Efternavn til kommende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.685 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Anonym trådstarter

Her den anden dag sad min mand og jeg i bilen og jeg spurgte for hyggens skyld, om hvad vores barn/børn skulle hedde til efternavn (Vi regner med at starte PB om 1 års tid)

Han svarede at de selvfølgelig skulle hedde hans efternavn, hvilket jeg også synes, men vil også gerne have de får mit mellemnavn.

Så derfor spurgte jeg om de ikke også skulle have mit mellemnavn.

Han svar var klart nej 

Så forklarede jeg ham, at mit mellemnavn betyder meget for mig, fordi jeg har det fra min mormor og morfar, og jeg altid havde regnet med at give det videre til mine børn + jeg synes at det er rimeligt, at børnene får et navn fra både mor og fra.

Hans svar var, at det var jo fint nok at mellemnavnet betød noget for mig og at jeg har det mellemnavn, men det betød jo ikke at børnene skulle hedde det.  Og det næste han sagde var at børnene jo også havde et navn fra mor og far, fordi de ville få hans efternavn (som jeg har giftet mig til).

Så begynde jeg sgu at få tårrer i øjnene og spurgte hvorfor han havde så meget mod mit mellemnavn.. Men kunne jeg ikke rigtig få svar på, udover at han måske ikke synes det er pænt, og så sagde han bare, at vi måtte tage diskussionen når jeg blev gravid..

Hmm.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

maria_wlt

Ja gu fanden (undskyld mit sprog) er det rimeligt at ens barn får noget fra hver hvis det er hvad man ønsker..

Hvis jeg var dig så ville jeg ikke stille det op som et spørgsmål overfor ham. Hans efternavn er allerede ført videre, så det må være dig som bestemmer mellemnavn..

Anmeld

28. december 2010

RiUL

Anonym skriver:

Her den anden dag sad min mand og jeg i bilen og jeg spurgte for hyggens skyld, om hvad vores barn/børn skulle hedde til efternavn (Vi regner med at starte PB om 1 års tid)

Han svarede at de selvfølgelig skulle hedde hans efternavn, hvilket jeg også synes, men vil også gerne have de får mit mellemnavn.

Så derfor spurgte jeg om de ikke også skulle have mit mellemnavn.

Han svar var klart nej 

Så forklarede jeg ham, at mit mellemnavn betyder meget for mig, fordi jeg har det fra min mormor og morfar, og jeg altid havde regnet med at give det videre til mine børn + jeg synes at det er rimeligt, at børnene får et navn fra både mor og fra.

Hans svar var, at det var jo fint nok at mellemnavnet betød noget for mig og at jeg har det mellemnavn, men det betød jo ikke at børnene skulle hedde det.  Og det næste han sagde var at børnene jo også havde et navn fra mor og far, fordi de ville få hans efternavn (som jeg har giftet mig til).

Så begynde jeg sgu at få tårrer i øjnene og spurgte hvorfor han havde så meget mod mit mellemnavn.. Men kunne jeg ikke rigtig få svar på, udover at han måske ikke synes det er pænt, og så sagde han bare, at vi måtte tage diskussionen når jeg blev gravid..

Hmm.. 

Ej altså.. Synes da bare det er rimeligt at de også får et navn fra din side af. Han skal da ikke bestemme 100 % hvad de skal hedde. Jeg havde banket i bordet, og sagt at sådan blev det altså bare. 

Anmeld

28. december 2010

Oliver,Troia&Wictor

vores børn har mit mellemnavn og min mands mellemnavn og efter navn.  mit mellemnavn fordi det var vigtig for mig da det kommer fra min elskede bedstefar og de har thomas' mellemnavn da han i forvejen har to børn som har hans mellemnavn men ikke efternavn, så jeg bestemte vores to oz sku ha hans mellemnavn så alle vores 4 børn har et navn der binder dem sammen...

hmm blev det rodet....hehe

Anmeld

28. december 2010

B&J

der skal du stå fast og holde ved dit mellem navn... vi har så gjordt det omvendt min kærestes mellem navn og mit efternavn

Anmeld

28. december 2010

mortilnoahogmelina

Hmm , det synes jeg da ikk helt han kan være bekendt , om han kan li det eller ej .

Selvfølgelig giver man et af hvert hvis man er så heldig at man kan det .

Her ville jeg da ufattelig gerne føre mit efternavn videre da det er meget specielt og det kun er min fam som hedder det i DK . Men min kæreste har ikk noget mellemnavn , så jeg har måtte overgive mig så vi bruger mit mellemnavn og hans efternavn , hvilket os ligger mig nært da han ellers ikk kommer til at kunne videregive noget overhovedet .

Jeg synes bare du skal slå fast at sådan bliver det bare , men først når den tid kommer

Held og lykke med PB når i kommer der til .

Anmeld

28. december 2010

K&S

maria_wt skriver:

Ja gu fanden (undskyld mit sprog) er det rimeligt at ens barn får noget fra hver hvis det er hvad man ønsker..

Hvis jeg var dig så ville jeg ikke stille det op som et spørgsmål overfor ham. Hans efternavn er allerede ført videre, så det må være dig som bestemmer mellemnavn..

Anmeld

28. december 2010

LinLin

david har mmit efternavn som mellemnavn og sin fars efternavn, og adam hedder nøjagtigt det samme som både sin far og mig: mit efternavn, min kærestes mellemnavn....

stå fast! synes da klart begge forældre må være med i titlen hvis de gerne vil

Anmeld

28. december 2010

Pige2009

Du skal da klart forlange, at barnet også får dit mellemnavn. Laura har sin fars mellemnavn og mit efternavn

Laura Frost Baagøe

Et sted vil jeg give din mand ret, for jeg synes ikke der er nogen grund til at tage sorgerne på forskud. Tag diskussionen til den tid, for der er sikkert mange ting, der har ændret sig

Anmeld

28. december 2010

Rockertand

Er så nok nødt til at give din mand ret:

Det må afgøres, når du bliver gravid, der er da ikke grund til at spilde krudt på det nu, der kan som nå at ske så meget, inden I skal i gang med projektet - hvorfor diskutere det, når det ikke er aktuelt?

Man skal selvfølgelig diskutere ting, der skal ske i fremtiden, hvis det fundamentalt ville gøre, at I valgte at gå fra hinanden (f.eks. hvis den ene ville have barn og den anden ikke) - men navnet bliver I nok enige om, når det bliver aktuelt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.