Astmatisk bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.624 visninger
27 svar
0 synes godt om
22. december 2010

bullerbassen

Herhjemme har Silas 14 måneder AB og lige nu er det bare nået skidt. Han hoster & hoster & hoster ...

Syntes ikke rigtig hans maske virker, igår måtte vi vende om da vi skulle på juleindkøb, Silas hostede så meget han Kastede op

Det samme gjorde han natten til onsdag i sidste uge - Han vågner HVER morgen ved 5-30 tiden og hoster hoster hoster & græder..

Arme barn , hvad filan skal vi gøre for at hjælpe ham

Det lyder som om han snart hoster sine lunger op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Mia&Allan

bullerbassen skriver:

Herhjemme har Silas 14 måneder AB og lige nu er det bare nået skidt. Han hoster & hoster & hoster ...

Syntes ikke rigtig hans maske virker, igår måtte vi vende om da vi skulle på juleindkøb, Silas hostede så meget han Kastede op

Det samme gjorde han natten til onsdag i sidste uge - Han vågner HVER morgen ved 5-30 tiden og hoster hoster hoster & græder..

Jeg er selv født med asmatisk bronkitis, og jeg kan huske da jeg var mindre at jeg ofte fik kamille the med honning og masser af vand is  Det er absolut ikke sjovt, men kan huske at de ting hjalp mig rigtig meget...

Håber det snart blir bedre hos jer  God jul

Anmeld

22. december 2010

Petunia

Hej

Han ville have rigtig godt af noget smertestillende, så han kan hoste igennem uden det gør ondt...ved der er mange mødre der er imod smertestillende, men synes nogle gange det er nødvendigt

God bedring til ham

Anmeld

22. december 2010

Hasselnødden

bullerbassen skriver:

Vi har lige været afsted med Elias i fredags fordi hans lunger hvæste og pev, som de gjorde ved mig da jeg havde AB som lille ung og teenager. Og hun ordinerede flydende astmamedicin til os, som vi kunne hente på apoteket og et par dage med det så er hans hvæsen overstået og han hoster mere sjældent. Vi har også købt pencilin junior på apoteket til ham og det kan efter lægens udtalelse sagtens tages sammen med. Han blev også podet for kold lungebetændelse, men der var heldigvis intet at spore. Han får også varm (lunken) kamille the med jordbær te blandet sammen som han drikker ivrigt af fra sin flaske til fri afbenyttelse 

Han fik dog rødt udslæt over hele kroppen en af dagene, men det forsvandt i løbet af den efterfølgende dag og han lod sig ikke mærke af det. Mistænker lidt præparaterne for det, men da det ikke gjorde ham ondt, så er det bare en sideeffekt til behandlingen. Lægen så godt de begyndende røde mærker, men sagde ikke noget til det bare ok. og havde hun bidt mærke i noget alvorligt, så havde hun gjort mere ved det.

Så jeg ville tage til lægen og få noget AB-medicin til dit barn, bare til at tage toppen for det lyder ikke som om han har ro i sig som det er nu når al energien skal bruges på at hoste og hvæse og mangle luft.

God bedring til jer.

Anmeld

22. december 2010

bullerbassen

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Vi har lige været afsted med Elias i fredags fordi hans lunger hvæste og pev, som de gjorde ved mig da jeg havde AB som lille ung og teenager. Og hun ordinerede flydende astmamedicin til os, som vi kunne hente på apoteket og et par dage med det så er hans hvæsen overstået og han hoster mere sjældent. Vi har også købt pencilin junior på apoteket til ham og det kan efter lægens udtalelse sagtens tages sammen med. Han blev også podet for kold lungebetændelse, men der var heldigvis intet at spore. Han får også varm (lunken) kamille the med jordbær te blandet sammen som han drikker ivrigt af fra sin flaske til fri afbenyttelse 

Han fik dog rødt udslæt over hele kroppen en af dagene, men det forsvandt i løbet af den efterfølgende dag og han lod sig ikke mærke af det. Mistænker lidt præparaterne for det, men da det ikke gjorde ham ondt, så er det bare en sideeffekt til behandlingen. Lægen så godt de begyndende røde mærker, men sagde ikke noget til det bare ok. og havde hun bidt mærke i noget alvorligt, så havde hun gjort mere ved det.

Så jeg ville tage til lægen og få noget AB-medicin til dit barn, bare til at tage toppen for det lyder ikke som om han har ro i sig som det er nu når al energien skal bruges på at hoste og hvæse og mangle luft.

God bedring til jer.

Tak for svar - Silas får allerede medicin mod AB det har han fået siden i sommers.

Han får både forebyggende ( spirocort ) og anfalds ( airomir ) men der er ikke altid den ønskede effekt er der. I den sidste uge har han hostet RIGTIG meget ( mere end han gør normalt ) Og har også kastet op pga af hosten....

Har givet ham en stikpille til natten håber det giver ham lidt ro - så må vi prøve det forskellige forslag og se om det virker..

Også god bedring til jer

Anmeld

22. december 2010

bullerbassen

Petunia skriver:

Hej

Han ville have rigtig godt af noget smertestillende, så han kan hoste igennem uden det gør ondt...ved der er mange mødre der er imod smertestillende, men synes nogle gange det er nødvendigt

God bedring til ham

Tak for det - har fulgt dit råd og givet ham en panodil til natten..  Det er værst tidligt morgen og i løbet af dagen..

Håber det snart vender - det er så synd for ham

Anmeld

22. december 2010

bullerbassen

Mia&Tonny skriver:

Jeg er selv født med asmatisk bronkitis, og jeg kan huske da jeg var mindre at jeg ofte fik kamille the med honning og masser af vand is  Det er absolut ikke sjovt, men kan huske at de ting hjalp mig rigtig meget...

Håber det snart blir bedre hos jer  God jul

Tak for dit råd - det må vi prøve .

Hvordan er det med honning - må de få det efter 1 år ??

Ellers prøver vi med kamille the - det fik han også som lille

Anmeld

22. december 2010

Fru.Ø

Kender det kun alt for godt,min søn på 4år døjer også meget med det i tiden.

Og har gjort det siden han var 1 år.

Han får også maske og det er ikke altid det virker

Var med læge med ham i går,da han den sidste tid indimellem har haft lidt feber og kaster op.

Der var ikke noget de kunne gøre,han blev podet i halsen og taget blodprøve som intet viste!

Han vågner tit midt på natten,da medicinen er holdt op med at virke og så starter hosterriet ellers.

Har desværre ingen god råd til dig.

Anmeld

22. december 2010

TTM

Har i fået tjekket ham, at der ikke er en hals/lunge-betændelse??

Eller om han skal op i dosis, min datter har også AB og får samme medicin. Vi regulere jævnligt... Fik samtidig afvide den blå abner luftvejene så den brune virker bedre.. (Kan aldrig huske hvem-er-hvem i medicinen, derfor farverne...)

Men husk altid og reguler i samråd med læge, enten lægevagt eller egen læge

for han snart får det bedre....

Anmeld

22. december 2010

Henri84

Eneste jeg umiddelbart vil råde til er også at give panodil. Min søn for ofte panodil fast i perioder hvor hosten er slem, det er noget de har anbefalet på børneafd.. Hvor meget airomir får han? Måske han har brug for mere??
Hvis det ofte er et problem findes der også noget der hedder singulair, som kan hjælpe nogle børn rigtig godt.
God bedring med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.