Frygter folk reaktion :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.573 visninger
28 svar
0 synes godt om
20. december 2010

Trine89

Jah det siger vel næsten sig selv.. 

Jeg er SÅ bange for hvordan folk vil reagere når vi fortæller at jeg er Gravid. 

Det er mest min Fars, mormors og Chef reaktion jeg er mest bekynret for.. 

Jeg ved godt inderst inde at de med tiden vil tænke "selvfølgelig" og være glade på vores vejne men de skal lige synke det først. 

Men jah jeg er så bange.. så jeg ved slet ikke hvordan jeg skal fortælle det.. 

Trine 5+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

mortilflere

hvis de ikke vil sige tillykke , så lad dem opdage det ved maven buler

Jeg gider ikke dele mine glæder med andre end dem der bliver glade , derfor hørte nogen familie medlemmer om vores de sidste 3 det nede ved købmanden

Anmeld

20. december 2010

Ellim

åhh jeg kan godt forstå dig..

Men som du selv siger så skal de nok blive super glade over jeres beslutning og glæde sig på jeres vegne

Anmeld

20. december 2010

Trine89

mortilflere skriver:

hvis de ikke vil sige tillykke , så lad dem opdage det ved maven buler

Jeg gider ikke dele mine glæder med andre end dem der bliver glade , derfor hørte nogen familie medlemmer om vores de sidste 3 det nede ved købmanden

Tja så går der nok længe inden de opdager det.. det er ikke så tit jeg hjemme, jeg bor i Nyborg og både min og min kærestes familie bor i nordjylland. så det er jo ikke lige frem noget de kommer til at hører nede i byen.. 

Anmeld

20. december 2010

Mira0911

Jeg havde det på nøjagtig samme måde som dig... 

Nogle synes bare det var alt for tidligt.. Andre troede ikke på jeg ventede mig... 

I sidste ende var folk glade alligevel... 

Kan sagtens forstå din bekymring... 

Anmeld

20. december 2010

Trine89

MoarJ skriver:

Jeg havde det på nøjagtig samme måde som dig... 

Nogle synes bare det var alt for tidligt.. Andre troede ikke på jeg ventede mig... 

I sidste ende var folk glade alligevel... 

Kan sagtens forstå din bekymring... 

Jamen er bare så bange for at de vil sige at jeg skal vente til min uddannelse er færdig og alt det der. fordi jeg har været såååå mange ting igennem og alt muligt. 

men tror da også de nok skal blive glade når den lige er faldet på plads.. 

nogen gange tænker jeg bare det er nemmere at sige det var en "upser" 

Anmeld

20. december 2010

Muffinmus

hvis du har et godt startpunkt som en fast kæreste gammen lang tid,fornuftig alder, fin økonomi, og ellers er en ansvarlig person, så er der da ingen der vil sætte sig mod det???

De vil da vel bare synes det er fedt at det nu er din tur til at blive mor

Kan forstå forældre der ikke synes deres børn har styr på en dyt ville blive kede af det, for så er det jo uansvarligt, men alm fornuftige mennesker får da et flot tillykke fra folk de kender.

Anmeld

20. december 2010

Trine89

MariaE skriver:

hvis du har et godt startpunkt som en fast kæreste gammen lang tid,fornuftig alder, fin økonomi, og ellers er en ansvarlig person, så er der da ingen der vil sætte sig mod det???

De vil da vel bare synes det er fedt at det nu er din tur til at blive mor

Kan forstå forældre der ikke synes deres børn har styr på en dyt ville blive kede af det, for så er det jo uansvarligt, men alm fornuftige mennesker får da et flot tillykke fra folk de kender.

Jamen kan godt følge dig. 

Men jeg er 21 og min kæreste er 23.. 

Vi har begge Fast indkomst, og jah en rigtig stabil økonomi. og min kæreste og jeg har nu "kun" været sammen i 7måneder.. men vi er enige om dette.. 

og tror også lidt at det altid har lagt i kortene at jeg skulle være ung mor. Hvis du forstår.. 

og tror som sagt tror jeg også min familie vil "give mig ret" i at jeg skal være ung mor, når de lige har slugt den

Anmeld

20. december 2010

Muffinmus

Trine89 skriver:

Jamen kan godt følge dig. 

Men jeg er 21 og min kæreste er 23.. 

