Dato for start i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

LotteN

lisbeth2910 skriver:

Ok synes bare det lyder mærkeligt da 2 år og 9 mdr altid er den alder hvor de starter i bh.

Men altså tror ikke du kan takke nej, eller det kan du godt, men så kommer du med garanti ned ad listen, og så er det ikke sikkert i alligevel får den bh i ønsker.

Jeg synes også min lille pige var meget lille da hun skulle starte, men hun klarede det flot og det var nok mest hendes mor der synes at alle de andre børn var så store.....

ja, det regnede jeg også med jeg nok bare ville blive. skullebare høre om der var nogen der vidste det.

Ja, jeg er slet ikke i tvivl om det er mor her der er pylret og min datter klarer det uden problemer - men det går bare for hurtigt. hun har lige smidt både sut og ble - hvor er min lille baby henne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
LotteN skriver:

men det er jo også "kun" 1 1/2 måned før - dette er 3 måneder.hold da op  2 dage, det var da helt vildt. men selvfølgelig ikke den store forskel når den er integreret

Der er ikke så meget forskel på om det er 3 mdr. eller 1 1/2 mdr. før de fylder 3 år. Jeg synes også, at Luka var lille, da han startede, men han har bare klaret det så flot. I hans bh er der en gruppe for de små "lillegruppen", hvor der er mere obs på de små og der tages nogen andre hensyn

Jeg synes, at det var hårdt, at få besked 2 dage før - men det var mit behov om, at kunne vænne mig til tanken. Luka synes bare, at det var "sejt"

Anmeld

22. december 2010

LotteN

mariamiss6 skriver:

Du kan altid ringe til pladsanvisningen, eller selve institutionen, og høre om der ikke ER en plads fra 1. Maj, hvis du gerne vil vente...

Det gør ikke den store forskel for din datter at starte i Marts, til gengæld får institutionen dobbelt betaling for hende (ikke af dig), fordi et vuggestuebarn optager 2 enheder (pladser) i en børnehave...

Så måske hjælper dit barn lige deres økonomi i den rigtige retning???

Under alle omstændigheder må de gerne give pladsen til en anden, for tager du den ikke, får de bare ikke penge for et barn i den periode hvor de har pladsen ledig, og det sætter måske en seriøs dæmper på deres økonomi..... 

ja, jeg har også godt tænkt det økonomiske i det - at det ville da være ti lstor fordel for os.

Ja, jeg hører lige hvad de siger imorgen når jeg ringer, men som andre skriver, så er det nok bare at jeg ryger ned på listen

Anmeld

22. december 2010

LISBETH:-)

mariamiss6 skriver:

Du kan altid ringe til pladsanvisningen, eller selve institutionen, og høre om der ikke ER en plads fra 1. Maj, hvis du gerne vil vente...

Det gør ikke den store forskel for din datter at starte i Marts, til gengæld får institutionen dobbelt betaling for hende (ikke af dig), fordi et vuggestuebarn optager 2 enheder (pladser) i en børnehave...

Så måske hjælper dit barn lige deres økonomi i den rigtige retning???

Under alle omstændigheder må de gerne give pladsen til en anden, for tager du den ikke, får de bare ikke penge for et barn i den periode hvor de har pladsen ledig, og det sætter måske en seriøs dæmper på deres økonomi..... 

Det gør de ikke mere i de fleste kommuner - altså tæller for 2. Man har flyttet bh start til 2 år og 10 mdr mange steder hvor imod man så har fjernet tilskudet til de fylder 3 år.

Elsker disse vidunderlige sparer tider...........

Anmeld

22. december 2010

mariamiss6

lisbeth2910 skriver:

Ok synes bare det lyder mærkeligt da 2 år og 9 mdr altid er den alder hvor de starter i bh.

Men altså tror ikke du kan takke nej, eller det kan du godt, men så kommer du med garanti ned ad listen, og så er det ikke sikkert i alligevel får den bh i ønsker.

Jeg synes også min lille pige var meget lille da hun skulle starte, men hun klarede det flot og det var nok mest hendes mor der synes at alle de andre børn var så store.....

Det er bestemt ikke rigtigt.....

Min Søn fylder år den 16. Maj og han fik pladsen i bh fra 1. Maj (eller vidst den 3. for den første var vidst en lørdag i år)

Når man får et barn i børnehave før de fylder 3 år, så får børnehaven dobbelt betaling for barnet, fordi et vuggestuebarn gælder for 2 børnehave børn.... så måske har det noget med økonomi at gøre...

Måske kan det have betydning hvilken kommune man er i... Eller også er det simpelthen fordi der dér går skolebørn fra til SFO start.

Eller der af andre grunde er stoppet et barn bh'en sådan at der bliver plads til et nyt....

Anmeld

22. december 2010

MoarHvidovre

LotteN skriver:

ja, jeg har også godt tænkt det økonomiske i det - at det ville da være ti lstor fordel for os.

Ja, jeg hører lige hvad de siger imorgen når jeg ringer, men som andre skriver, så er det nok bare at jeg ryger ned på listen

Du betaler for vs-plads indtil den måned din datter fylder 3 år

Anmeld

22. december 2010

mariamiss6

LotteN skriver:

Hvis de har venteliste på lige nøjagtig dén institution, ja, så gør du klogt i at takke ja til pladsen

Har de ikke venteliste, så kan det godt være du er heldig at kunne vente til Maj.

Anmeld

22. december 2010

LotteN

MoarHvidovre skriver:

Du betaler for vs-plads indtil den måned din datter fylder 3 år

okay, det må jeg da vidst hellere lige forhøre dem om imorgen, for det står der ikke oplyst på den brev jeg fik idag - der står bare hvad børnehavepladsen koster...!

Anmeld

22. december 2010

MoarHvidovre

LotteN skriver:

okay, det må jeg da vidst hellere lige forhøre dem om imorgen, for det står der ikke oplyst på den brev jeg fik idag - der står bare hvad børnehavepladsen koster...!

Det stod der heller ikke i det brev vi fik. Han begyndte bare i bh og fik stadigvæk mad og bleer indtil vi begyndte, at betale for bh

Anmeld

22. december 2010

Mi

Det er forskellig hvornår de starter. Det kommer an på om kommunen står og mangler pladser i dp/vs eller i bhv. Her i kommunen starter de som regel dem måned de fylder 3 år, men når kommunen har for få dagplejepladser, ja så rykker de op før, for at give plads i den anden ende

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.