Astmatisk bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

Henri84

bullerbassen skriver:

Pu ha det lyder til at han er hårdt ramt - Håber I kommer hjem og holde jul - Og tak fordi du tager dig til til at svare ( mens I er på sygehus )

Nej Silas får 2 gange spirocort dagligt morgen & aften. Vi har i en kort periode ( på 14 dage ) prøvet 2x 2 pust men det havde ikke synderligt effekt.

Silas lyder konstant ( med få pauser ) som en gamle kaffemaskine og har gjordt det fra spæd. Han raller , hvæser og HOSTER vildt meget. Vores familie syntes han lyder slemt på en god dag.

Var faktisk i tvivl om det er det man kalder et anfald ( hosten ) men kan se der er flere som døjer med det. Det er så lidt vi har fået afvide om AB så vi famler os lidt frem. Når det er slemt bliver han tjekket ved lægen, som siger der ikke er andet at gøre.

Håber han vokser fra det ( SNART )

Rigtig god bedring til din trold. håber I kommer hjem til jul.

Og tak for dine svar , vil gemme dem til senere brugt

14 dage r slet ikke nok, man skal forsøge mindst 1 måned da spirocort er længe om at virke Umiddelbart tror jeg også han måske kunne have gavn af singulair, så snak med lægen om enten at sætte ham op i spirocort eller afprøve singulair
Han kommer desværre ikke hjem til jul, og jeg er sneet inde med lillesøster, så kan heller ikke en gang komme op og besøge ham i dag. ØV
Håber snart i slipper lidt for alt den hosten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

bullerbassen

Henri84 skriver:

14 dage r slet ikke nok, man skal forsøge mindst 1 måned da spirocort er længe om at virke Umiddelbart tror jeg også han måske kunne have gavn af singulair, så snak med lægen om enten at sætte ham op i spirocort eller afprøve singulair
Han kommer desværre ikke hjem til jul, og jeg er sneet inde med lillesøster, så kan heller ikke en gang komme op og besøge ham i dag. ØV
Håber snart i slipper lidt for alt den hosten

Ej hvor er det øv for jer  Håber I får en god jul alligevel, trods omstændighederne.

Er det med hans astma han er indlagt ?

Det ok hvis du ikke svarer

Rigtig god bedring til ham - Og mange tak for dine MEGET brugbare svar - Det svært når man ingen informationer får af lægerne

Anmeld

23. december 2010

Henri84

bullerbassen skriver:

Ej hvor er det øv for jer  Håber I får en god jul alligevel, trods omstændighederne.

Er det med hans astma han er indlagt ?

Det ok hvis du ikke svarer

Rigtig god bedring til ham - Og mange tak for dine MEGET brugbare svar - Det svært når man ingen informationer får af lægerne

Det er med en bading af astmaen og så lungebetændelse.. Du må endelig skrive hvis det er, vi har været igennem meget siden han var 6 mdr. med astma så har efterhånden styr på det meste Og vi har også selv oplevet hvor frustrerende det er ikke at få noget at vide, eller få alt muligt forskelligt at vide, så man ikke ved hvad er det rigtige.
Hvad med din dreng, følges han kun ved egen læge, eller også på sygehus/ved børnelæge? Har han været indlagt med det?

Anmeld

23. december 2010

bullerbassen

Henri84 skriver:

Det er med en bading af astmaen og så lungebetændelse.. Du må endelig skrive hvis det er, vi har været igennem meget siden han var 6 mdr. med astma så har efterhånden styr på det meste Og vi har også selv oplevet hvor frustrerende det er ikke at få noget at vide, eller få alt muligt forskelligt at vide, så man ikke ved hvad er det rigtige.
Hvad med din dreng, følges han kun ved egen læge, eller også på sygehus/ved børnelæge? Har han været indlagt med det?

Håber han snart bliver frisk igen  

Silas har været på sygehuset 1 gang ( ved børnelægen ), og skal til kontrol igen d 17 jan. Han har aldrig været indlagt ( heldigvis )

Og har faktisk også været i tvivl om det overhovedet var AB, når medicinen ikke hjælper, derfor bad jeg om at komme til en børnelægen. Han kunne konstatere det var det og han fik den rigtige bahandling, men hvorfor han hoster så meget , ja det er en gåde.

Når vi ser tilbage har Silas nok haft det altid, han har altid rallet utoligt meget, trives slet ikke som spæd ( som aldrig & ville ikke spise , da han skulle starte på skemad ) Til 5 månders undersøgelsen kaldte lægen ham for en Happy Weeser ( staves ) men der blev aldrig fuldt op på det. Det var faktisk først da vi kom til ørelægen ( troede det var det ) at han fik sendt os til lægen for han var ikke i tvivl om det var AB. Vi har ellers rendt ved lægen ( tusinde gange )  Sials skal have lagt dræn i d 14 jan håber det også kan hjælpe på det hele, da han konstant har væske på ørene.

