Min søns fødselsdag blev glemt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

Anette&Sophia

er enig med dig. - ligemeget hvilken dag det er, så fortjener man et tillykke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

eElak

Altså, undskyldningen kan da i hvert fald ikke være at man ikke kan huske hvornår fødselsdagen var ;-)

Kan godt forstå at du er skuffet over den nærmeste familie, men er din søn mærket af det, eller er det kun dig som er skuffet??

Heldigvis har din søn jo haft en god dag dagen før, hvor det var i fødselsdagens tegn...

Anmeld

27. december 2010

Jyden

Jeg synes det er lidt i overkanten at blive skuffet, da I jo havde fejret ham fint dagen før, og folk har vel ikke tænkt over, at det ikke var på dagen han blev fejret. Drengen er jo også ligeglad, det handler vel om at blive fejret og have en god dag med gaver, fødselsdagskage og familie/venner uanset om det er på dagen eller ej  - og det lyder det da til at han fik

Anmeld

27. december 2010

june1987

jeg ville blive lidt skuffet, men igen jeg synes når i havde holdt det dagen før og det hele så er det sådan lidt ja, juleaften er en aften hvor der også er stress osv så jeg ville sige den er lovligt undskyldt

Anmeld

27. december 2010

Lone Jakobsen

jeg kan godt forstå at du er skuffet. din søn fortjener en hilsen på dagen lige som alle andre.

min mellemste søn har fødselsdag den 22, og selv om han blev fejret den 18. så modtog han mange opkald og hilsner på selve dagen.

Anmeld

27. december 2010

Mig med maven

HAMRENDE dårlig stil, jeg var blevet tosset!

Anmeld

27. december 2010

tinasmor

Jeg synes det er lidt i overkanten at blive skuffet, da I jo havde fejret ham fint dagen før, og folk har vel ikke tænkt over, at det ikke var på dagen han blev fejret. Drengen er jo også ligeglad, det handler vel om at blive fejret og have en god dag med gaver, fødselsdagskage og familie/venner uanset om det er på dagen eller ej  - og det lyder det da til at han fik

Jeg vil give dig ret i at f.eks venner osv. jo så har fejret ham dagen før. Men min meningen er dog alligevel at en mormor eller farmor eller mors søster eller lign. godt lige kan ringe og sige tillykke til drengen.

For mig ville det da svare til, at hvis vi havde holdt min datters fødselsdag (som slet ikke ligger i forbindelse med jul) f.eks en uge før i en weekend, så ved jeg da, at min datter ville blive glad for at mormor på den rigtige dag ringer og siger et stort tillykke.

Selv som voksen varmer det jo når man bliver husket på dagen, men for børn er det jo noget helt andet, der er det jo enormt vigtigt. Og hvis det var min nevø der havde juleaften, så ville jeg endnu mere ringe og sige tillykke. Det må ikke være sjovt at skulle konkurrere mod "ham i ved godt"´s fødselsdag, samt nisser og juletræ.

Anmeld

27. december 2010

LotteN

kan sandelig godt forstå dig, jeg ville helt sikkert også være blevet godt skuffet over det.

Men et forsinket tillykke med din søn

Anmeld

27. december 2010

Ina33

KaLee skriver:

Altså, undskyldningen kan da i hvert fald ikke være at man ikke kan huske hvornår fødselsdagen var ;-)

Kan godt forstå at du er skuffet over den nærmeste familie, men er din søn mærket af det, eller er det kun dig som er skuffet??

Heldigvis har din søn jo haft en god dag dagen før, hvor det var i fødselsdagens tegn...

Det var kun mig, som blev skuffet. Min søn som blev 5 år i år, ved ikke at det er hans fødselsdag juleaften - han tror stadig bare at jul og fødselsdag er det samme, og tænker ikke over det som det er hans dag. Og netop derfor synes jeg også det er endnu mere vigtigt at folk husker det, så han med tiden forhåbentlig lærer at det er hans fødselsdag, og ham vi fejrer (sammen med ham den anden også ).

Altså faktisk synes jeg måske at det er endnu mere vigtigt at blive huske på selve dagen, nu når det er denne specielle dag man har fødselsdag.

Både vores forældre og søskende valgte ikke at give lyd fra sig, det var som sagt alle der "glemte" det.

Anmeld

27. december 2010

tinasmor

Hej Loppe. Jeg vil også lige indskyde, at en af mine gode venner (og tidligere klassekammerat) havde fødselsdag den 23. december. Hans forældre gik meget op i, lige fra 1. klasse, at holde en stor fødselsdagsfest den dag. Da vi var en stor gruppe fra den klasse, sat mange andre af "klikken" fra vejen, så senere blev unge og nu voksne, så mødes vi ALTID hver eneste år den 23. december til hans fødselsdag. det er blevet til en god tradition, som betyder at han altid har fået sin fødselsdag og hygget med gode venner osv.

Derfor er det rigtig godt, som du også skriver, at I allerede nu starter en tradition op med familien. ville bare lige sige, at det samme skal I gøre med hans venner (og kl. kammerater) når den tid kommer.

Tillykke med ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.