Lille Wilma er ikk' sig selv! HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

misslea

Sasja77 skriver:

Hej med dig,

Det er helt sikkert et udviklingsspring! Det kan sagtens svinge med 1 til 2 uger så det kan enten være 8 ugers springet eller 12 ugers springet  Jeg ved godt at mange synes det er noget pjat men vi har været super glade for den bog for det har givet os en forståelse for hvad der sker inden i det lille pus og det giver en anerledes ro når man har en ide om hvad der er galt.

Kh

Sasja

ja for søren da..... jeg har lige læst højt for min mand... og JØSSES, hvor er der bare meget, der passer nøjagtigt på Wilmas reaktioner...!!! Hun har dog ikke reageret helt voldsomt, men man lægger jo tydeligt mærke til det mindste, når man er vandt til en pige, der sover, spiser, er glad og tilfreds aaaaaaaaaaltid...!!!

Fantastisk bog.... den giver én ro i sindet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

SussieThyssen

misslea skriver:

Hej søde piger....

jeg har brug for lidt gode råd og erfaringer....!!!

Wilma (knap 10 uger)er jo normalt verdens nemmeste lille pige, som sover igennem hver nat, sover sååå fint om dagen, og når hun er vågen, er hun altid glad!!!

Men her de sidste par dage har hun reageret helt anderledes...!! Hun er mere pjævset, sover ikke som hun plejer om dagen (sover stadig helt fint om natten), er svær at få til at falde til ro osv osv!!!

Hun plejer at sove rigtig fint i barnevognen midt på dagen, og kan sagtens tage 3-4 timer af gangen nede i vores gård. Derudover plejer hun at være vågen 1-1½ time af gangen, hvorefter hun sover en times tid enten i vores arme eller på sofaen!! Sådan plejer vores dage at være...!!

Men her de sidste par dage, har hun ikke rigtig villet noget... hun pjævser en del mere, vil ikke falde til ro i vores arme og sover ikke særlig længe af gangen, når hun endelig falder i søvn!!

Jeg er meget opmærksom på, at hun ikke bliver overtræt, derfor har vi hurtigt fundet en super fin rytme, hvor hun bliver puttet på samme måde, når hun viser de første træthedstegn.... men det hjælper ikke i disse dage...

Er der andre, der har oplevet noget lignende???

Er der noget, jeg kan gøre???

Har hun mon brug for ekstra tryghed??? Eller hvad søren kan være årsagen til, at hun pludselig reagerer helt anderledes???

Håber på lidt gode råd de damer

Mange hilsner fra Lea

Vil da anbefale at du får tjekket hendes ører. Når små bebser opfører sig på den måde, plejer det gerne at være ører eller tænder der pusler, men jeg tror det er lige tidligt nok for tænderne. Så få lige kigget på ørerne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. december 2010

misslea

SussieThyssen skriver:

Vil da anbefale at du får tjekket hendes ører. Når små bebser opfører sig på den måde, plejer det gerne at være ører eller tænder der pusler, men jeg tror det er lige tidligt nok for tænderne. Så få lige kigget på ørerne.

Kærligst
Sussie

hej Sissie....

Tjooo.. det har jeg også tænk, men er det så ikke lidt mystisk, at hun stadig sover de der 8-10 timer i streg om natten??? For jeg mener da, at det især er dér, de vågner og er super kede af det!!??? Eller er jeg helt skævt på den her???

fra Lea

Anmeld

19. december 2010

oo

hej Lea

jeg gad egentlig ikke de der tigerspring da jeg blev gravid, men nu har Sol taget dem hver eneste gang der har skullet komme et (8 ugers springet dog  en uge før tid) så jeg har overgivet mig, for det passer også SÅ præcist når der er noget pyller herhjemme og vi læser om det tigerspring der skal ligge på det tidspunkt

bare rolig, det går over igen!!

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

misslea skriver:

hej Sissie....

Tjooo.. det har jeg også tænk, men er det så ikke lidt mystisk, at hun stadig sover de der 8-10 timer i streg om natten??? For jeg mener da, at det især er dér, de vågner og er super kede af det!!??? Eller er jeg helt skævt på den her???

fra Lea

Jo...men man ved aldrig helt med børn..de bryder altid reglerne.
Men understimuleret tror jeg bestemt ikke den bette er..det kan også være lidt kolik eller slet og ret almindelig brok og måske en anelse forkælelse.
Der sker mange ting med dem i ryk, vokseværk og meget andet.
Men jeg tror nu bare du skal fortsætte som du hidtil har gjort og fastholde rytmen. Og så få tjekket ørerne og gummerne.
Måske trænger hun bare til at lave noget andet...lege f.eks.
Læg hende på et tæppe med ting spændt ud over sig, så hun har noget spændende at kigge på og slå til.

Anmeld

19. december 2010

misslea

Tjuhl skriver:

hej Lea

jeg gad egentlig ikke de der tigerspring da jeg blev gravid, men nu har Sol taget dem hver eneste gang der har skullet komme et (8 ugers springet dog  en uge før tid) så jeg har overgivet mig, for det passer også SÅ præcist når der er noget pyller herhjemme og vi læser om det tigerspring der skal ligge på det tidspunkt

bare rolig, det går over igen!!

heheh Trine..... jeg havde det på nøjagtig samme måde som dig, da jeg var gravid....!! Men ja - jeg kan sagtens genkende UTROLIG mange af de ting, som de beskriver i bogen, så jeg har også overgivet mig

Tror egentlig bare, at jeg skal vænne mig til, at Wilma også kan have dage, hvor hun ikke enten sover, spiser eller er glad.... altså at hun også kan brokke sig lidt og være lidt pylret

Men iiihhh.... håber hun snart er sig selv igen, den lille futfis

Håber ellers, at du, Søren og lille Sol har det heeeerligt!!!???