Er virkelig glad for dine svar - mange tak

Anmeld

23. december 2010

Henri84

bullerbassen skriver:

Håber han snart bliver frisk igen  

Silas har været på sygehuset 1 gang ( ved børnelægen ), og skal til kontrol igen d 17 jan. Han har aldrig været indlagt ( heldigvis )

Og har faktisk også været i tvivl om det overhovedet var AB, når medicinen ikke hjælper, derfor bad jeg om at komme til en børnelægen. Han kunne konstatere det var det og han fik den rigtige bahandling, men hvorfor han hoster så meget , ja det er en gåde.

Når vi ser tilbage har Silas nok haft det altid, han har altid rallet utoligt meget, trives slet ikke som spæd ( som aldrig & ville ikke spise , da han skulle starte på skemad ) Til 5 månders undersøgelsen kaldte lægen ham for en Happy Weeser ( staves ) men der blev aldrig fuldt op på det. Det var faktisk først da vi kom til ørelægen ( troede det var det ) at han fik sendt os til lægen for han var ikke i tvivl om det var AB. Vi har ellers rendt ved lægen ( tusinde gange )  Sials skal have lagt dræn i d 14 jan håber det også kan hjælpe på det hele, da han konstant har væske på ørene.

Er virkelig glad for dine svar - mange tak

Det var så lidt
Elias har også haft det inden de 6 mdr er jeg sikker på, vi havde også en længere kamp med vores læge indtil han endelig blev indlagt og fik det konstateret ved 6 mdr.
Sys det er utroligt de ikke har fulgt op på ham den gang så
Elias fik dræn i for 5. gang i sidste måned, og det kan også godt være med til at hosten kommer lidt i ro Håber i får lige så god effekt af dræn som vi har herhjemme

Anmeld

23. december 2010

bullerbassen

Henri84 skriver:

Det var så lidt
Elias har også haft det inden de 6 mdr er jeg sikker på, vi havde også en længere kamp med vores læge indtil han endelig blev indlagt og fik det konstateret ved 6 mdr.
Sys det er utroligt de ikke har fulgt op på ham den gang så
Elias fik dræn i for 5. gang i sidste måned, og det kan også godt være med til at hosten kommer lidt i ro Håber i får lige så god effekt af dræn som vi har herhjemme

Jep forstår det heller ikke, når man tænker på ALLE de gange vi har været hos lægen

De kunne have skånet os for meget herhjemme..

RIGTIG god bedring til Elias, håber han snart bliver frisk og kommer hjem  

Anmeld

23. december 2010

Besm

Hej..

Min datter har også AB. Hun er 2,5 år, og har fået singulair granulat siden hun var et år. Og det virker bare. Hun har ikke haft et anfald siden vi startede og hun led ellers af meget svære anfald hvor vi var indlagt hver gang. Hun fik i en periode også spirocort, men det hjalp ikke.

Det er ikke på alle Singulair virker, men det er da et forsøg værd.

Er du sikker på i giver spaceren rigtigt? Nogle gange kan det være derfor medicinen ikke hjælper.

Ellers er det fordi han er så hårdt ramt, at han ikke kan "trække" medicinen ned i lungerne, og så skal i på sygehuset og ha en maske med ilt til at hjælpe.

Håber snart det vender for jer

God jul

Anmeld

23. december 2010

bullerbassen

Besm skriver:

Hej..

Min datter har også AB. Hun er 2,5 år, og har fået singulair granulat siden hun var et år. Og det virker bare. Hun har ikke haft et anfald siden vi startede og hun led ellers af meget svære anfald hvor vi var indlagt hver gang. Hun fik i en periode også spirocort, men det hjalp ikke.

Det er ikke på alle Singulair virker, men det er da et forsøg værd.

Er du sikker på i giver spaceren rigtigt? Nogle gange kan det være derfor medicinen ikke hjælper.

Ellers er det fordi han er så hårdt ramt, at han ikke kan "trække" medicinen ned i lungerne, og så skal i på sygehuset og ha en maske med ilt til at hjælpe.

Håber snart det vender for jer

God jul

Hej

Tak for svar ... Kan se flere nævner singuliar, vil nævne det for lægen næste gang, vi skal til tjek.

Hvad angår medicinen, får han jo i sådan en maske hvor medicin sidder i. Det kan man vel ikke gøre forkert ??

Vi gør som lægen har vist  håber da det er rigtigt. Det viker bare ikke på hans hoste hvilket jeg ikke forstår   Lige da han startede fik han en maske hos lægen, sådan et forstøver apperat .

Der er ingen som har nævnt sygehus, det går jo som regel også. Har heldigvis kun oplevet 1 enkelt gang han ikke trækkede vejret før jeg bankede ham i ryggen .

Men nogle nætter er vi oppe 2-3 timer , hvor han sidder oprejst. Før det bliver bedre ..

OGSÅ god jul til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.