Jeg synes det er lidt i overkanten at blive skuffet, da I jo havde fejret ham fint dagen før, og folk har vel ikke tænkt over, at det ikke var på dagen han blev fejret. Drengen er jo også ligeglad, det handler vel om at blive fejret og have en god dag med gaver, fødselsdagskage og familie/venner uanset om det er på dagen eller ej - og det lyder det da til at han fik 
Jeg vil give dig ret i at f.eks venner osv. jo så har fejret ham dagen før. Men min meningen er dog alligevel at en mormor eller farmor eller mors søster eller lign. godt lige kan ringe og sige tillykke til drengen.
For mig ville det da svare til, at hvis vi havde holdt min datters fødselsdag (som slet ikke ligger i forbindelse med jul) f.eks en uge før i en weekend, så ved jeg da, at min datter ville blive glad for at mormor på den rigtige dag ringer og siger et stort tillykke.
Selv som voksen varmer det jo når man bliver husket på dagen, men for børn er det jo noget helt andet, der er det jo enormt vigtigt. Og hvis det var min nevø der havde juleaften, så ville jeg endnu mere ringe og sige tillykke. Det må ikke være sjovt at skulle konkurrere mod "ham i ved godt"´s fødselsdag, samt nisser og juletræ.
Anmeld