Hahaha.... jeg er vist ikke for skarp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.908 visninger
26 svar
0 synes godt om
22. december 2010

TbCp

Jeg har fået den her sangbog, som en herinde vil sende rundt.
Sidder og kigger den igennem og ser så en af de sange jeg bare elsker - "where the wild roses grow".

Det er bare ikke altid så fedt at se den rigtige tekst.... især ikke når man har kendt den sang i mange år og åbensbart har sunget en linie forkert ligeså længe.

Linien lyder:
"He would be my first man and with a careful hand"

Og jeg har altid sunget:
"He would be my first man and wouldn't care for ham"

Var heller ikke helt sikker på jeg fattede hvad det lige skulle til for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

AnneBJ

22. december 2010

Mi

LOL  Kender det alt for godt.

Jeg er ikke så skarp til tysk, men har stået i pølsevogn i flere år da jeg var yngre. Når tyskerne bestilte en hotdog, spurgte jeg altid: "Mit ein rot oder gebraught würst?". Jeg troede jo at det betød om de ville have en rød eller ristet pølse i deres hotdog. Flere år efter at jeg var stoppet og jo også havde oplært flere af de yngre piger i at sige det samme fandt jeg ud af at det betyder: "Med en rød eller en brugt pølse?"

De valgte sjovt nok altid ein rot würst  Det syntes jeg altså var mærkeligt, når nu de ikke kendte de røde pølser fra hjemlandet.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. december 2010

TbCp

MarianneSonne skriver:

Jeg er ikke så skarp til tysk, men har stået i pølsevogn i flere år da jeg var yngre. Når tyskerne bestilte en hotdog, spurgte jeg altid: "Mit ein rot oder gebraught würst?". Jeg troede jo at det betød om de ville have en rød eller ristet pølse i deres hotdog. Flere år efter at jeg var stoppet og jo også havde oplært flere af de yngre piger i at sige det samme fandt jeg ud af at det betyder: "Med en rød eller en brugt pølse?"

De valgte sjovt nok altid ein rot würst  Det syntes jeg altså var mærkeligt, når nu de ikke kendte de røde pølser fra hjemlandet.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Arhahahaha!!!
Den var dælme også god!!!

Anmeld

22. december 2010

Lou87

TbCp skriver:

Sidder og kigger den igennem og ser så en af de sange jeg bare elsker - "where the wild roses grow".

Det er bare ikke altid så fedt at se den rigtige tekst.... især ikke når man har kendt den sang i mange år og åbensbart har sunget en linie forkert ligeså længe.

Linien lyder:

Og jeg har altid sunget:

Haha hvor godt

- også sjovt med de der sange på engelsk hvor det lyder som et dansk ord..
fx den der med: LMC vs. U2 - Take Me To The Clouds Above

.. men hvor det lyder som om de synger: Take me to the kaffebar !

Genialt !

Anmeld

23. december 2010

Polkaprik

Arhhh jeg er HELT smadret af grin!..hahahaha... Kæft det var lige hvad jeg brug for oven på den dag jeg har haft. Så tusind tak tøser Hahahaha.. Og glad for at min sangbog har gjort teksten mere forståelig

Michelle

Anmeld

23. december 2010

twinboys

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

Looooooooooooool griner højt

Anmeld

23. december 2010

twinboys

TbCp skriver:

Linien lyder:

Og jeg har altid sunget:

Uhhhh det kender jeg også til... så bliver man sgu lidt pinlig...

Anmeld

23. december 2010

Henri84

Hihi det kender jeg alt til

Anmeld

23. december 2010

TbCp

Lou87 skriver:

Haha hvor godt

- også sjovt med de der sange på engelsk hvor det lyder som et dansk ord..
fx den der med: LMC vs. U2 - Take Me To The Clouds Above

.. men hvor det lyder som om de synger: Take me to the kaffebar !

Genialt !

Den kender jeg slet ikke... men synes jeg har en tendens til at høre helt forkert i mange sange

Roccacinos "Elsk mig i nat" der har jeg i mange år sunget "det var en bøssefest og nu er vi gået".... synes det var lidt svinsk at synge den slags....

Den rigtige tekst er "det var en dødsyg fest og nu er vi gået"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.