Dato for start i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. december 2010

LotteN

Min datter bliver 3 år den 30. maj og jeg har idag lige fået et brev fra pladsanvisningen at hun har fået plads fra 1. marts i den børnehave vi gerne vil have hende ind i.

Men synes bare 1. marts er meget tidligt og om meget kort tid. Oven i det starter jeg i praktik i januar og er færdig 10. april, så havde håbet på hun først skulle starte 1. maj, da jeg så har bedre tid ti lat køre hende ind.

Mn nogen der ved hvad "reglerne" er hvis jeg takker nej tk til pladsen for at få en plads til 1. maj ?

Jeg synes bare tiden går alt for hurgtigtog min lille pige bliver stor alt alt for hurtigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

LISBETH:-)

LotteN skriver:

Min datter bliver 3 år den 30. maj og jeg har idag lige fået et brev fra pladsanvisningen at hun har fået plads fra 1. marts i den børnehave vi gerne vil have hende ind i.

Men synes bare 1. marts er meget tidligt og om meget kort tid. Oven i det starter jeg i praktik i januar og er færdig 10. april, så havde håbet på hun først skulle starte 1. maj, da jeg så har bedre tid ti lat køre hende ind.

Mn nogen der ved hvad "reglerne" er hvis jeg takker nej tk til pladsen for at få en plads til 1. maj ?

Jeg synes bare tiden går alt for hurgtigtog min lille pige bliver stor alt alt for hurtigt!

Det er da meget normalt. De starter i bh når de er 2 år og 9 mdr - det er lige blevet rykket til 2 år og 10 mdr her i guldborgsund kommune. Jeg tror ikke du kan takke nej, for de skal jo bruge hendes plads i vuggestuen. Hun kan kun blive i vuggestuen/dp hvis det vuderes at hun er lidt bagud og derfor vil have gavn af at vente....

Anmeld

22. december 2010

LotteN

lisbeth2910 skriver:

Det er da meget normalt. De starter i bh når de er 2 år og 9 mdr - det er lige blevet rykket til 2 år og 10 mdr her i guldborgsund kommune. Jeg tror ikke du kan takke nej, for de skal jo bruge hendes plads i vuggestuen. Hun kan kun blive i vuggestuen/dp hvis det vuderes at hun er lidt bagud og derfor vil have gavn af at vente....

min dagplejemor var så også meget overrasket over hun allerede skulle starte der. hun havde regnet med 1. maj!

Anmeld

22. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er helt normalt alder, at starte i bh på. Luka startede 1. september som han blev 3 år i oktober. Jeg fik det afvide 2 dage før, men heldigvis går han i en intregreret institution så overgangen var meget lille

Hvis du siger nej kommer du ned i listen

Anmeld

22. december 2010

Maja88

LotteN skriver:

min dagplejemor var så også meget overrasket over hun allerede skulle starte der. hun havde regnet med 1. maj!

hvorfor havde hun regnet med 1 maj??

Anmeld

22. december 2010

LotteN

Maja88 skriver:

hvorfor havde hun regnet med 1 maj??

tror det er fordi hun bliver 3 år i den måned

Anmeld

22. december 2010

LISBETH:-)

LotteN skriver:

Ok synes bare det lyder mærkeligt da 2 år og 9 mdr altid er den alder hvor de starter i bh.

Men altså tror ikke du kan takke nej, eller det kan du godt, men så kommer du med garanti ned ad listen, og så er det ikke sikkert i alligevel får den bh i ønsker.

Jeg synes også min lille pige var meget lille da hun skulle starte, men hun klarede det flot og det var nok mest hendes mor der synes at alle de andre børn var så store.....

Anmeld

22. december 2010

Maja88

LotteN skriver:

tror det er fordi hun bliver 3 år i den måned

kan jeg ikke forstå, for som en anden skriver er det normalt de starter som 2,9

Anmeld

22. december 2010

mariamiss6

Du kan altid ringe til pladsanvisningen, eller selve institutionen, og høre om der ikke ER en plads fra 1. Maj, hvis du gerne vil vente...

Det gør ikke den store forskel for din datter at starte i Marts, til gengæld får institutionen dobbelt betaling for hende (ikke af dig), fordi et vuggestuebarn optager 2 enheder (pladser) i en børnehave...

Så måske hjælper dit barn lige deres økonomi i den rigtige retning???

Under alle omstændigheder må de gerne give pladsen til en anden, for tager du den ikke, får de bare ikke penge for et barn i den periode hvor de har pladsen ledig, og det sætter måske en seriøs dæmper på deres økonomi..... 

Anmeld

22. december 2010

LotteN

MoarHvidovre skriver:

Det er helt normalt alder, at starte i bh på. Luka startede 1. september som han blev 3 år i oktober. Jeg fik det afvide 2 dage før, men heldigvis går han i en intregreret institution så overgangen var meget lille

Hvis du siger nej kommer du ned i listen

men det er jo også "kun" 1 1/2 måned før - dette er 3 måneder.hold da op  2 dage, det var da helt vildt. men selvfølgelig ikke den store forskel når den er integreret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.