Er jeg for tarvelig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
27 svar
0 synes godt om
23. december 2010

Anonym trådstarter

ja, det hele er jo noget møg pga. det vejr her..!!

men det hele bunder og starter med at min kæreste arbejder i københavn, og skulle selvfølgelig også på arbejde idag (skulle denne gang køre sneplov), han har sagt til hans mester i over en at han senest skal køre derindefra kl. 12. så han kunne komme herned og gøre sig færdig, fordi vi skulle til juleaften idag d. 23 hos han farfar og hans kone kl. 17.00 (første gang min datter og jeg skal med)...

men mesteren mener så ikke han har ret til at køre hjem tidligere da de har meget og lavet.. (men han kunne jo have fundet en til at afløse kl. 12 når han vidste han skulle hjem) men endnu mere træls er at jeg siger til min kæreste idag.. så må du bare køre, og skide på det arbejde, for vejret bliver værre, og vi ville jo gerne derud også jo... vi diskutere lidt frem og tilbage hvordan og hvorledes (det skal lige siges at jeg hele tiden har sagt at vi ikke vil med hvis han skal arbejde hele eftermiddagen), men han vælger dog og fortsætte fordi der ikke er kommet en og bytte med ham.... og så siger jeg jo til ham som jeg har sagt hele tiden, at så tager vi ikke med, og begynder ikke at gå i det vejr med en datter med halsbetændelse... 

og så siger han lige så surt.. så ringer du fandme selv derud og melder fra... for det er jo dig der ikke vil med (hvor jeg tænker, men du valgte jo at arbejde frem for at køre hjem)

nu står jeg så tilbage med en følelse af dårlig samvittighed (for ville jo gerne med) og en følelse af vrede.. (for vi kunne måske have været der hvis han havde hørt hvad jeg havde sagt)

Han er altid fyldt med alle undskyldninger, og jeg kunne jo også bare.. og dit og dat... men bliver sku i sidste ende herre stædig..!!

synes bare jeg er meget ked af det... for føler lidt at vores jul er ødelagt lige pt. vi har ikke set hinanden i en uge, og så vil han ikke høre hvad jeg siger..

nogle gode råd??

og undskyld det blev langt.. men føler mig magtesløs, og er ked af det (håber det hele gav mening)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Anonym trådstarter

ved godt den er hammer svær at sætte sig ind i...

men er det mig der skal undskylde eller er det ham??

eller synes i det hele er for latterligt?? kom gerne med jeres ærlige mening.. (det skal forresten siges, at jeg har en depression, så der skal jo ikke meget til at gøre mig ked af det)

Anmeld

23. december 2010

eElak

Hmmm.. 

Synes faktisk ikke at du kan forvente at kæresten bare kan tage fra arbejde før... og slet ikke når de nærmest ligger på langs, som de kære sneryddere gør i disse dage.... 

Jeg kan godt forstå at du er skuffet osv, men tror også at han føler sig lige så magtesløs som dig - og derfor han reagerer som du gør... 

En anden ting er at jeg havde ikke taget nogen steder med en lille en med halsbetændelse... Så ville jeg hellere have det til gode året efter, og så håbe på at lillepigen kan blive rask til dagen efter.... 

Så bliv hjemme og slap af.. Hvis du har lysten og overskuddet, så se om du kan forkæle din kæreste lidt - som nok har haft en usædvanlig hård uge på arbejdet... På den måde kan i måske få noget kvalitetstid, som i nok trænger gevaldigt til.. 

Qnuzz

Anmeld

23. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

ja, det hele er jo noget møg pga. det vejr her..!!

men det hele bunder og starter med at min kæreste arbejder i københavn, og skulle selvfølgelig også på arbejde idag (skulle denne gang køre sneplov), han har sagt til hans mester i over en at han senest skal køre derindefra kl. 12. så han kunne komme herned og gøre sig færdig, fordi vi skulle til juleaften idag d. 23 hos han farfar og hans kone kl. 17.00 (første gang min datter og jeg skal med)...

men mesteren mener så ikke han har ret til at køre hjem tidligere da de har meget og lavet.. (men han kunne jo have fundet en til at afløse kl. 12 når han vidste han skulle hjem) men endnu mere træls er at jeg siger til min kæreste idag.. så må du bare køre, og skide på det arbejde, for vejret bliver værre, og vi ville jo gerne derud også jo... vi diskutere lidt frem og tilbage hvordan og hvorledes (det skal lige siges at jeg hele tiden har sagt at vi ikke vil med hvis han skal arbejde hele eftermiddagen), men han vælger dog og fortsætte fordi der ikke er kommet en og bytte med ham.... og så siger jeg jo til ham som jeg har sagt hele tiden, at så tager vi ikke med, og begynder ikke at gå i det vejr med en datter med halsbetændelse... 

