Lille Wilma er ikk' sig selv! HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.209 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. december 2010

misslea

Hej søde piger....

jeg har brug for lidt gode råd og erfaringer....!!!

Wilma (knap 10 uger)er jo normalt verdens nemmeste lille pige, som sover igennem hver nat, sover sååå fint om dagen, og når hun er vågen, er hun altid glad!!!

Men her de sidste par dage har hun reageret helt anderledes...!! Hun er mere pjævset, sover ikke som hun plejer om dagen (sover stadig helt fint om natten), er svær at få til at falde til ro osv osv!!!

Hun plejer at sove rigtig fint i barnevognen midt på dagen, og kan sagtens tage 3-4 timer af gangen nede i vores gård. Derudover plejer hun at være vågen 1-1½ time af gangen, hvorefter hun sover en times tid enten i vores arme eller på sofaen!! Sådan plejer vores dage at være...!!

Men her de sidste par dage, har hun ikke rigtig villet noget... hun pjævser en del mere, vil ikke falde til ro i vores arme og sover ikke særlig længe af gangen, når hun endelig falder i søvn!!

Jeg er meget opmærksom på, at hun ikke bliver overtræt, derfor har vi hurtigt fundet en super fin rytme, hvor hun bliver puttet på samme måde, når hun viser de første træthedstegn.... men det hjælper ikke i disse dage...

Er der andre, der har oplevet noget lignende???

Er der noget, jeg kan gøre???

Har hun mon brug for ekstra tryghed??? Eller hvad søren kan være årsagen til, at hun pludselig reagerer helt anderledes???

Håber på lidt gode råd de damer

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

mor_sabina

Prøv at google tigerspring, det er miot bedste bud. Men puha det er bare så hårdt når de vender rundt på rytmen

Held og lykke

Anmeld

19. december 2010

NessaXenia

misslea skriver:

Hej søde piger....

jeg har brug for lidt gode råd og erfaringer....!!!

Wilma (knap 10 uger)er jo normalt verdens nemmeste lille pige, som sover igennem hver nat, sover sååå fint om dagen, og når hun er vågen, er hun altid glad!!!

Men her de sidste par dage har hun reageret helt anderledes...!! Hun er mere pjævset, sover ikke som hun plejer om dagen (sover stadig helt fint om natten), er svær at få til at falde til ro osv osv!!!

Hun plejer at sove rigtig fint i barnevognen midt på dagen, og kan sagtens tage 3-4 timer af gangen nede i vores gård. Derudover plejer hun at være vågen 1-1½ time af gangen, hvorefter hun sover en times tid enten i vores arme eller på sofaen!! Sådan plejer vores dage at være...!!

Men her de sidste par dage, har hun ikke rigtig villet noget... hun pjævser en del mere, vil ikke falde til ro i vores arme og sover ikke særlig længe af gangen, når hun endelig falder i søvn!!

Jeg er meget opmærksom på, at hun ikke bliver overtræt, derfor har vi hurtigt fundet en super fin rytme, hvor hun bliver puttet på samme måde, når hun viser de første træthedstegn.... men det hjælper ikke i disse dage...

Er der andre, der har oplevet noget lignende???

Er der noget, jeg kan gøre???

Har hun mon brug for ekstra tryghed??? Eller hvad søren kan være årsagen til, at hun pludselig reagerer helt anderledes???

Håber på lidt gode råd de damer

Mange hilsner fra Lea

jeg ved det sørme ikke, da jeg ikke har barn - endnu..

men jeg ville ikke forlade tråden uden at give en

og håbe for jer at det snart bliver bedre, med smukke Wilma

Anmeld

19. december 2010

NoName

mor_sabina skriver:

Prøv at google tigerspring, det er miot bedste bud. Men puha det er bare så hårdt når de vender rundt på rytmen

Held og lykke

også mit bud

Anmeld

19. december 2010

CamiRon

Jeg tror også det er tigerspring/aktivitetsspring! Mener der ligger et omkring 10 uger.

Læs om det og hvis det passe på Wilma kan du meget bedre forstå og hjælpe hende.

