Lade barn gå mens du holder det i armene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.219 visninger
26 svar
0 synes godt om
18. december 2010

patella

Hej tøser

Bare lige et lille spørgsmål. Jeg har bare netop mailet sammen med en mor, der har fået at vide at sin SP at hun skal undgå at lade sin dreng gå mens hun holder ham i armene, fordi han skal lære det selv... 

Er der andre der evt. har fået det samme at vide? For jeg har aldrig hørt det før og vi går meget med vores dreng i hænderne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Frk. Himmelblå

patella skriver:

Hej tøser

Bare lige et lille spørgsmål. Jeg har bare netop mailet sammen med en mor, der har fået at vide at sin SP at hun skal undgå at lade sin dreng gå mens hun holder ham i armene, fordi han skal lære det selv... 

Er der andre der evt. har fået det samme at vide? For jeg har aldrig hørt det før og vi går meget med vores dreng i hænderne...

Halløj

Ja, jeg har fået det samme at vide.

Man skal holde igen med det, for det forsinker udviklingen i forhold til at lære at gå rigtigt selv. De bruger fødderne forkert, når de får støtte i hænderne ovenfra...

Men lidt kan man godt gå sådan med dem. De synes jo, det er sjovt. 

Men det er bedre evt. at gå ved siden af og kun holde i en hånd. Så får de mere balance-fornemmelse og bruger fodpladerne mere rigtigt.

Anmeld

18. december 2010

piap

Hej

Jeg har også fået at vide af min SP at jeg ikke skal gå med min datter på den måde... hun skal lære det selv men kan dog ikke helt lade være

Pia

Anmeld

18. december 2010

patella

Okay, tak for jeres svar!

Har jeg dog aldrig hørt, men det lyder måske egentlig meget logisk. Troede bare det var en god måde at øve med dem på?! Men du har nok ret i at det er bedre at gå med dem i én hånd, hvis det er. Det må vi øve i morgen... 

Anmeld

18. december 2010

Frk. Himmelblå

patella skriver:

Har jeg dog aldrig hørt, men det lyder måske egentlig meget logisk. Troede bare det var en god måde at øve med dem på?! Men du har nok ret i at det er bedre at gå med dem i én hånd, hvis det er. Det må vi øve i morgen... 

Go' fornøjelse. Det er jo sværere med en hånd, men til gengæld bliver de så ofte dobbelt så stolte over egen præstation 

Anmeld

18. december 2010

4kløver

har aldrig hørt om det.. Nu øver jeg ikke med min datter men må da sige at hun elsker at holde i hånd og gå op af trappen når hun får lov

Anmeld

18. december 2010

klmf

Min sp sagde faktisk også, at vi ikke skulle 'presse' ham til at kunne gå før han var klar til det, fx ved at gå med ham i armene. Vi lod helt være, han begyndte selv at øve sig rigtig meget i at gå, så nu kan han gå bare lige med hjælp af en støttende finger Så vi tog det til os og han begyndte ikke at gå senere end normalt af den grund (11 mdr). Men som alt andet, gør hvad du selv føler er rigtigt 

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

patella skriver:

Hmmm... Det har jeg heller ikke hørt før, så du er ikke den eneste Men det virker logisk den med at gå med dem i kun én hånd...

Anmeld

18. december 2010

mor-til-vanessa

patella skriver:

Hej tøser

det har jeg ALDRIG hørt.

min datter gik sådan da hun var 7 mdr, da s var til 8 mdr besøg sagde hun at det var rigtig flot og at hun jo også gik på flad fod så det var helt ok. idag er hun 1 år og går i en hånd.

min søster gjorde det samme med hendes datter og hun er 10 mdr og går helt selv nu. hun startede med at gå med to hænder som 6 mdr på flad fod.

tror bare man skal holde øje med og de går på flad fod eller på tæer. for hvis de går på tæer, er de ikke helt klar til det

Anmeld

19. december 2010

LIZO

har jeg aldrig hørt om før..  begge mine unger har gjort det og de har altså ikke taget skade af det.. de gik begge da de var 10 måneder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.