og så siger han lige så surt.. så ringer du fandme selv derud og melder fra... for det er jo dig der ikke vil med (hvor jeg tænker, men du valgte jo at arbejde frem for at køre hjem)

nu står jeg så tilbage med en følelse af dårlig samvittighed (for ville jo gerne med) og en følelse af vrede.. (for vi kunne måske have været der hvis han havde hørt hvad jeg havde sagt)

Han er altid fyldt med alle undskyldninger, og jeg kunne jo også bare.. og dit og dat... men bliver sku i sidste ende herre stædig..!!

synes bare jeg er meget ked af det... for føler lidt at vores jul er ødelagt lige pt. vi har ikke set hinanden i en uge, og så vil han ikke høre hvad jeg siger..

nogle gode råd??

og undskyld det blev langt.. men føler mig magtesløs, og er ked af det (håber det hele gav mening)

der er jo lidt forskelligt til stede her..din mands arbejde...og din mand.
For at tage det første, så kan man ikke forvente at få fri under sådan en vejrsituation overhovedet, når man har et job som din mand har.
At mukke over chefen er urimeligt, for han har sine forpligtelser og det har hans mandskab også.
Da jeg blev 20 år, det var i vinteren 78-79 hvor det var værre end dette, strandede jeg med mad til 25 mennesker og havde ikke engang min mand hjemme, som også kørte sneplov. Jeg så ham ikke fra om morgenen før omkring kl 23, hvor han lige var hjemme og få 4 timer på øjet, en ny madpakke og så afsted igen, og så så jeg ham igen ikke før kl 2 om natten nytårs nat.
Så, det er den slags man bare må leve med.

Så er der din mand...jeg kan nu godt forstå han er smågnaven.
Hvis du har gnidret og gnavet og brokket, så ville jeg også blive sur. Selvfølgelig skal du ikke tage ud i kulden med dit barn, men så må du hjælpe ham ved selv at ringe til svigerfar og sige tingene som de er.
Han er sikkert i forvejen både ærgerlig og ked af det over at han skal arbejde og det gør det ikke bedre hvis hans kone er sur.
Så...vær lidt god ved ham, og klar ærterne selv...og kys ham så grundigt når du ser ham næste gang og sig at du har savnet ham og elsker ham.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. december 2010

mortilnoahogmelina

F>ørt og fremmest får du en  .

Årh jeg kender din situation , min kæreste køre selv sne , og jeg har stort set ikk set ham hele december månede , enten arbejder han eller os så sover han - det er så hårdt .

Jeg har ingen gode råd jeg har selv prøvede at banke min kæreste op så han forstod jeg os havde brug for bare EN dag med ham her i december , for tror du ikk os han skal arbejde d 24 1 og 2 jule dag .

Vi skal holde jul hos hans far , og egentlig ja så har jeg slet slet ikk lyst til at skulle sidde der og lyde som om alt bare er perfekt på en juleaften , hvor man burde glæde sig . Lige nu har jeg bare lyst til at sidde her hjemme helt alene , og måske gør jeg det os .

Ås ejg forstår godt du ikk tager med der ud idag , han må os forstå du har brug for ham .

Men en stor fra mig .

Og så håber ejg alligevel i får en dejlig jul imorgen

Anmeld

23. december 2010

eElak

Anonym skriver:

ved godt den er hammer svær at sætte sig ind i...

men er det mig der skal undskylde eller er det ham??

eller synes i det hele er for latterligt?? kom gerne med jeres ærlige mening.. (det skal forresten siges, at jeg har en depression, så der skal jo ikke meget til at gøre mig ked af det)

Denne her kom efter jeg havde skrevet mit.. 

Synes du måske skal sige til din kæreste - når han kommer hjem. 

"Skat, jeg kan godt forstå at du har haft meget travlt på arbejdet. Men jeg har savnet dig i den sidste uge, og glædet mig til at holde jul med din familie..."

og så ellers hvad du føler.. men det skal komme fra DIG... 

Anmeld

23. december 2010

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Hmmm.. 

Synes faktisk ikke at du kan forvente at kæresten bare kan tage fra arbejde før... og slet ikke når de nærmest ligger på langs, som de kære sneryddere gør i disse dage.... 