Vi har begge Fast indkomst, og jah en rigtig stabil økonomi. og min kæreste og jeg har nu "kun" været sammen i 7måneder.. men vi er enige om dette.. 

og tror også lidt at det altid har lagt i kortene at jeg skulle være ung mor. Hvis du forstår.. 

og tror som sagt tror jeg også min familie vil "give mig ret" i at jeg skal være ung mor, når de lige har slugt den

jamen så kan jeg faktisk godt forstå du er bekymret----for hvis det var min datter ville jeg nok desværre reagere skeptisk, uanset hvor meget jeg holdt af hende.

7 mdr er for mig overhovedet ikke i nærhende af hvad jeg synes er ok for at sætte et barn til verden sammen. For det er første efter  ca 2 års tid man har en reel ide om det holder flere år eller ej. I de 7 mdr i har været kærester har i ikke slet ikke lært hinanden at kende overhovedet. I tænker nok i gør det, men beviset fra statistikkerne viser noget heeeeeelt andet.

Og alderen er også imod dig oven i den anden beslutning som er MEGET overilet.

Nu vil jeg på ingen måde lyde som din mor, men det er lige præcis de tanker jeg ville have hvis du var min datter og var gravid. 

Så selv om du finder dig selv moden og ansvarsbevidst vil den tanke at har har kastet jer ud i et barn uden at have været sammen mere end 7 mdr tælle 90 ned på den beslutning modenhedsmæssigt.

Jeg siger bestemt ikke du vil gå fra din fyr inden for 2 års tid, eller at du vil stå hårdt i det alene senere hen, eller at du bliver en dårlig mor eller noget som helst i den stil. Det har intet med det at gøre, men de tanker du frygter fra din nærmeste omgangskreds, og det er sikkert de samme tanker som jeg skriver ned nu de også vil have, i hvert fad i starten.

Måske vil du skulle give dem længe til at sluge kamelen, måske sluger de den med det samme:-)

-uanset hvad, så håber jeg det bedste frem over for jer alle 3

Anmeld

20. december 2010

Trine89

MariaE skriver:

jamen så kan jeg faktisk godt forstå du er bekymret----for hvis det var min datter ville jeg nok desværre reagere skeptisk, uanset hvor meget jeg holdt af hende.

7 mdr er for mig overhovedet ikke i nærhende af hvad jeg synes er ok for at sætte et barn til verden sammen. For det er første efter  ca 2 års tid man har en reel ide om det holder flere år eller ej. I de 7 mdr i har været kærester har i ikke slet ikke lært hinanden at kende overhovedet. I tænker nok i gør det, men beviset fra statistikkerne viser noget heeeeeelt andet.

Og alderen er også imod dig oven i den anden beslutning som er MEGET overilet.

Nu vil jeg på ingen måde lyde som din mor, men det er lige præcis de tanker jeg ville have hvis du var min datter og var gravid. 

Så selv om du finder dig selv moden og ansvarsbevidst vil den tanke at har har kastet jer ud i et barn uden at have været sammen mere end 7 mdr tælle 90 ned på den beslutning modenhedsmæssigt.

Jeg siger bestemt ikke du vil gå fra din fyr inden for 2 års tid, eller at du vil stå hårdt i det alene senere hen, eller at du bliver en dårlig mor eller noget som helst i den stil. Det har intet med det at gøre, men de tanker du frygter fra din nærmeste omgangskreds, og det er sikkert de samme tanker som jeg skriver ned nu de også vil have, i hvert fad i starten.

Måske vil du skulle give dem længe til at sluge kamelen, måske sluger de den med det samme:-)

-uanset hvad, så håber jeg det bedste frem over for jer alle 3

Mange tak for dine ord.. og kan helt sikkert også følge dig i det du siger.. det mås du slet ikke tvivle på.. kan sku godt fornuften i det du siger. og jeg sætter pris på at du er ærlig.. 

og nu kan det godt være at det jeg skriver nu vil for dig være at hælde vand ud af ørene.

Men om jeg også har skrevet i et andet svar. har jeg været en del ting igennem i mit liv, jeg vil ikke sidde og gå i detaljer med det. for det er egetligt sagen lidt ligegyldig hva det er. Men det er nogle ting som har tvunget mig i en alder af 15 og blive vosken hurtigere end hurtig. og derfor modnet på en lidt anden måde end så mange andre på min alder. (ja ja jeg ved godt at det kan alle sige, hihi) 

jeg vil ikke sige at jeg ikke er som alle andre. men jeg er i hvertfald anderledes.. 

Men jeg sætter virkelig pris på det du har skrevet.. for jah du har sat lidt ord på hva jeg tror folk vil kunne finde på og sige og det er jo egentlig rart at kunne være en smugle forberedt på hva folk vil kunne sige.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.