Min datter bliver 3 år den 30. maj og jeg har idag lige fået et brev fra pladsanvisningen at hun har fået plads fra 1. marts i den børnehave vi gerne vil have hende ind i.
Men synes bare 1. marts er meget tidligt og om meget kort tid. Oven i det starter jeg i praktik i januar og er færdig 10. april, så havde håbet på hun først skulle starte 1. maj, da jeg så har bedre tid ti lat køre hende ind.
Mn nogen der ved hvad "reglerne" er hvis jeg takker nej tk til pladsen for at få en plads til 1. maj ?
Jeg synes bare tiden går alt for hurgtigtog min lille pige bliver stor alt alt for hurtigt!
Du kan altid ringe til pladsanvisningen, eller selve institutionen, og høre om der ikke ER en plads fra 1. Maj, hvis du gerne vil vente...
Det gør ikke den store forskel for din datter at starte i Marts, til gengæld får institutionen dobbelt betaling for hende (ikke af dig), fordi et vuggestuebarn optager 2 enheder (pladser) i en børnehave...
Så måske hjælper dit barn lige deres økonomi i den rigtige retning???
Under alle omstændigheder må de gerne give pladsen til en anden, for tager du den ikke, får de bare ikke penge for et barn i den periode hvor de har pladsen ledig, og det sætter måske en seriøs dæmper på deres økonomi.....
Anmeld