Frygter folk reaktion :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

Miamaja

ahh jeg synes det er saa aergeligt at der er nogle gravide der frygter at sige det, for helt aerligt uanset om det var en smutter, helt uplanlagt og ikke det rette tidspunkt, saa er det HELT vildt FANTASTISK og noget der skal fejres og glaedes sig over.

Hvis der saa er nogen der mukker, saa lad dem om det, og lev i din egen lykkerus. et barn er en gave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Trine89

Miamaja skriver:

ahh jeg synes det er saa aergeligt at der er nogle gravide der frygter at sige det, for helt aerligt uanset om det var en smutter, helt uplanlagt og ikke det rette tidspunkt, saa er det HELT vildt FANTASTISK og noget der skal fejres og glaedes sig over.

Hvis der saa er nogen der mukker, saa lad dem om det, og lev i din egen lykkerus. et barn er en gave

Jeg kan kun give dig ret i det du siger.. 

selvom jeg lidt frygter det. glæder jeg mig nu også til at HELE "verden" ved det.. fordi jeg glæder mig såååå meget til denne rejse.. 

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Trine89 skriver:

Jamen kan godt følge dig. 

Men jeg er 21 og min kæreste er 23.. 

Vi har begge Fast indkomst, og jah en rigtig stabil økonomi. og min kæreste og jeg har nu "kun" været sammen i 7måneder.. men vi er enige om dette.. 

og tror også lidt at det altid har lagt i kortene at jeg skulle være ung mor. Hvis du forstår.. 

og tror som sagt tror jeg også min familie vil "give mig ret" i at jeg skal være ung mor, når de lige har slugt den

Syns da ikke 21 år er ung. Du er da en voksen kvinde.
Jeg var 18 da jeg blev gravid første gang, og det kan man godt kalde ung..men ung mor er man ikke når man er fyldt 20.
Jeg var selv 22, da jeg endelig fik min den første, såe...
Så nyd det da bare, og lad du bare bomben springe...jeg er sikker på de bliver glade.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

Trine89

SussieThyssen skriver:

Syns da ikke 21 år er ung. Du er da en voksen kvinde.
Jeg var 18 da jeg blev gravid første gang, og det kan man godt kalde ung..men ung mor er man ikke når man er fyldt 20.
Jeg var selv 22, da jeg endelig fik min den første, såe...
Så nyd det da bare, og lad du bare bomben springe...jeg er sikker på de bliver glade.

Kærligst
Sussie

Årrrh mange tak for dine varme ord.. 

Ja vores plan er at familien får det afvide her i julen når vi er oppe ved dem.. 

Vil ikke fortælle det over telefonen..

Anmeld

20. december 2010

komodo

Jeg vil overhovedet ikke dømme, jeg var selv kun 22 da jeg fik min første søn, med en far jeg kun havde en kort affære med, så det er jeg ikke lige i den rette position til, men min erfaring siger mig at folks reaktion afhænger meget af hvordan de mærker din indstilling er når du fortæller det, tror at hvis du lyder som om du har gennemtænkt det og ikke som en der skal have en hund eller kat, skal de nok sluge det meget hurtigt.

Kan heller ikke lade være med at tænke at det er en del af det at være voksen at man står op for sine egne meninger og holdninger, og hvis du inden du fortæller det lige siger til dig selv en 5-10 gange at det er DIN beslutning at få et barn, så skinner det igennem når du fortæller dem det.

Ved godt i kun har været sammen i 7 måneder, og enten holder det eller også gør det ikke, hvis man bare har i baghovedet aldrig at få flere børn end man kan klare selv, så kan det vel ikke gå helt galt, selvfølgelig er det bedst at mor og far er sammen men det er jo ikke en katastrofe hvis det ikke holder, af skade bliver man klog, sjældent rig, og med godt samarbejde mellem forældrene kan børnene altså godt vokse op glade og tilfredse alligevel..

Held og Lykke med baby i maven.

Hilsen Henriette

Anmeld

20. december 2010

Livas mor

Jeg var også meget nervøs dengang jeg skulle offentliggøre min graviditet, specielt overfor min far. Jeg valgte "kyllinge"-vejen og sendte et fint kort med et scanningsbillede af Liva og en tekst om hvornår hun kom osv. rundt til familie og venner.. Kunne ikke overskue at sidde der foran dem og dele nyheden med dem, hvis nu jeg kunne se den ikke var gengældt i deres øjne.

Men alle var heldigvis glade og Liva er alles øjesten nu 13 måneder efter..

Held og lykke..

Anmeld

20. december 2010

Trine89

komodo skriver:

Jeg vil overhovedet ikke dømme, jeg var selv kun 22 da jeg fik min første søn, med en far jeg kun havde en kort affære med, så det er jeg ikke lige i den rette position til, men min erfaring siger mig at folks reaktion afhænger meget af hvordan de mærker din indstilling er når du fortæller det, tror at hvis du lyder som om du har gennemtænkt det og ikke som en der skal have en hund eller kat, skal de nok sluge det meget hurtigt.

Kan heller ikke lade være med at tænke at det er en del af det at være voksen at man står op for sine egne meninger og holdninger, og hvis du inden du fortæller det lige siger til dig selv en 5-10 gange at det er DIN beslutning at få et barn, så skinner det igennem når du fortæller dem det.

Ved godt i kun har været sammen i 7 måneder, og enten holder det eller også gør det ikke, hvis man bare har i baghovedet aldrig at få flere børn end man kan klare selv, så kan det vel ikke gå helt galt, selvfølgelig er det bedst at mor og far er sammen men det er jo ikke en katastrofe hvis det ikke holder, af skade bliver man klog, sjældent rig, og med godt samarbejde mellem forældrene kan børnene altså godt vokse op glade og tilfredse alligevel..

Held og Lykke med baby i maven.

Hilsen Henriette

Mange tak for de varme ord. 

og Rigtig mange gange tak for tippet.. det vil jeg helt sikkert huske lige inden jeg vil sige det.. 

Anmeld

20. december 2010

komodo

Trine89 skriver:

Mange tak for de varme ord. 

og Rigtig mange gange tak for tippet.. det vil jeg helt sikkert huske lige inden jeg vil sige det.. 

Det var så lidt, glæd du dig nu bare over det lille liv der spire i maven og hyg dig med det, du er en voksen kvinde der godt kan tage dine egne beslutninger .

Anmeld

20. december 2010

Trine89

komodo skriver:

Det var så lidt, glæd du dig nu bare over det lille liv der spire i maven og hyg dig med det, du er en voksen kvinde der godt kan tage dine egne beslutninger .

Tak.. 

Glæder mig også til denne fantastiske rejse  

og skal til første læge tjek i morgen hehe er lidt spændt

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Trine89 skriver:

Årrrh mange tak for dine varme ord.. 

Ja vores plan er at familien får det afvide her i julen når vi er oppe ved dem.. 

Vil ikke fortælle det over telefonen..

Nej, det ville da også være ærgerligt.
Jeg tænker tilbage på forsommeren, da min den ældste og hendes kæreste kom forbi til en kop saft med isterninger og de fortalte at der var nok et barnebarn på vej.
Ikke et smart tidspunkt og det væltede også en del af min datters planer, men...det var da vidunderligt alligevel
Så der var mange krammer og store tillykker, og det tror jeg ikke man skal miste. Det er så øv at få sådan noget at vide over en telefon.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.