Min søns fødselsdag blev glemt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.790 visninger
25 svar
1 synes godt om
27. december 2010

Ina33

Min søn blev 5 år juleaften. Han havde naturligvis ligesom alle andre børn glædet sig ufatteligt til denne dag.

Vi holdte fødselsdag for familien d. 23 december, hvor næsten alle var samlet.

Jeg havde nok forventet at folk ville lykønsker ham d. 24 december også, men ikke én ønskede ham tillykke. Er det mig der er for snerpet?

Jeg havde forventet en sms eller måske en opringning fra den nærmeste familie, men ikke en eneste ringede eller skrev for at ønske ham tillykke.

Min bedste veninde og hendes mand skrev begge en sms, hvilket jeg blev meget glad for, men ingen andre gav lyd fra sig.

Jeg var så skuffet da jeg gik i seng....  Men har jeg ret til at være skuffet? Eller skal jeg bare tolke det som at folk har travlt, og at det måske ikke lige er det der er i ders tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Oliver,Troia&Wictor

efter min mening er det ligemeget om din søn havde fødselsdag midt i sommeren eller juleaften, det mindste bedsteforældre, onkler og den øvrige familie kunne gøre var da at give din bette mand et tillykke.... synes du er i din fulde ret til at være skuffet-sur og synes da du skal sige det, han begynder jo at forstå ingen siger tillykke...

til dig og din søn

Anmeld

27. december 2010

sarahb

det ville jeg blive helt vild ked af, for selv om de var til fødselsdag den 23 så er det jo den 24 han fylder og der alle smsérne og opringningerne skal tikke ind..SÅ jo, det kan jeg godt forstå og jeg ville oven i være helt vildt ked af det..

Anmeld

27. december 2010

Den lykkelige

Nu holdt i jo fødselsdagen dagen inden hvor alle var samlet og han sikkert havde engod dag?.. Men synes da sagtens de lige kunne sige tillykke alligevel på dagen.. Kræver jo ikke noget.. Men hvis det var mig selv så var jeg nok ikke blevet så skuffet når nu hans fødselsdag blev holdt dagen inden..

Anmeld

27. december 2010

quity

Allerførst stort tillykke med sønnen.

Jeg kan godt forstå du er skuffet og synes bestemt du skal lade dem vide hvor sårende det er for dig og sønnen at ingen af dem ønskede ham tillykke.

Anmeld

27. december 2010

maria_wlt

Jeg var godt nok blevet knurre-mis og ked.. Selvfølgelig siger man tillykke på dagen...

Anmeld

27. december 2010

SussieThyssen

Loppe skriver:

Min søn blev 5 år juleaften. Han havde naturligvis ligesom alle andre børn glædet sig ufatteligt til denne dag.

Vi holdte fødselsdag for familien d. 23 december, hvor næsten alle var samlet.

Jeg havde nok forventet at folk ville lykønsker ham d. 24 december også, men ikke én ønskede ham tillykke. Er det mig der er for snerpet?

Jeg havde forventet en sms eller måske en opringning fra den nærmeste familie, men ikke en eneste ringede eller skrev for at ønske ham tillykke.

Min bedste veninde og hendes mand skrev begge en sms, hvilket jeg blev meget glad for, men ingen andre gav lyd fra sig.

Jeg var så skuffet da jeg gik i seng....  Men har jeg ret til at være skuffet? Eller skal jeg bare tolke det som at folk har travlt, og at det måske ikke lige er det der er i ders tanker?

Tjaaa...nu hører jeg til de, der ikke selv går ret meget op i fødselsdage, men hvis I lige har holdt fødselsdag for sønneke og folk har sagt tillykke der, så synes jeg ikke, man kan brokke sig, hvis folk ikke siger tillykke een gang til dagen efter.
Noget andet er selvfølgelig, hvis de ikke har været med til at holde fødselsdagen på forskud, så må det forventes, at de får gjort det.
Som bedstemor ville jeg også selv huske at sige tillykke til mit barnenebarn een gang til, men ellers, så vil jeg mene, at man ikke kan forvente det fra andre i familien, især ikke en juleaften, hvor folk har så meget andet i hovedet.
Jeg må også indrømme, at jeg er en "fødselsdags-glemmer", og det er noget jeg må lære nye venner og familiemedlemmer. Jeg gør det ikke i en ond mening, men jeg har ganske enkelt ikke
plads til at gå og huske det også. Især fordi fysiske ting betyder i grunden så lidt for mig.
I mine unge år gik jeg konstant rundt med røde ører, fordi jeg glemte en eller andes fødselsdag, men det har jeg forlængst gjort op med mig selv, at det kan jeg lige så godt holde op med, for det gør ingen forskel...jeg glemmer det alligevel.
En af de ting jeg godt kan lide ved FB er, at man får en reminder om folks fødselsdage, så der husker jeg det ofte, men ellers....
Så jeg har ikke så meget at sige andet end at du må bære lidt over med folk, en fødselsdag midt i juletravlheden, kan altså være svær at huske, og jeg tror ikke folk gør det i en ond mening.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. december 2010

tinasmor

Jeg kan godt forstå at du er skuffet over den nærmeste familie ikke siger tillykke. Jeg er selv ikke god til det med veninders børn osv. Men det er jo noget helt andet med ens nevøer og niecer. Hvis jeg var dig, ville jeg nævne det for folk på en god måde, da de ellers måske ikke ved hvor ked af det i blev. hvis du siger det denne gang, husker de det måske næste gang. Bare et kort "Vi blev kede af, I ikke lige sendte en besked eller ringede for at ønske tillykke". til bedsteforældre og tanter osv.

Anmeld

27. december 2010

twinboys

En opringning tager ikke så lang tid og koster ikke meget... Men den er værdifuld for den der modtager opkaldet...

Jeg havde klart ringet eller send en sms...

Stort tillykke til din søn

Majbritt

Anmeld

27. december 2010

Rockertand

Altså - nu så I jo hinanden dagen før, hvor han blev fejret....så synes jeg faktisk, at det er ok, at der ikke kom dobbelt-lykønskning - når vi er udsat for det, så er det kun de, som ikke var med dagen før, der ringer/SMS'er, mens vi andre lige smider et ekstra "Tillykke" på fjæsbogen, hvis vi er derinde den dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.