Alkoholiker hvis de får sut!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

Maise

Carina1984 skriver:

Min veninde har lige fået at vide af sp at hvis de gir deres få uger gamle søn en sut så er der meget stor chance for at ham blir alkoholiker eller får bulimi fordi de vænner ham til at blive tilfredsstillet ved at få noget i munden. Syns det er så langt ude. Er der nogen af jer der har fået samme besked?

hahahahahah hold da kæft en dårlig joke, naiv SP.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Melbek

BinaMor skriver:

hahahaha...og dog!! tænk hvis han blir afhængig af mad fordi det skal igennem munden

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Carina1984 skriver:

Min veninde har lige fået at vide af sp at hvis de gir deres få uger gamle søn en sut så er der meget stor chance for at ham blir alkoholiker eller får bulimi fordi de vænner ham til at blive tilfredsstillet ved at få noget i munden. Syns det er så langt ude. Er der nogen af jer der har fået samme besked?

Holy balony så skulle halvdelen af Danmarks befolkning enten være alkoholikere eller lide af bullimi, ikke mindst mig...jeg var stor før jeg lagde min sut

Mage til vås skal man da lede længe efter...hvordan i alverden kan
en sundhedplejerske dog fyre sådan noget vrøvl af
Sig du bare at det sludder skal hun ikke hoppe på. SP'en må have læst en eller anden "frelst" bog et sted og så syntes at det er det mest hellige hun har hørt, den slags mennesker findes også.
Når jeg tænker på den unge læge der bildte min datter ind at man ikke kan blive gravid når man ammer...
Jaja..lad hende hvile i fred, men tro på det sludder skal du ikke

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. december 2010

Cris

Nå, ikke fordi de har haft en lorte barndom eller en trauma eller de har oplevet en social belastet famile eller fordi de psykist har haft brug for hjælp og de kunne ikke finde på at finde hjælp inden det gik galt, nej nej, det er fordi man giver sut til ungerne! hahahahahaha

Nej altså... Jeg synes, at SP efterhånden skulle få nyere material til at læse på deres uddanalse, for nogle af dem øddelægger faktisk meget på nybagte forældre... Faktisk skal man passe på, når babier og små børn ikke få nok af mor, det kan have en større betydning end at bruge sut... Jeg har også hørt en god joke fra en SP som min veninde fik: det er bedre at du stopper med at amme om natten for så kan de spise rigtigt mad (???) det er ligesom at give barnet softice hele natten og så prøve at give dem morgenmad  softice??!!   Jeg ved ikke, hvad hun har haft i hendes bryster, men jeg har mælk! Det er i orden at give MME men ikke softice der kommer ud af brysterne! Pyha! Som sagt, det er godt, at jeg laver mælk i mine! Så skal jeg ikke tænke på det!

Anmeld

21. december 2010

Mor-til-asta-09

Carina1984 skriver:

Det var dog det underligste jeg nogensinde har hørt.. Synes ærlig talt ikke man kan tillade sig at sige sådan som sundhedsplejerske

Anmeld

21. december 2010

Lusi

De er så hjerneblæste de sp'er.. Vores sagde dengang Luna var 2-3 måneder gammel, at vi ik måtte tage hende med nogle steder hen.. Hun ville blive forvirret.. Prøv at hør her, vi kender nok vores barn bedst selv!! Vi vil da ik ha et barn der er så hjernevasket og usocialt, fordi vores sp siger hun ik måtte møde andre mennesker.. Hun er 2 1/2 nu og er tværtimod meget social, netop fordi vi ikke fulgte hendes råd..

Anmeld

21. december 2010

Mumto3

Jeg har fået det NÆSTEN det samme at vide. Dog ikke at det var brugen af sut der gjorde det.

Små nyfødte børn har et naturligt og medfødt suttebehov for at stimulere mors mælkeproduktion. For at dækket dette suttebehov og spare vores bryster er der mange der giver sut, -og der er jo kun dejligt for alle.

Der hvor jeg fik at vide det EVENTUEL KUNNE gå galt, det var hos de det store barn. Hvis man hver gang barnet var ked af det, at man i DEN situation stak barnet en sut eller en sutflaske, så det vænnede sig til at trøst=noget i munden. Det kunne MÅSKE få nogle uheldige konsekvenser i voksenalderen.

Anmeld

21. december 2010

*A*

Jeg har da selv brugt sut. Jeg er hverken alkoholiker eller har bullimi.

Anmeld

21. december 2010

>>Carina<<

Glad for at høre at jeg ik er helt ude i hampen n¨r jeg fortalte hende at hun ik sku lytte til sp :-)

Anmeld

21. december 2010

Marco2

dorthemus skriver:

Er egentligt lidt rystet over, at en sp siger sådan noget!!!!

Ja, det er faktisk lidt rystende, for som ny mor er man jo dybt sårbar overfor at kunne "skade" sit barn.

Og jeg har da aldrig hverken hørt eller læst noget lignende. Hvilke undersøgelser bakker den teori op mon?

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.