Søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
26 svar
0 synes godt om
26. december 2010

jlp90

Hej.

Jeg har en datter på cirka 6,5 måned. Hun sover elendigt om natten og vil have mad cirka hver 2. time og nu har jeg besluttet at det skal være slut også læste jeg at man skulle tilbyde vand i stedet for bryst om natten, altså mellem 24 & 6. Nu bliver hun ammet. Er der nogle der har andre gode råd?

Hilsen Julie, der syntes at alle andre børn sover fra 22 til 8

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2010

Fru'Rugaard

er hun begyndt at få grød?

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

Anmeld

26. december 2010

B&J

jlp90 skriver:

Hej.

Jeg har en datter på cirka 6,5 måned. Hun sover elendigt om natten og vil have mad cirka hver 2. time og nu har jeg besluttet at det skal være slut også læste jeg at man skulle tilbyde vand i stedet for bryst om natten, altså mellem 24 & 6. Nu bliver hun ammet. Er der nogle der har andre gode råd?

nu ved jeg ikke så meget for min dreng er ikke bryst barn men han fik først en rigtigt rytme da han var 6,5-7mdr han har også være på meget af tiden pyhhh men tænker på om hun får nok nering (staves?) i dit bryst får hun grød?????

Anmeld

26. december 2010

jlp90

Ja, om dagen får hun grød og grøntsagsmos, så det er ikke derfor

Anmeld

26. december 2010

jlp90

Fru'Rugaard skriver:

er hun begyndt at få grød?

Rikke - Mor til Maja på 9 mdr.

ja, det gør hun

Anmeld

26. december 2010

jlp90

B&J skriver:

nu ved jeg ikke så meget for min dreng er ikke bryst barn men han fik først en rigtigt rytme da han var 6,5-7mdr han har også være på meget af tiden pyhhh men tænker på om hun får nok nering (staves?) i dit bryst får hun grød?????

Ja, det gør hun 3 til 4 gange om dagen plus frugt mos

Anmeld

26. december 2010

Tulle28

Jeg kender ingen børn IRL der sover hele natten - kun dem man hører om herinde Jo een - men hun begyndte at vågne engang imellem da hun blev omkring 8 mdr.

Det er rigtigt at det står i bøgerne, at de kan klare sig uden mad om natten og at man istedet skal tilbyde dem vand når de er 6 mdr. Personligt synes jeg man skal mærke på sit barn om det virkelig er sultent eller om det bare er hygge. Min datter begyndte at sove dårligt om natten da hun var omkring 6 mdr., og samtidig havde hun et appetitspring (jeg fuldammede stort set til hun var 7-7½ mdr.) og der ammede jeg også meget om natten. Hun sover stadigvæk dårligt, men jeg ammer ikke helt så tit.

Min datter er 9 mdr. og spiser rigtig godt om dagen, får sit sidste måltid kl. ca. 18.00/18.30 og vågner pt. omkring midnat og en gang ud på morgenen og spiser - og hun SPISER, så jeg er ikke i tvivl om at hun har brug for det.

Så altså... Mærk på dit barn og træf beslutningen ud fra det, ikke ud fra det du kan læse i bøgerne. Iøvrigt læste jeg i "sov igennem uden gråd" (tror jeg nok det var), at mange børn har brug for at spise om natten indtil de er omkring 1 år. Det synes jeg var ret beroligende læsning, da jeg - ligesom dig - også gik og overvejede at skippe natamningen, men ikke rigtig orkede at tage den "kamp". Nu venter jeg og ser - hvis hun stadigvæk spiser som hun gør om natten om nogle måneder, vil jeg revurdere min beslutning 

Anmeld

26. december 2010

B&J

jlp90 skriver:

Ja, det gør hun 3 til 4 gange om dagen plus frugt mos

måske bliver hun ikke mæt af din mælk måske

Anmeld

26. december 2010

jlp90

Tulle28 skriver:

Jeg kender ingen børn IRL der sover hele natten - kun dem man hører om herinde Jo een - men hun begyndte at vågne engang imellem da hun blev omkring 8 mdr.

Det er rigtigt at det står i bøgerne, at de kan klare sig uden mad om natten og at man istedet skal tilbyde dem vand når de er 6 mdr. Personligt synes jeg man skal mærke på sit barn om det virkelig er sultent eller om det bare er hygge. Min datter begyndte at sove dårligt om natten da hun var omkring 6 mdr., og samtidig havde hun et appetitspring (jeg fuldammede stort set til hun var 7-7½ mdr.) og der ammede jeg også meget om natten. Hun sover stadigvæk dårligt, men jeg ammer ikke helt så tit.

Min datter er 9 mdr. og spiser rigtig godt om dagen, får sit sidste måltid kl. ca. 18.00/18.30 og vågner pt. omkring midnat og en gang ud på morgenen og spiser - og hun SPISER, så jeg er ikke i tvivl om at hun har brug for det.

Så altså... Mærk på dit barn og træf beslutningen ud fra det, ikke ud fra det du kan læse i bøgerne. Iøvrigt læste jeg i "sov igennem uden gråd" (tror jeg nok det var), at mange børn har brug for at spise om natten indtil de er omkring 1 år. Det synes jeg var ret beroligende læsning, da jeg - ligesom dig - også gik og overvejede at skippe natamningen, men ikke rigtig orkede at tage den "kamp". Nu venter jeg og ser - hvis hun stadigvæk spiser som hun gør om natten om nogle måneder, vil jeg revurdere min beslutning 

Ja, det er heller ikke sådan at hun skal sove hele tiden fra 22 til 08, men jeg syntes bare at hver anden time er lidt for meget, da jeg så føler at jeg sover meget dårligt. Hun har tidligere sovet fra 22 til 4 også derefter hver 3. time hvilket egentlig har passet mig fint. Det er bare det at når man hører om andre børn der sover fra 22 til 08 om natten, så bliver jeg squ lidt misundelig (en grim ting). Havde det så bare været et barn. Nej, det er resten af mødregruppen 4 stk og mine fætres 2 børn (kun 3 mdr. gamle) hmf

Anmeld

26. december 2010

SussieThyssen

jlp90 skriver:

Hej.

Kamillete er langt bedre.
Det beroliger og giver en bedre fyldfornemmelse.

Men det kræver, at hun skal have et ordentligt aftenfodder inden sovetid.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.