Sushi.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.372 visninger
24 svar
0 synes godt om
27. december 2010

Nalle

Har nok et ret dumt spørgsmål, men hvis jeg køber dybfrossen sushi, hvor lang tid tager det så om at tø op, og skal det spises som det er når det er tøet op, og hvor længe kan det holde sig?

Aner det ikke, da jeg aldrig har fået sushi før.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

PernilleB

Nalle skriver:

Har nok et ret dumt spørgsmål, men hvis jeg køber dybfrossen sushi, hvor lang tid tager det så om at tø op, og skal det spises som det er når det er tøet op, og hvor længe kan det holde sig?

Aner det ikke, da jeg aldrig har fået sushi før.

STOP...!!!! (følgene tekst er med et glimt i øjet..!!!) Det er TABU at købe sushi på frost..!!!!

Specielt når du ikk har prøvet det før..!! pleace lov mig du prøver det frisk lavet først..!! det smager apsolut ikk som frisk lavet lækker sushi... det ville være synd hvis det blev ødelagt hvis du ikk akn lidt den frostne..

Anmeld

27. december 2010

Nalle

PernilleB skriver:

STOP...!!!! (følgene tekst er med et glimt i øjet..!!!) Det er TABU at købe sushi på frost..!!!!

Specielt når du ikk har prøvet det før..!! pleace lov mig du prøver det frisk lavet først..!! det smager apsolut ikk som frisk lavet lækker sushi... det ville være synd hvis det blev ødelagt hvis du ikk akn lidt den frostne..

Okay

Ja, hvad ved jeg

Anmeld

27. december 2010

PernilleB

Nalle skriver:

Okay

Ja, hvad ved jeg

Har i en sushi-bix i din by..??

Anmeld

27. december 2010

Thereseh

Frossen sushi? Altså hvor risen også har været frosset? Det lyder ikke så lækkert - skrevet af en storforbruger af (frisk) sushi. 

Hvis I ikke har en sushibiks i din by, så gå til en fiskehandler og køb et stykke sushi-laks (eller et stykke god fast laks, som du selv fryser i 24 timer grundet risikoen for parasitter). Kog sushiris som anvist på pakken, og bland ris-eddike og sukker i, efter forhold der med garanti også står på pakken. 

Man kan også lave ruller uden rå fisk, men med "surimi" altså fake krabbekød, agurk, avocado, mayo, ris og tang. Det er California rullen, som er mega lækker. 

I Kvickly, Irma, Brugsen osv, kan du helt sikkert købe sushi ingredienser.

Her er et par links

Tv2 lær at lav sushi 

Opskrift på ruller (med brune ris)

Anmeld

27. december 2010

Nalle

PernilleB skriver:

Har i en sushi-bix i din by..??

Nej, men købte frisk sushi i føtex

Anmeld

27. december 2010

Nalle

Thereseh skriver:

Frossen sushi? Altså hvor risen også har været frosset? Det lyder ikke så lækkert - skrevet af en storforbruger af (frisk) sushi. 

Hvis I ikke har en sushibiks i din by, så gå til en fiskehandler og køb et stykke sushi-laks (eller et stykke god fast laks, som du selv fryser i 24 timer grundet risikoen for parasitter). Kog sushiris som anvist på pakken, og bland ris-eddike og sukker i, efter forhold der med garanti også står på pakken. 

Man kan også lave ruller uden rå fisk, men med "surimi" altså fake krabbekød, agurk, avocado, mayo, ris og tang. Det er California rullen, som er mega lækker. 

I Kvickly, Irma, Brugsen osv, kan du helt sikkert købe sushi ingredienser.

Her er et par links

Tv2 lær at lav sushi 

Opskrift på ruller (med brune ris)

Tak for det, men fandt frisk sushi i føtex, det faktisk halv dyrt

Anmeld

27. december 2010

PernilleB

Nalle skriver:

Nej, men købte frisk sushi i føtex

den er heller ikk frisk... og det smageer heller ikk som "rigtig" sushi... du skal ned hvor du ser det blive lavet...

Anmeld

27. december 2010

Nalle

PernilleB skriver:

den er heller ikk frisk... og det smageer heller ikk som "rigtig" sushi... du skal ned hvor du ser det blive lavet...

Er det ikk frisk når det er lavet idag?

Hvad er så frisk?

Anmeld

27. december 2010

PernilleB

Nalle skriver:

Er det ikk frisk når det er lavet idag?

Hvad er så frisk?

fordi det ikk er noget de laver selv.. jo den er frsik, men du kan ikk se hvordan det bliver lavet, og jeg har bare prøvet flere gange hvor jeg er blevet dårlig, men prøv da, det er op til dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.