Begynde at øve sig i at kravle som 13 måneder...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

SussieThyssen

patella skriver:

Kan det virkelig være rigtigt (spørger jeg, der ingen erfaring med børn har fra før jeg fik min søn) at et barn kan begynde at øve sig i at kravle i en alder af næsten 13 måneder??

Indtil nu har han kommet rundt over det hele ved at mave sig frem. Han ligger på maven, trækker i gulvet med hænderne og skubber med fødderne. Sådan kommer han rundt og der er tempo på 

Men her den sidste uges tid, er han oppe på knæ meget mere end før, og har her de sidste ca. 3 dage begyndt at tage et par kravletag. Men han blir ret sur, da det ikke rigtig lykkes ham at komme frem og det går også baglæns ind i mellem og ret hurtigt glider han ned på maven igen. 

Havde slet ikke troet han skulle begynde på det her nu, når han ikke havde gjort det før...

Andre der har oplevet det samme?

der er ret mange børn der kan gå før de kan kravle...så bedre sent end aldrig

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

patella

ZamanogDania skriver:

Det er jo meget forskelligt mellem børn. Nogen kan kravle hurtig og nogen sent. Min datter var 6 måneder da hun kunne kravle og da hun var 10 måneder kunne hun går. Så jeg vil tro det går ikke så hurtigt med hvis jeg får en anden.

Man skal aldrig se på andres børn hvad de kan og hvad de ikke kan.
Men glæd dig til når han begynder at kravle. Så skal du løbe efter ham

Ja det ER meget forskelligt - og det havde jeg egentlig stillet mig til tåls med, at han nok ikke kom til at kravle før han ku gå, især fordi han netop, inden for den sidste måned, er begyndt at finde det meget spændende at gå... Men det kan jo være de to ting blir lært ret tæt på hinanden

Anmeld

23. december 2010

Nalle

Victoria kunne kravle da hun var 9 måneder, og gå da hun var 22 måneder

Anmeld

23. december 2010

patella

SussieThyssen skriver:

der er ret mange børn der kan gå før de kan kravle...så bedre sent end aldrig

Kærligst
Sussie

Du har helt ret, og det var også sådan jeg troede det skulle være her Troede, at når de var passeret et år og ikke ku kravle, så var det lissom passé.... Derfor min store overraskelse og glæde

Anmeld

23. december 2010

patella

Nalle skriver:

Victoria kunne kravle da hun var 9 måneder, og gå da hun var 22 måneder

Endnu et godt bevis på at børn bare er så utrolig forskellige

Anmeld

23. december 2010

ZamanogDania

patella skriver:

Ja det ER meget forskelligt - og det havde jeg egentlig stillet mig til tåls med, at han nok ikke kom til at kravle før han ku gå, især fordi han netop, inden for den sidste måned, er begyndt at finde det meget spændende at gå... Men det kan jo være de to ting blir lært ret tæt på hinanden

Min brors børn dreng og pige. De kravlet ikke. De begyndte at gå med det sammen. Så det var meget mærkeligt hehe. Men altså det kan lad sig gør.

Anmeld

24. december 2010

uduak

Min den yngste er 10 måneder nu og han kravler rundt over det hele. Min den ældste begyndte meget tidligere med at kravle, med 9 måneder gik han rundt ved bordene, og tog sine første skridt uden nogen form for støtte et par dage før sin 1 års fødselsdag

Anmeld

26. december 2010

Barbamama

Min datter begyndte først at kravle rigtigt der, så ja det kan godt komme meget sent... Hun gik først da hun var 16mdr.

Anmeld

26. december 2010

Benjamins'mor

Jeg tror det er forskelligt fra barn til barn. Jeg var 8 måneder da jeg begyndte at kravle, og begyndte at gå dagen før jeg blev 1 år.

Min kæreste var 10 måneder da han begyndte og kravle, og han begyndte at gå 5 dage før sin 1 års fødselsdag.

Anmeld

26. december 2010

Brams

MoarHvidovre skriver:

Lina humpede rundt på numsen indtil hun var 15 mdr. (og det gik stærkt), hvor hun lige pludselig kravlede. Det gjorde hun så i 14 dage, hvorefter hun rejste sig op og gik

Hvor er jeg glad for at se dit indlæg. Lærke er 14 mdr. og gumper sig også frem på numsen og rejser sig ikke op af noget endnu, vil gerne gå rundt om sofabordet og stå ved steder hun bliver stillet, men rejser sig altså ikke selv. Der er altså håb forude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.