Er ved at koge over....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

LinLin

Marco2 skriver:

Kan godt forstå at faderen gerne vil se sine børn så meget som muligt. Han har det vel enormt svært ved ikke at se dem så ofte. Og det er jo ikke hver dag de kommer så sent i seng.

Mon ikke de kan sove lidt i bussen, og ellers bare komme tidligt i seng mandag aften … 

Det virker lidt som om det ikke er denne problemstiling der er problemet, men snarere at I to ikke kan finde ud af tingene sammen …

Så lad ham nu se de unger og lad være med at gøre en bagatel som en sen putning engang imellem være et problem …

AG

Er meget enig! Synes altså også bopælsforælderen må være lidt large indimellem - kan godt forstå faderen vil udnytte alt den tid han har fået "tildelt" med sin børn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

FruHolm <3

DAs mor skriver:

Ja det er jeg klar over Jeg tænker bare at hvis det ikke sker hver gang og det er fordi han har holdt jul for/med dem, så overlever de nok den ene gang...

at de holdte jul sammen lørdag, der kan jeg forstå at de kommer lidt senere i seng, men det er mere det han ikke vil aflevere dem tidligere søndag  

Anmeld

20. december 2010

klmf

Kan godt se det er træls, at det er et stridspunkt mellem jer... Hvornår er deres almindelige sengetid til hverdag? Og er de påvirket af det om mandagen, eller kan de klare det med at komme tidligt i seng mandag aften?

Den positive vinkel på det kunne jo være, at det er dejligt at deres far bare elsker at have dem på besøg og gerne vil have så meget ud af deres weekender som muligt

Man kan sige at det er et fælles problem at I bor langt væk fra hinanden, så det er også en fælles opgave at løse det så børnene ikke får en dårlig start på ugen pga. træthed, hvis det altså er tilfældet. Det med at spise i bussen synes jeg altså ikke er et problem, en madpakke er da fint. Du kan jo evt lave pitabrød eller noget andet lækkert, hvis det er hele konceptet omkring rugbrødsmadder du er træt af

Hvis min bobs kom træt og glad hjem fra en sjov weekend med sin far og det ikke var værre end at han skulle en time tidligere i seng om mandagen, så tror jeg at jeg ville lade far og barn få al den tid sammen de kunne....

En foreslog at far, imod at sende dem hjem lidt tidligere om søndagen, kunne få dem en ekstra dag i måneden. Var det en ide? Evt. en forlænget weekend engang i mellem....

Håber at I løser det, så både børnene, du og din ex får mange gode timer med ungerne

Anmeld

20. december 2010

Valle81

Musen5 skriver:

Skal hente børnene fra deres far idag...

og vi skal mødes i kolding kl 17.10 hvilket jeg syntes er alt for sent.

Vi skal med bussen fra kolding kl 17.40 og er tidligst i sønderborg kl 19.45. Som vejret er nu er der med garanti forsinkelser så vi kan risikere først at være hjemme kl 20.30.

Har så prøvet at forklare min x at børnene skal op kl 6 i morgen og jeg sys derfor at det er for sent at vi idligst er hjemme 19.45. til det fik jeg at vide at sku vi mødes tidligere så ville han kontakte amtet da jeg ville forhindre ham i at se børnene.

Det er ikke det jeg vil, men kan ikke se det er fair over for 3 børn der er død trætte fordi de kom i seng kl 23 igår at de først kan komme i seng idag en gang mellem kl 20.30 og 22. De skal alle 3 op kl 6 i ´morn tidligt.

De hold jul hos ham igår derfor den sene sengetid

Men er jeg så tosset og unfair når jeg siger jeg sys det er for sent for dem at være hjemme kl 19.45??? (hvis bussen ikk er forsinket)

/Livsmor 13+0

Hejsa:0)

Jeg har ikke læst alle svarene, og vil ikke blande mig i Jeres situation.

Men vil sige at min kæreste og hans eks har været amtet ang samværsaftale, og der er blevet sagt at han skal aflevere sin søn i Esbjerg om Søndagen kl 1400 da de skal med bussen til Sønderborg kl 1430 og at de skal være hjemme i god til for at Sebastian på snart 5 år kan nå at komme hjemog omstille sig, få aftensmad og komme i seng i ordentlig tid. Det er meget hårdt for min kæreste at skulle aflevere ham så "tidligt", da vi bor i Viborg og de så skal køre herfra kl 1200 for at nå det, så søndag er der nærmest ingen samvær. Men han forstår selvfølgelig godt hvorfor tingene er som de er.

Så det at din kæreste siger at han vil tage fat i amtet vil han nok ikke få så meget ud af, da de nok vil sige at det er ALT for sent at i er hjemme.

Nu ved jeg ikke om i har samværsaftale gennem amtet??

Christina

Anmeld

20. december 2010

betski

Musen5 skriver:

Skal hente børnene fra deres far idag...

og vi skal mødes i kolding kl 17.10 hvilket jeg syntes er alt for sent.

Vi skal med bussen fra kolding kl 17.40 og er tidligst i sønderborg kl 19.45. Som vejret er nu er der med garanti forsinkelser så vi kan risikere først at være hjemme kl 20.30.

Har så prøvet at forklare min x at børnene skal op kl 6 i morgen og jeg sys derfor at det er for sent at vi idligst er hjemme 19.45. til det fik jeg at vide at sku vi mødes tidligere så ville han kontakte amtet da jeg ville forhindre ham i at se børnene.

