Blev sgu lidt forarget!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Tulle28

Dinna88 skriver:

Jeg tror vi andre skulle have set det for at vurdere
Men jeg oplevede noget lignende her den anden dag... En mor trækker sin cykel ned af en bakke med barnet bag på. Da hun vil stoppe cyklen bruger hun håndbremsen, men der er så glat at baghjulet ryger ud til side. Den lille pige bagpå blev SÅ forskrækket og hun græde i stride strømme. Det var så synd. Der havde jeg sgu nok lige valgt at tage barnevognen med og så gå tidligere. 

He he ja at dømme ud fra de øvrige svar skulle man nok 

Aj men netop - der var næsten ingen biler på gaden og dem der var skred rundt i svingene. Og så kommer der lige en mutter med baby bagpå. Og selvom barnet havde cykelhjelm på, så er der langt ned fra sådan en bagagebærer. Det er der altid, men lige idag vil jeg nok sige at risikoen for at uheldet er ude er gange 100.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Hasselnødden

Tulle28 skriver:

Hun lignede ikke en der ikke havde penge til bussen.

Jeg er også sådan en forsigtig per der lister rundt i det her vejr og jeg kunne altså ikke drømme om at tage cyklen - og da slet ikke med mit guld bagpå! 

Men du har da ret i, at man også kan komme galt afsted i bil og bus - jeg vil dog umiddelbart mene at bussen er det sikreste transportmiddel i sådan et vejr her

Nu fulgte der jo ikke en beskrivelse med af kvinden og selvom man ikke har ret mange penge, behøver det ikke udstråle af tøjet - det kan sagtens være secondhand, hun kan lige være blevet arbejdsløs eller manden, hun kan være enlig, skilt... etc etc  Der var måske bare ikke andre muligheder hvis hendes hverdag med barnet skulle hænge sammen

Anmeld

18. december 2010

Tulle28

albertesmor skriver:

jeg tænkte nøjagtigt det samme forleden dag, hende jeg så burde være stået op 15 minutter tidligere og gået med en kælk eller barevognen, så er du sippet er jeg også

TAK Så er jeg ikke den eneste sure moster he he 

Anmeld

18. december 2010

Dinna88

Tulle28 skriver:

He he ja at dømme ud fra de øvrige svar skulle man nok 

Aj men netop - der var næsten ingen biler på gaden og dem der var skred rundt i svingene. Og så kommer der lige en mutter med baby bagpå. Og selvom barnet havde cykelhjelm på, så er der langt ned fra sådan en bagagebærer. Det er der altid, men lige idag vil jeg nok sige at risikoen for at uheldet er ude er gange 100.

Ja, og barnet slår sig måske ikke, men chokket for den lille pur er da lige så slemt. Jeg håber at folk tænker sig om når de begiver sig udenfor Den pige der sad bagpå, ved det jeg så, havde ikke cykelhjelm på. Jeg kom vist til at skrive barnevogn, men jeg mente klapvogn, for hun var nok... to år. Maks tre. Lidt svært at vurdere. Men hende moderen skuffede mig egentlig lidt - hun skulle have tænkt sig bedre om. Men det var også rigtig synd for hende, for hun blev helt panikken.

Anmeld

18. december 2010

SussieThyssen

Tulle28 skriver:

Imorges kørte min kæreste og jeg ud for at købe julegaver. Vores Volvo kunne næsten ikke stå fast på vejen pga. sne, men pludselig ser jeg en mor komme CYKLENDE med sit lille barn bag på. Godt nok havde han/hun cykelhjelm på, men alligevel! Synes godt nok det er uansvarligt at cykle rundt med sit barn i sådan et vejr

Er det bare mig der er lidt sippet??

Knus sure Tulle

Hvis der virkeligt var sne og glat, så ville jeg heller ikke cykle.
Tænk hvis cyklen skrider og glider ud mod kørebanen og en bil så kører hen over barnet
Uf..jeg får myrekryb bar ved tanken.
Så hellere stoppe barnet op i en klapvogn eller sætte det på en slæde og trække den lille.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. december 2010

Tulle28

SussieThyssen skriver:

Hvis der virkeligt var sne og glat, så ville jeg heller ikke cykle.
Tænk hvis cyklen skrider og glider ud mod kørebanen og en bil så kører hen over barnet
Uf..jeg får myrekryb bar ved tanken.
Så hellere stoppe barnet op i en klapvogn eller sætte det på en slæde og trække den lille.

Kærligst
Sussie

Præcis! Uuuh det var jeg engang vidne til - dog ikke et barn, men en cyklist der liiige skulle overhale og væltede ud mod kørebanen. Hun væltede lige ved et busstoppested, hvor der HELDIGVIS holdt en bus i forvejen - havde den været i fart, var den kørt lige henover hendes hoved. Så hjælper en cykelhjelm altså ikke meget...

Anmeld

18. december 2010

Lullaby

Tulle28 skriver:

Imorges kørte min kæreste og jeg ud for at købe julegaver. Vores Volvo kunne næsten ikke stå fast på vejen pga. sne, men pludselig ser jeg en mor komme CYKLENDE med sit lille barn bag på. Godt nok havde han/hun cykelhjelm på, men alligevel! Synes godt nok det er uansvarligt at cykle rundt med sit barn i sådan et vejr

Knus sure Tulle

De sidste 2 år har vi kun haft cykler og vi cyklede i alt slags vejr også snevejr.

Anmeld

18. december 2010

Corn

Tulle28 skriver:

Knus sure Tulle

Den stikker jeg med en genbo med 2-årig bag på cyklen i det her vejr...... Og INGEN hjelm på ungen, fordi "den glemte vi igår".

De har ligesom os, 250 meter hen til inst.

Anmeld

18. december 2010

*Sofie*

Jeg er så også en af dem der cykler i alt slags vejr. Med barnet bagpå.
Jeg har ingen bil, og det hænger slet ikk sammen hvis vi skal med bussen, for så skal vi ta flere forskellige.
Både min datter og jeg har cykelhjelm på.
Forleden da jeg skulle aflevere min datter i dp var jeg flere steder nødt til at trække cyklen fordi der slet ikk var blevet ryddet sne.
Jeg tænker mig naturligvis om, og vurderer jeg at det godt ku gå hen og blive farligt hvis vi cyklede, står jeg seføli af.

Anmeld

18. december 2010

<3

Tja vi cykler altså også herhjemme i alt slags vejr- må dog indrømme at den første snestorm i år blev vi fanget i og endte med at tage bussen ca. halvvejs fordi det var så glat nede under isen. Og det vil jeg gøre igen hvis jeg vurderede at føret var for glat.

Men det skal lige siges at Tjalfe sad bagpå og fangede snefnug med tungen og syntes det var det sjoveste Det hjalp lidt på min dårlige samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.