Begynde at øve sig i at kravle som 13 måneder...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.971 visninger
27 svar
0 synes godt om
23. december 2010

patella

Kan det virkelig være rigtigt (spørger jeg, der ingen erfaring med børn har fra før jeg fik min søn) at et barn kan begynde at øve sig i at kravle i en alder af næsten 13 måneder??

Indtil nu har han kommet rundt over det hele ved at mave sig frem. Han ligger på maven, trækker i gulvet med hænderne og skubber med fødderne. Sådan kommer han rundt og der er tempo på 

Men her den sidste uges tid, er han oppe på knæ meget mere end før, og har her de sidste ca. 3 dage begyndt at tage et par kravletag. Men han blir ret sur, da det ikke rigtig lykkes ham at komme frem og det går også baglæns ind i mellem og ret hurtigt glider han ned på maven igen. 

Havde slet ikke troet han skulle begynde på det her nu, når han ikke havde gjort det før...

Andre der har oplevet det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

patella

23. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina humpede rundt på numsen indtil hun var 15 mdr. (og det gik stærkt), hvor hun lige pludselig kravlede. Det gjorde hun så i 14 dage, hvorefter hun rejste sig op og gik

Anmeld

23. december 2010

Gittemor09

patella skriver:

Kan det virkelig være rigtigt (spørger jeg, der ingen erfaring med børn har fra før jeg fik min søn) at et barn kan begynde at øve sig i at kravle i en alder af næsten 13 måneder??

Indtil nu har han kommet rundt over det hele ved at mave sig frem. Han ligger på maven, trækker i gulvet med hænderne og skubber med fødderne. Sådan kommer han rundt og der er tempo på 

Men her den sidste uges tid, er han oppe på knæ meget mere end før, og har her de sidste ca. 3 dage begyndt at tage et par kravletag. Men han blir ret sur, da det ikke rigtig lykkes ham at komme frem og det går også baglæns ind i mellem og ret hurtigt glider han ned på maven igen. 

Havde slet ikke troet han skulle begynde på det her nu, når han ikke havde gjort det før...

Andre der har oplevet det samme?

det er jo meget forskelligt hvilken alder de er i når de begynder at kravle...

sofie var 6 mdr. da hun begyndte på det...

og var 13½ mdr. da hun begyndte at gå...

og det kommer bare fra den ene dag til den anden... det er vildt at det går så stærkt..!!

Anmeld

23. december 2010

patella

MoarHvidovre skriver:

Lina humpede rundt på numsen indtil hun var 15 mdr. (og det gik stærkt), hvor hun lige pludselig kravlede. Det gjorde hun så i 14 dage, hvorefter hun rejste sig op og gik

Jamen dog, så er det jo meget normalt (hvorfor er det så sjældent man hører om det når de starter sent ) Spændt på om han pludselig knækker koden rigtigt og flyver rundt ved at kravle. Er så træt af han "fejer" gulvet med maven hele dagen lang

Anmeld

23. december 2010

patella

Gittemor09 skriver:

det er jo meget forskelligt hvilken alder de er i når de begynder at kravle...

sofie var 6 mdr. da hun begyndte på det...

og var 13½ mdr. da hun begyndte at gå...

og det kommer bare fra den ene dag til den anden... det er vildt at det går så stærkt..!!

Ja du har ret, der sker virkelig forandringer hele tiden. Nu går jeg hjemme ved min søn til hverdag, men de sidste to dage er han blevet passet, da vi er ved at sætte hus i stand. Og det er utroligt så meget stærkere og motorisk dygtig han blir på bare to dage 

Anmeld

23. december 2010

Gittemor09

patella skriver:

Ja du har ret, der sker virkelig forandringer hele tiden. Nu går jeg hjemme ved min søn til hverdag, men de sidste to dage er han blevet passet, da vi er ved at sætte hus i stand. Og det er utroligt så meget stærkere og motorisk dygtig han blir på bare to dage 

jeg synes bare der sker så meget nyt hver eneste dag.. og hvis man skulle fortælle alle tingene ville man aldrig blive færdig...

sofie startede den ene dag med at kunne gå rundt om bordet med støtte... og næste dag gik hun rundt uden støtte... nu løber hun næsten rundt over det hele...

det er skønt... bedre med en masse udvikling end slet ingen...

Anmeld

23. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
patella skriver:

Jamen dog, så er det jo meget normalt (hvorfor er det så sjældent man hører om det når de starter sent ) Spændt på om han pludselig knækker koden rigtigt og flyver rundt ved at kravle. Er så træt af han "fejer" gulvet med maven hele dagen lang

Ja, jeg tror at det er "meget normalt" at nogen børn bare er lidt sene i optrækket til, at komme igang med, at kravle. Det var så sjovt med Lina, at hun lige kravlede i 14 dage og så rejste hun sig bare op og gik

Ja, jeg var også træt af, at Lina ødelage alle sine bukser på numsen og altid så beskidt ud af at feje gulvet

Anmeld

23. december 2010

ZamanogDania

Det er jo meget forskelligt mellem børn. Nogen kan kravle hurtig og nogen sent. Min datter var 6 måneder da hun kunne kravle og da hun var 10 måneder kunne hun går. Så jeg vil tro det går ikke så hurtigt med hvis jeg får en anden.

Man skal aldrig se på andres børn hvad de kan og hvad de ikke kan.
Men glæd dig til når han begynder at kravle. Så skal du løbe efter ham

Anmeld

23. december 2010

patella

MoarHvidovre skriver:

Ja, jeg tror at det er "meget normalt" at nogen børn bare er lidt sene i optrækket til, at komme igang med, at kravle. Det var så sjovt med Lina, at hun lige kravlede i 14 dage og så rejste hun sig bare op og gik

Ja, jeg var også træt af, at Lina ødelage alle sine bukser på numsen og altid så beskidt ud af at feje gulvet

Ja det er godt nok vildt at hun gik så hurtigt efter... det er også det jeg har haft i hovedet - at hvis det kan ikke passe han begynder at kravle nu, for nu skal han jo til at lære at gå og er netop begyndt at synes DET er sjovt Men det kan være han lærer de to ting ret tæt på hinanden. Skønt at høre andres erfaringer - tak for det

Ja netop, deres tøj blir så beskidt. Og det selvom jeg ikke tror jeg nogensinde har vasket gulv så meget som efter han begyndte at bevæge sig rundt... alligevel blir han beskidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.