Jeg kender ingen børn IRL der sover hele natten - kun dem man hører om herinde
Jo een - men hun begyndte at vågne engang imellem da hun blev omkring 8 mdr.
Det er rigtigt at det står i bøgerne, at de kan klare sig uden mad om natten og at man istedet skal tilbyde dem vand når de er 6 mdr. Personligt synes jeg man skal mærke på sit barn om det virkelig er sultent eller om det bare er hygge. Min datter begyndte at sove dårligt om natten da hun var omkring 6 mdr., og samtidig havde hun et appetitspring (jeg fuldammede stort set til hun var 7-7½ mdr.) og der ammede jeg også meget om natten. Hun sover stadigvæk dårligt, men jeg ammer ikke helt så tit.
Min datter er 9 mdr. og spiser rigtig godt om dagen, får sit sidste måltid kl. ca. 18.00/18.30 og vågner pt. omkring midnat og en gang ud på morgenen og spiser - og hun SPISER, så jeg er ikke i tvivl om at hun har brug for det.
Så altså... Mærk på dit barn og træf beslutningen ud fra det, ikke ud fra det du kan læse i bøgerne. Iøvrigt læste jeg i "sov igennem uden gråd" (tror jeg nok det var), at mange børn har brug for at spise om natten indtil de er omkring 1 år. Det synes jeg var ret beroligende læsning, da jeg - ligesom dig - også gik og overvejede at skippe natamningen, men ikke rigtig orkede at tage den "kamp". Nu venter jeg og ser - hvis hun stadigvæk spiser som hun gør om natten om nogle måneder, vil jeg revurdere min beslutning
Anmeld