Det er ikke det jeg vil, men kan ikke se det er fair over for 3 børn der er død trætte fordi de kom i seng kl 23 igår at de først kan komme i seng idag en gang mellem kl 20.30 og 22. De skal alle 3 op kl 6 i ´morn tidligt.

De hold jul hos ham igår derfor den sene sengetid

Men er jeg så tosset og unfair når jeg siger jeg sys det er for sent for dem at være hjemme kl 19.45??? (hvis bussen ikk er forsinket)

/Livsmor 13+0

Om det er fair eller ej, kan være svært at sige. Men kan fortælle at min datter først er hjemme kl 20.45 når hun har været hos sin far. Hun tager børnetoget frem og tilbage, så der er ikke så meget at komme efter. Og det er retten der har besluttet, at det skal være sådan.

Hun får lige lidt at spise når hun kommer hjem og så i seng. Men så kommer hun også tidligere i seng mandag aften, for at indhente noget af den forsømte søvn. Det er heldigvis kun een gang hver 14. dag at situationen er sådan, så vi tager det som det kommer. Men optimalt er det da på ingen måde. Men det er det vel aldrig når man er skilsmissebarn

Anmeld

20. december 2010

LinLin

sarah Foged skriver:

at de holdte jul sammen lørdag, der kan jeg forstå at de kommer lidt senere i seng, men det er mere det han ikke vil aflevere dem tidligere søndag  

Kan bare godt forstå faderen vil bruge al den tid han kan med sine børn - det er da super positivt

Min ældste er også delebarn, men kan alligevel ikke rigtigt sætte mig ind i ts situation, da Davids far bor 6 huse fra os og skiftene for det meste foregår i børnehaven

Anmeld

20. december 2010

FruHolm <3

DAs mor skriver:

Kan bare godt forstå faderen vil bruge al den tid han kan med sine børn - det er da super positivt

Min ældste er også delebarn, men kan alligevel ikke rigtigt sætte mig ind i ts situation, da Davids far bor 6 huse fra os og skiftene for det meste foregår i børnehaven

Kan også godt forstå det, har selv været delebarn siden jeg var 3 år, der var 1 times kørsel dengang, mig og mine søskende stoppede med at komme ved vores far som 8 årig fordi vi tilsidst ikke gad mere.

min lillebror på 11 har en anden far og han er også delebarn, hver anden weekend kører min mor i 3 timer hver vej i bil (tager 5 - 6 timer med offentlig transport) for at bringe og hente, bortset fra de gange han ikke vil afsted fordi han er træt af transporten, det resultere i at fordi hans far ikke vil gå med til han bliver hentet før kl 17.00 og han udover det snakker som et vandfald når min mor så når frem, det resultere i at min bror er så træt hver anden mandag så han har svært ved at komme op, så han bliver somregel hjemme den mandag, for han kan alligevel ikke koncentrere sig i skolen når han er så træt.

det jeg vil frem til er at jeg selv har oplevet hvor træt man bliver af transport, så man faktisk ender med hellere at ville blive hjemme

Anmeld

20. december 2010

foto på lærred

duddi. skriver:

Men optimalt er det da på ingen måde. Men det er det vel aldrig når man er skilsmissebarn

Hvor har du ret. Jeg tænker tit hvor synd det er for de børn der skal have så lang transport fordi forældrene har valgt at bo så langt fra hinanden. Jeg ved godt, at det kan være nødvendigt pga arbejde eller lign. Men i forvejen er det jo smadder hårdt at være skilsmisse barn og med så lang transport flere gange om måneden må det da være endnu mere træls.

Anmeld

20. december 2010

betski

foto på lærred skriver:

Hvor har du ret. Jeg tænker tit hvor synd det er for de børn der skal have så lang transport fordi forældrene har valgt at bo så langt fra hinanden. Jeg ved godt, at det kan være nødvendigt pga arbejde eller lign. Men i forvejen er det jo smadder hårdt at være skilsmisse barn og med så lang transport flere gange om måneden må det da være endnu mere træls.

Ja det var nu heller ikke verdens letteste beslutning at flytte så langt væk fra min datters far. Men kan se nu, at det er den beste beslutning jeg har taget meget længe. Så må transport være transport - og ja den dårlige samvittighed over for min datter, som jo skal tage denne tur, forsvinder nok aldrig.

Anmeld

20. december 2010

Musen5

duddi. skriver:

Om det er fair eller ej, kan være svært at sige. Men kan fortælle at min datter først er hjemme kl 20.45 når hun har været hos sin far. Hun tager børnetoget frem og tilbage, så der er ikke så meget at komme efter. Og det er retten der har besluttet, at det skal være sådan.

Hun får lige lidt at spise når hun kommer hjem og så i seng. Men så kommer hun også tidligere i seng mandag aften, for at indhente noget af den forsømte søvn. Det er heldigvis kun een gang hver 14. dag at situationen er sådan, så vi tager det som det kommer. Men optimalt er det da på ingen måde. Men det er det vel aldrig når man er skilsmissebarn

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men mine drenge er 1 år og 3 år og min datter er næsten 8 år. At hun kommer det senere i seng er hvad det er, men det er absolut ikke godt for de små at komme i seng omkring kl halv 9 tidligst når de skal op mandag morgen kl 6.

Det er mest derfor jeg sys det er for sent.

/Livsmor 13+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.