Dato for start i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

LISBETH:-)

mariamiss6 skriver:

Det er bestemt ikke rigtigt.....

Min Søn fylder år den 16. Maj og han fik pladsen i bh fra 1. Maj (eller vidst den 3. for den første var vidst en lørdag i år)

Når man får et barn i børnehave før de fylder 3 år, så får børnehaven dobbelt betaling for barnet, fordi et vuggestuebarn gælder for 2 børnehave børn.... så måske har det noget med økonomi at gøre...

Måske kan det have betydning hvilken kommune man er i... Eller også er det simpelthen fordi der dér går skolebørn fra til SFO start.

Eller der af andre grunde er stoppet et barn bh'en sådan at der bliver plads til et nyt....

Det er så åbenbart meget forskelligt alt efter hvilken kommune man bor i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Mullebergen

LotteN skriver:

Min datter bliver 3 år den 30. maj og jeg har idag lige fået et brev fra pladsanvisningen at hun har fået plads fra 1. marts i den børnehave vi gerne vil have hende ind i.

Men synes bare 1. marts er meget tidligt og om meget kort tid. Oven i det starter jeg i praktik i januar og er færdig 10. april, så havde håbet på hun først skulle starte 1. maj, da jeg så har bedre tid ti lat køre hende ind.

Mn nogen der ved hvad "reglerne" er hvis jeg takker nej tk til pladsen for at få en plads til 1. maj ?

Jeg synes bare tiden går alt for hurgtigtog min lille pige bliver stor alt alt for hurtigt!

Min søn blev 3 år den 11. december og startede i børnehave 1. oktober 

Anmeld

22. december 2010

eElak

Der er stor forskel på hvordan det gøres i de forskellige kommuner. 

I KBH - hvor jeg bor - er grænsen 2 år og 10 måneder. Det er også det som knægtens DP siger... 
Man er automatisk skrevet op, når man skriver sig op til VS/DP plads til at starte med..

jeg skal besøge en børnehave i starten af det nye år.. Mit lille pus er ikke engang 2 år.. men jeg har hørt godt om denne børnehave, og hvis man ønsker den, skal man sige det i gooood tid... Så det er min intention...  og så ligger den perfekt i forhold til mine planer i fremtiden også... 

men ring til pladsanvisningen og hør hvordan det hele spiller sammen.. kan desværre ikke lige hjælpe på det punkt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.