Anmeld

19. december 2010

misslea

mor_sabina skriver:

Held og lykke

Uuhhh ... jeg har allerede bogen "60 vidunderlige uger"....

kan det mon være det 12 ugers tigerspring?? Hun er nemlig født 8 dage over tid, og jeg mener, at man skal regne deres alder ud efter terminsdagen, når det kommer til tigerspring...!!!

Jaah... det er så frustrerende, når man ikke rigtig kan genkende sit barns reaktionsmønstre.... nu hvor vi endelig føler, at vi har lært hende at kende...

Jeg må lge læse lidt i bogen igen, kan jeg godt se...

Anmeld

19. december 2010

misslea

Nina Sophia skriver:

jeg ved det sørme ikke, da jeg ikke har barn - endnu..

men jeg ville ikke forlade tråden uden at give en

og håbe for jer at det snart bliver bedre, med smukke Wilma

mange tak

Anmeld

19. december 2010

mor_sabina

misslea skriver:

kan det mon være det 12 ugers tigerspring?? Hun er nemlig født 8 dage over tid, og jeg mener, at man skal regne deres alder ud efter terminsdagen, når det kommer til tigerspring...!!!

Jaah... det er så frustrerende, når man ikke rigtig kan genkende sit barns reaktionsmønstre.... nu hvor vi endelig føler, at vi har lært hende at kende...

Tænkte nok du havde hørt om det, men det lille geni er da selvfølgelig forud for din tid

Men det bedste råd er at lade hende hænge hos dig så meget som muligt. Det er vist gennemgående for alle udviklingsspring: giv dem ekstra nærhed. Men prøv at slå op i bogen, mske der er et par gode råd at hente, jeg synes ihvertfald det er en dejlig støtte, at finde nogle der siger noget klogt og så sprtere i det derfra Man bliver jo selv en lille professor til sidst

Anmeld

19. december 2010

Sasja77

misslea skriver:

Hej med dig,

Det er helt sikkert et udviklingsspring! Det kan sagtens svinge med 1 til 2 uger så det kan enten være 8 ugers springet eller 12 ugers springet  Jeg ved godt at mange synes det er noget pjat men vi har været super glade for den bog for det har givet os en forståelse for hvad der sker inden i det lille pus og det giver en anerledes ro når man har en ide om hvad der er galt.

Kh

Sasja

Anmeld

19. december 2010

misslea

mor_sabina skriver:

Tænkte nok du havde hørt om det, men det lille geni er da selvfølgelig forud for din tid

Men det bedste råd er at lade hende hænge hos dig så meget som muligt. Det er vist gennemgående for alle udviklingsspring: giv dem ekstra nærhed. Men prøv at slå op i bogen, mske der er et par gode råd at hente, jeg synes ihvertfald det er en dejlig støtte, at finde nogle der siger noget klogt og så sprtere i det derfra Man bliver jo selv en lille professor til sidst

eeeej nu har jeg lige læst højt fra bogen til min mand... og hold da op, hvor er der mange ligheder i forhold til Wilmas reaktioner....!!

Det er da ret fascinerende, hvor præcist den beskriver de forskellige reaktionsmønstre!!!

Men heldigvis er hendes måde at reagere på ikke så voldsom, men når man er vandt til en pige, som bare altid sover, er glad og harmonisk, så bliver man helt ked, når dette pludselig ændres...!!!

Jeg tror også bare, at vores lille futfis skal have lov at hænge på mig så meget, hun overhovedet har lyst til, og så skal vi bare lave intet de næste par dage, så vi forhåbentlig er klar til juleaften...

Julen er jo ikke ligefrem fantastisk, når man har en lille prut, der bare har brug for nærvær, tryghed og ro vel???

MEN... vi tager os tiden... der er ikke andet for!!!

1000 tak for dine svar..... det er altid rart, at nogle lige kan banke én oven i ammehjernen og minde én om, at man da bare skal tænke sig om, for så ved man da faktisk godt, hvad det handler om... heheh!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.