Jeg må bare ud med det her :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

mariamiss6

Skouboe skriver:

Det ved jeg

Jeg har selv MS (sclerose) og har fået 2 børn mens jeg har haft sygdommen, så jeg ved en del om lige præcist det emne

Jeg udtrykte mig måske ikke så diplomatisk, men det jeg egentligt fiskede efter var om hun ville fravælge barnet fordi hun ikke magtede det - hvilket er helt forståeligt - eller om det var fordi hun var nervøs pgs. medicinen, og der er det jo at jeg har noget erfaring

Har set dit kyndige svar længere oppe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Carina1977

Kongmulle skriver:

Må man så sige tillykke

hehe ja det må man gerne

Anmeld

27. december 2010

PernilleB

Held og lykke med det..!!

Anmeld

27. december 2010

Kongmulle

Carina1977 skriver:

hehe ja det må man gerne

TILLYKKE

Anmeld

27. december 2010

Skouboe

Carina1977 skriver:

Nej men jeg har det også bedre nu, efter jeg læste det en anden havde skrevet. Jamen det er bestemt positivt at man har det bedre under en graviditet....det må jeg jo så håbe er gældende for mig også

Men ihh hvor er jeg lettet nu

Din krop dæmper selv immunforsvaret under en graviditet, for at forhindre at det betrager fostret som et fremmedlegeme. Det betyder at sygdoms aktiviteten bliver dæmpet med helt op til 85%.

Under min første graviditet havde jeg et attack omkring uge 24 - det var rigtigt ubehageligt, fordi attackbehandlingen (Solu-Medrol) ikke er skide godt til fostret, så jeg måtte bide tænderne sammen og stå attacket igennem uden. 

Med nummer 2 fik jeg slet ikke noget attack. Jeg startede på Privigen 2 uger før termin for at forhindre det attack som ellers ofte kommer efter fødslen (udløst af faldet i hormonerne), gik privigen i 3 måneder, så jeg kunne amme i den periode og er nu tilbage på min almindelige behandling, og har ikke haft et attack siden før jeg blev gravid

Anmeld

27. december 2010

Carina1977

Kongmulle skriver:

TILLYKKE

Tak

Og tak allesammen

Det var måske meget godt at jeg skrev det her indlæg trodsalt, for nu er jeg da rolig igen.

Den kvalme jeg så åbenbart har haft de sidste 3-4 dage, har så åbenbart ikke skyldtes det pencilin jeg får nu, men fordi jeg var gravid. Så kan jeg ikke skyde skylden over på det.

Håber bare ikke jeg får en graviditet som sidst, hvor jeg havde kvalme og opkast helt frem til 2 uger før jeg fødte

Anmeld

27. december 2010

Skouboe

Carina1977 skriver:

Nej men jeg har det også bedre nu, efter jeg læste det en anden havde skrevet. Jamen det er bestemt positivt at man har det bedre under en graviditet....det må jeg jo så håbe er gældende for mig også

Men ihh hvor er jeg lettet nu

Jeg vil i øvrigt gerne lige tilføje at jeg fik Beta-Inteferon helt frem til jeg testede positiv med den store og Tysabri indtil jeg testede positiv med den lille og ingen af ungerne har nogen former for mén på den konto...

Så TILLYKKE !!!

Anmeld

27. december 2010

Carina1977

Skouboe skriver:

Din krop dæmper selv immunforsvaret under en graviditet, for at forhindre at det betrager fostret som et fremmedlegeme. Det betyder at sygdoms aktiviteten bliver dæmpet med helt op til 85%.

Under min første graviditet havde jeg et attack omkring uge 24 - det var rigtigt ubehageligt, fordi attackbehandlingen (Solu-Medrol) ikke er skide godt til fostret, så jeg måtte bide tænderne sammen og stå attacket igennem uden. 

Med nummer 2 fik jeg slet ikke noget attack. Jeg startede på Privigen 2 uger før termin for at forhindre det attack som ellers ofte kommer efter fødslen (udløst af faldet i hormonerne), gik privigen i 3 måneder, så jeg kunne amme i den periode og er nu tilbage på min almindelige behandling, og har ikke haft et attack siden før jeg blev gravid

Ej hvor er jeg glad for at høre det.....og at nøjes med kun et attack er jo også stort for mit vedkommende, faktisk. Så at nøjes med det ville være fint. Men hele 85 % er et meget højt tal....så kan jeg vist tage den med ro

Tak fordi du kom med dine erfaringer....jeg aner jo intet om det, fordi jeg jo ikke havde sclerose, da jeg ventede min søn.

Anmeld

27. december 2010

Carina1977

Skouboe skriver:

Jeg vil i øvrigt gerne lige tilføje at jeg fik Beta-Inteferon helt frem til jeg testede positiv med den store og Tysabri indtil jeg testede positiv med den lille og ingen af ungerne har nogen former for mén på den konto...

Så TILLYKKE !!!

Dejligt at høre  Tusind tak

Anmeld

27. december 2010

Skouboe

Carina1977 skriver:

Ej hvor er jeg glad for at høre det.....og at nøjes med kun et attack er jo også stort for mit vedkommende, faktisk. Så at nøjes med det ville være fint. Men hele 85 % er et meget højt tal....så kan jeg vist tage den med ro

Tak fordi du kom med dine erfaringer....jeg aner jo intet om det, fordi jeg jo ikke havde sclerose, da jeg ventede min søn.

Du smider mig bare en PB, hvis du har flere spørgsmål Jeg er kun glad for at kunne hjælpe og jeg har jo været hele møllen igennem 2 gange nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.