Anmeld

19. december 2010

Sasja77

misslea skriver:

ja for søren da..... jeg har lige læst højt for min mand... og JØSSES, hvor er der bare meget, der passer nøjagtigt på Wilmas reaktioner...!!! Hun har dog ikke reageret helt voldsomt, men man lægger jo tydeligt mærke til det mindste, når man er vandt til en pige, der sover, spiser, er glad og tilfreds aaaaaaaaaaltid...!!!

Fantastisk bog.... den giver én ro i sindet....

Lige præcis! Nu er Olivia snart 11 måneder og vi har lagt mærke til at der er nogle af springende hvor hun reagerer voldsommere end andre hvor man næsten ikke mærker dem. Ved godt at der er mange der er ved at brække sig over begrebet "tigerspring" men jeg synes at det er tankevækkende at denne bog bygger på 25 års forskning af børn i alderen 0-1 1/2 år og at det ligger helt fast at ALLE børn er igennem disse faser i større eller mindre grad Det er en af de dejlige hjælpemidler til nybagte forældre idag og det har helt sikkert givet os ro i sindet rigtig mange gange 

PS. hvor er hun da bare mega dejlig Jeres lille diamant var lige inde og se billederne af hende...

Anmeld

19. december 2010

misslea

Sasja77 skriver:

Lige præcis! Nu er Olivia snart 11 måneder og vi har lagt mærke til at der er nogle af springende hvor hun reagerer voldsommere end andre hvor man næsten ikke mærker dem. Ved godt at der er mange der er ved at brække sig over begrebet "tigerspring" men jeg synes at det er tankevækkende at denne bog bygger på 25 års forskning af børn i alderen 0-1 1/2 år og at det ligger helt fast at ALLE børn er igennem disse faser i større eller mindre grad Det er en af de dejlige hjælpemidler til nybagte forældre idag og det har helt sikkert givet os ro i sindet rigtig mange gange 

PS. hvor er hun da bare mega dejlig Jeres lille diamant var lige inde og se billederne af hende...

Liiiiige præcis..... jeg er godt nok også imponeret over, hvor mange af reaktionsmønstrene, som passer så nøjagtigt på Wilma..... såååe de må da have fat i noget.... hehe

iiihhh 1000 tak skal du have..... hun er også bare såååå skøn og dejlig

Anmeld

20. december 2010

mor_sabina

misslea skriver:

eeeej nu har jeg lige læst højt fra bogen til min mand... og hold da op, hvor er der mange ligheder i forhold til Wilmas reaktioner....!!

Det er da ret fascinerende, hvor præcist den beskriver de forskellige reaktionsmønstre!!!

Men heldigvis er hendes måde at reagere på ikke så voldsom, men når man er vandt til en pige, som bare altid sover, er glad og harmonisk, så bliver man helt ked, når dette pludselig ændres...!!!

Jeg tror også bare, at vores lille futfis skal have lov at hænge på mig så meget, hun overhovedet har lyst til, og så skal vi bare lave intet de næste par dage, så vi forhåbentlig er klar til juleaften...

Julen er jo ikke ligefrem fantastisk, når man har en lille prut, der bare har brug for nærvær, tryghed og ro vel???

MEN... vi tager os tiden... der er ikke andet for!!!

1000 tak for dine svar..... det er altid rart, at nogle lige kan banke én oven i ammehjernen og minde én om, at man da bare skal tænke sig om, for så ved man da faktisk godt, hvad det handler om... heheh!!!!

Det er jo ikke altid så ligetil med ens egne børn, tit er det nemmere at fortælle andre hvad de skal gøre
Men synes det lyder som en kanon taktik og så er hun da glad til jul

Held og lykke og rigtig glædelig jul til jer

Anmeld

20. december 2010

misslea

mor_sabina skriver:

Det er jo ikke altid så ligetil med ens egne børn, tit er det nemmere at fortælle andre hvad de skal gøre
Men synes det lyder som en kanon taktik og så er hun da glad til jul

Held og lykke og rigtig glædelig jul til jer

Ja - vi besluttede at blive hjemme igår aftes - skulle ellers ha'besøgt Martins forældre....!! Og vi kunne faktisk mærke, at aftenen var næsten normal for hende, og hun tog de lure, som hun plejer... så det kan helt sikkert godt betale sig at hive stikket ud et par dage... så det fortsætter vi lidt med

Hun fik dog et hysterisk anfald lige inden hun skulle sove, men det var hurtigt overstået, og så sov hun 9 timer i streg, som hun plejer....

Og ja - du har helt ret... det er altså en del mere vanskeligt at være "klog", når det gælder ens egne børn.....!! Jeg er pædagog, og kan ofte komme med riiiigtig mange gode råd til forældrene, men nu, hvor jeg har min egen lille fis herhjemme, så er det heeeele meget mere kompliceret... hihi!!!

Jamen 1000 tak... og glædelig hul til dig og din familie også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.