Hvad spiser I juleaften af kød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

Kay

vi går gås og kamsteg til 12 mennesker skal der jo lidt til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Trine89

Vi får ALTID And og Ribbensteg/flæskesteg. så er der kartofler og brun sovs til. og så er der brunekartofler, rødkål og franske til hehe.. uhmmm glæder mig til alt den gode mad..

Anmeld

20. december 2010

charlottekri

vi får and og medister med brune og hvide kartofler med rødkål og franske kartofler samt sovs selvfølgelig

og den obligatoriske ris'a'la mande med kirsebærsovs til dessert

Anmeld

20. december 2010

Nemesis

I år står den på 2 ænder og en flæskesteg. Den ene and bliver lavet i webern. Dertil brune kartofler (vi har droppet de hvide da ingen alligevel spise dem) rødkål, æble/svesker som anden har været proppet med og lækker tyk sovs.

Sidste år fik vi gås hvilket virkelig også smager godt og er lidt nemmere når man er mange og alle helst vil have fugl, men manden mener at det skal være and!

Sisse

Anmeld

20. december 2010

Pena

And og KUN and.

Sidste år var vi samlet så der var tre traditioner der skulle tages hensyn til. Så der var And, gås, flæskesteg, medister og frikadeller. Seriøst det krævede tre sovse, og min stakkels bror som stod i køkkenet fik et meltdown fordi det var så uoverskueligt.

Så det gør vi ALDRIG igen. I år har min mor sagt at når det holdes hos hende, bestemmer hun hvad vi skal have. Og der er and det eneste rigtige i min juleverden.

Anmeld

20. december 2010

susser83

Vi skal have gås og flæskesteg, dertil hvide og brune kartofler, rødkål, gammeldaws hvidkål, god brun sovs og selvfølgelig franske kartofler.

Til dessert Risalamande med kirsebær- og jordbærsovs.

Derefter masser af juleslik og hjemmelavet konfekt.

Anmeld

20. december 2010

Chamomile

Vi får and og flæskesteg (stemte så ribbensteg)

Anmeld

20. december 2010

Chamomile

Anmeld

20. december 2010

Chamomile

Anmeld

20. december 2010

Ploffer

Vi skal have and, kamsteg og saltet (sprængt) medister... Med brune/hvide kartofler, rødkål, brun sovs, taffel chips og surt  

Til dessert ris a'la mande med hindbærsovs....

Glæder mig så meget til jul, og glæder mig også bare rigtig meget til at stå i køkkenet hele dagen og lave al maden  Elsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.