Lade barn gå mens du holder det i armene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

ChatH

patella skriver:

Hej tøser

Bare lige et lille spørgsmål. Jeg har bare netop mailet sammen med en mor, der har fået at vide at sin SP at hun skal undgå at lade sin dreng gå mens hun holder ham i armene, fordi han skal lære det selv... 

Er der andre der evt. har fået det samme at vide? For jeg har aldrig hørt det før og vi går meget med vores dreng i hænderne...

Vi gik med vores tøser i hænderne og de gik allerede som 10md og 11 md. så har ikke hørt om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

metted

barnet skal lære at gå selv, selvfølgelig med ldit støtte. Man kan med fordel benytte en gåsele, så man har styr på barnet, men at det har armene frie.

Anmeld

19. december 2010

patella

Tusind tak for alle jeres svar!!! Både for og i mod og også til alle jer der heller ikke havde hørt det før så jeg ikke er den eneste  

Han går på flad fod, så der er der ingen problemer.

Og i dag har vi prøvet at gå med ham i én hånd... det går fint - han brokker sig lidt, men jeg kan sagtens se at det vil gi ham en meget bedre balancefornemmelse... 

Anmeld

19. december 2010

twinboys

Smiler man må heller ikke køre over for rødt, det er der også andre der gør...

Man må heller ikke bande...

Der er meget man ikke må...

Smiler lidt af alt det de finder på hele tiden..

Majbritt

Anmeld

19. december 2010

Tulle28

SeptemberBaby skriver:

Halløj

Ja, jeg har fået det samme at vide.

Man skal holde igen med det, for det forsinker udviklingen i forhold til at lære at gå rigtigt selv. De bruger fødderne forkert, når de får støtte i hænderne ovenfra...

Men lidt kan man godt gå sådan med dem. De synes jo, det er sjovt. 

Men det er bedre evt. at gå ved siden af og kun holde i en hånd. Så får de mere balance-fornemmelse og bruger fodpladerne mere rigtigt.

Det siger vores tumlastik-instruktør også, hun er uddannet fysioterapeut

Anmeld

19. december 2010

Brams

Jeg var heller ikke klar over det, før jeg i sidste uge læste det et sted. Min datter går ikke endnu (14 mdr.) men hun vil MEGET gerne gå med os i hænderne og synes det er vildt sjovt.

Hun er desværre ikke vild med at gå kun med 1 hånd og vi har også prøvet med en dukkevogn med noget tungt i, men uden held. SÅ jeg håber hun kommer efter det

Anmeld

20. december 2010

patella

Brams skriver:

Jeg var heller ikke klar over det, før jeg i sidste uge læste det et sted. Min datter går ikke endnu (14 mdr.) men hun vil MEGET gerne gå med os i hænderne og synes det er vildt sjovt.

Hun er desværre ikke vild med at gå kun med 1 hånd og vi har også prøvet med en dukkevogn med noget tungt i, men uden held. SÅ jeg håber hun kommer efter det

Det lyder meget som det er her i huset Bastian på 13 måneder går ikke endnu, men ELSKER at gå med os i to hænder - han er ved at komme efter det med én hånd, men er noget mere usikker og søger hele tiden vores anden hånd med sin anden hånd Men det kommer nok altsammen. Der ska bare en noget bedre balance til endnu, før han tør at gå et par skridt selv

Anmeld

20. december 2010

patella

Tulle28 skriver:

Det siger vores tumlastik-instruktør også, hun er uddannet fysioterapeut

Så må der være noget om det

Anmeld

20. december 2010

patella

twinboys skriver:

Smiler man må heller ikke køre over for rødt, det er der også andre der gør...

Man må heller ikke bande...

Der er meget man ikke må...

Smiler lidt af alt det de finder på hele tiden..

Majbritt

Ja der er så meget man ikke "må" - du har ret Og nogle gange blir det for meget - men det kommer selvfølgelig fordi man helst skal gøre det der er bedst for barnet. Men man kan godt bare ofte (i hvert fald med nr. 1) være bange for at "skade" barnet med ting der slet ikke er "farlige"

Mon ikke min søn lærer at gå, lissom de andres børn 

Anmeld

20. december 2010

Brams

patella skriver:

Det lyder meget som det er her i huset Bastian på 13 måneder går ikke endnu, men ELSKER at gå med os i to hænder - han er ved at komme efter det med én hånd, men er noget mere usikker og søger hele tiden vores anden hånd med sin anden hånd Men det kommer nok altsammen. Der ska bare en noget bedre balance til endnu, før han tør at gå et par skridt selv

Altid rart at vide at man ikke er ene om det  Lærke går med højre fod udadvendt, ved ikke om det kan have noget at gøre med at hun er usikker på at gå kun med én hånd. Skal lige forbi lægen og have det tjekket så hun ikke begynder at gå "forkert" fra starten, når engang hun kommer igang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.