Jeg kan godt forstå at du er skuffet osv, men tror også at han føler sig lige så magtesløs som dig - og derfor han reagerer som du gør... 

En anden ting er at jeg havde ikke taget nogen steder med en lille en med halsbetændelse... Så ville jeg hellere have det til gode året efter, og så håbe på at lillepigen kan blive rask til dagen efter.... 

Så bliv hjemme og slap af.. Hvis du har lysten og overskuddet, så se om du kan forkæle din kæreste lidt - som nok har haft en usædvanlig hård uge på arbejdet... På den måde kan i måske få noget kvalitetstid, som i nok trænger gevaldigt til.. 

Qnuzz

ved godt at han ikke har det nemt, og har stået i et dilemma, og det har jeg også fortalt ham.. at jeg har fuld forståelse for...

men at han så bliver sur over at jeg ikke tager hende nogle steder når hun hoster, og er træt hele tiden, synes jeg gør mig ked af det..

vi bor ikke sammen, men håber da at jeg kommer til at se ham snart trods vejret..!!

Anmeld

23. december 2010

PernilleB

Puha... her desvære ingen råd. men kender godt det der med at mænd bare ikk vil ringe selv... som om a deres stolthed forsvinder hvis de ringer og siger til nogen der er noget de ikk kan...!!! jeg skal sågar ringe og aftale og aflyse lægetider for min kæreste... GØR DET DOG SELV, DIN.... WUUS..!!!!!

Når det er dem der ikk il og kan og gider, janem så er det sq ikk os kvinder der skal være til grin foran andre..!!! min kæreste kunne ikk engang ringe til min far i starten og konfirmere en aftale DE havde lavet, som jeg intet vidste om..!!!

Anmeld

23. december 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

der er jo lidt forskelligt til stede her..din mands arbejde...og din mand.
For at tage det første, så kan man ikke forvente at få fri under sådan en vejrsituation overhovedet, når man har et job som din mand har.
At mukke over chefen er urimeligt, for han har sine forpligtelser og det har hans mandskab også.
Da jeg blev 20 år, det var i vinteren 78-79 hvor det var værre end dette, strandede jeg med mad til 25 mennesker og havde ikke engang min mand hjemme, som også kørte sneplov. Jeg så ham ikke fra om morgenen før omkring kl 23, hvor han lige var hjemme og få 4 timer på øjet, en ny madpakke og så afsted igen, og så så jeg ham igen ikke før kl 2 om natten nytårs nat.
Så, det er den slags man bare må leve med.

Så er der din mand...jeg kan nu godt forstå han er smågnaven.
Hvis du har gnidret og gnavet og brokket, så ville jeg også blive sur. Selvfølgelig skal du ikke tage ud i kulden med dit barn, men så må du hjælpe ham ved selv at ringe til svigerfar og sige tingene som de er.
Han er sikkert i forvejen både ærgerlig og ked af det over at han skal arbejde og det gør det ikke bedre hvis hans kone er sur.
Så...vær lidt god ved ham, og klar ærterne selv...og kys ham så grundigt når du ser ham næste gang og sig at du har savnet ham og elsker ham.

Kærligst
Sussie

nu er han min kæreste og ikke min mand men vil nu ikke sige jeg har brokket mig.. og vi bor ikke sammen...

da det faktisk ikke er hans arbejde, men noget han havde tilbudt at hjælpe med i disse dage på betingelse af at han kunne køre kl. 12.. at bossen så ikke finder en afløser til ham synes jeg godt nok er tarveligt...

og har da bestemt savnet ham meget.. men gør mig bare ked af det at han ikke kan se det fra min side at jeg også har en datter og tænke på, og at han derfor må tage hos sin farfar alene..!!

Anmeld

23. december 2010

eElak

Anonym skriver:

ved godt at han ikke har det nemt, og har stået i et dilemma, og det har jeg også fortalt ham.. at jeg har fuld forståelse for...

men at han så bliver sur over at jeg ikke tager hende nogle steder når hun hoster, og er træt hele tiden, synes jeg gør mig ked af det..

vi bor ikke sammen, men håber da at jeg kommer til at se ham snart trods vejret..!!

ok, han kan ikke tillade sig at brokke sig over at du ikke tager din datter ud i det her vejr... 

det havde jeg ikke lige læst mig frem til...  At han altså brokkede sig over det.. 

Den er sq heller ikke nem at i ikke bor sammen...
Men holder mig stadig til det råd jeg skrev før... altså med modifikationer, når nu i ikke bor sammen..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.