.. 
Anmeld