Anonym skriver:
ja jeg har valgt at være anonym fordi jeg ikke har det særlig godt med det her emne men virkelig har brug for at komme ud med det..
ved enlig ikke hvorfor at det her går mig sådan på... men ja kæresten og jeg har været sammen i lidt over 1 år...
og vi er blevet enige om at det der med fortiden er vi åbne om, for ja der er ingen grund til at holde noget for hinanden...
men har fået en info fra ham som jeg enlig helst ikke ville ha...
min kæreste har for 8 år siden været ved en luder (så ja inden vi fandt sammen) ved godt at det enlig ikke burde gerne mig eller over hovedt gå mig på fordi vi ikke over hoved kendte hinanden den gang...
men det gør det...
tror det er fordi at i min verden har man kun sex med en man virkelig elsker... og man gøre det af kærlighed og med følelse og fordi man virkelig elsker hinanden og vil vise kærlighed på den måde...
så kan slet ikke klare tanken om at min kæreste, mit livs kærlighed har haft sex med en luder " for at lette trykket"..
og vil enlig ikke diskuter og det er oki eller ikke oki at der er luder... men hver gang vi snakker om det her emne kommer han med agumentet.. er det ikke beder at nogle fyre kan gå til en luder i stedet for at voldtage...
og min tanke hver eneste gang er "KUNNE DU HA FUNDET PÅ AT VOLDTAGE HVIS DU IKKE VAR GÅET TIL EN LUDER"... for det aldrig sagt til ham for kan jeg virkelig ikke få mig selv til...
men øv hvor går det mig virkelig på og ved snart ikke hva jeg skal stil op mere... ved godt at jeg bare burde slå det ud af hovedet og glemme det fordi der er så mange år siden... men det kan jeg bare ikke.... hjælp... 
Puhha...ja det er godt nok en svær en.
Jeg kan faktisk godt forstå, at du har et problem.
Jeg forsøger at sætte mig i dit sted.
Hvad ville jeg gøre, hvis jeg var dig?
Ikke have det godt med det, det kan jeg godt love dig for.
Men......!
Ja, det er meget godt at dele alt med hinanden og at være åbne omkring det, men igen..alt med måde.
Der er bare visse ting, som jeg ikke synes er godt at vide.
Generelt er min holdning til ærlighed og åbenhed, at man naturligvis skal være det, men der er også grænser. Hvad der er foregået i fortiden er bygone, og det har man så ikke noget med at gøre.
Så her vil jeg nok mene, at din mand burde have holdt sin bøtte.
Nå! Men nu ved du det altså.
Først må du prøve at skubbe følelserne til side og se på din mand, ikke som din livsledsager, men som det han er, nemlig en mand.
Mænd er helt anderledes end de fleste kvinder. De har andre drifter rent seksuelt, og de har også ofte lyst til at afprøve ting, som vi kvinder ikke altid har forståelse for.
Det er disse ting du må holde fast i. Og så skal du huske, at han resonerer og tænker som en mand.
For ham er det noget, der er afprøvet, gjort og dermed punktum.
Selvfølgelig mener han ikke, at han gik til en prostitueret, fordi han tænkte på at voldtage en...absolut ikke. Det kan du være ganske sikker på. Han har sagt det som et logisk argument, rent generelt, fordi han er logiker og mand.
Det har helt sikkert mere været et argument for accepten af, at man som mand har den mulighed.
Men spørg ham dog, så du får ro i sjælen. "Ville du have voldtaget en pige, hvis du ikke var gået til en prostitueret dengang?"
Spørg og få ro i sjælen.
Hans svar vil så kunne afgøre hvordan du så skal forholde dig til tingene.
Vil hans svar blive, som jeg tror det bliver, nemlig et absolut nej, jamen så synes jeg, at du skal acceptere, at han har prøvet det af, ligesom man ofte prøver grænser af.
Jeg var ung i de glade 80'ere, og hvis du vidste, hvor man dengang eksperimenterede med alt indenfor det seksuelle. Der var ingen grænser.
Dengang var det åbenlyst accepteret, at naturligvis skulle man søge sine grænser og eksprimentere. Og sagde nogen, hvad enten det var mand eller kvinde, at de havde været hos en prostitueret han- eller hunkøn, jamen så sagde man bare nå!
Tingene har ikke ændret sig ret meget, man er måske bare lidt mere diskret.
Jeg synes, at du skal lade det hvile...glem det.
Hvad han har gået og lavet før sin tid med dig, hører ind under hans privatliv og det vil også give dig mere hjertero.
Hvis du elsker ham og han er dejlig at leve sammen med, så vil det være dumt at forspilde jeres liv sammen pga noget han engang har prøvet af.
Håber du kan bruge lidt af mine tanker.
Et stooort knus fra mig til dig

Kærligst
Sussie