For meget larm!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Louisiana

Nu har jeg ikke læst de andres svar, så ved ikke om det allerede er skrevet...

Men jeg foreslår, at du hiver din underbo op i jeres lejlighed, så de kan hører hvor højt det rent faktisk er. Jeg havde engang en overbo, som også hørte høj musik HVER DAG, og hun tændte med det samme hun kom ind ad døren! Hun havde endda 3 børn  Jeg var oppe og klage flere gange, men hun blev ved, og det var endnu højere i weekenden! Hun var skide ligeglad med hvad jeg sagde, så jeg klagede til udlejeren, og de sendte hende to klager, fordi hun ikke ville stoppe. Hun bankede så på min dør efter klage nr. 2 og spurgte om jeg var sindsyg og om jeg ville have hende smidt på gaden (JA!!! Det sagde jeg godt nok ikke til hende, hehe). Jeg sagde til hende, at jeg syntes hun skulle tænde for sit anlæg som hun plejede, og så komme ned til mig og hører hvor højt det var. Og hun blev faktisk overrasket over hvor højt det var - og skruede ned i eftertiden. Havde hun ikke gjort det, havde jeg ringet efter politiet og sendt en klage mere. For hun var, før hun selv hørte hvor højt det var, skide hamrende ligeglad med, at vi ikke kunne sove, eller bare se tv for den sags skyld. Vi kunne knap tale sammen heller, vi skulle råbe til hinanden!

Så hvis du kan, så prøv at lokke din underbo op, så h*n kan hører hvor højt det er!

Derudover, så er det slet ikke okay at spille så højt musik til kl. 2 om natten, bare fordi de har sat en seddel op. De skal følges husets regler, sådan er dét bare! Og vil h*n ikke rette sig efter dét, så har du ikke andet valg, end at klage til udlejer, eller ringe til politiet. Det er jo ikke dig, der skaber dårligt naboskab, det er din underbo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

slettet_7530

Jeg kan udemærket forstå din frustration, men omvendt skriver du også at det er anden gang så mener jeg det er for tideligt at fare i kridthuset og skrive en skriftelig klage, at deres fest i dag falder sammen med din eksamenslæsning er superuheldigt, jeg synes du skal tænke over om du ville have reageret på samme måde hvis du ikke var midt i eksamenslæsning.

De har adviseret jer om at der vil være larm og musik, hvilket jeg synes signalere at de har respekt for andre og ikke noget de normalt gør, jeg ville se tiden an og viser det sig at det er noget der kommer til at forgå hver weekend så ville jeg gå i dialog med dem, dialogen skal forgå en hverdag hvor alle er nede på jorden.

Anmeld

18. december 2010

Koen.

Det lyder præcis som her hvor jeg bor og det væreste er at da jeg var og kigge på lejligheden, spurgte jeg ind til det med fester ovs. fordi jeg har lillepigen som helst sover UDEN larm! Fik at vide at det var MEGET sjældent at der var larm ovs og ellers varslede folk det en uge før..

HMM, siden jeg flyttede ind d. 1 december har der hver fredag-søndag været larm og højt musik NON STOP

Anmeld

18. december 2010

Frøken J.

albertesmor skriver:

Jeg kan udemærket forstå din frustration, men omvendt skriver du også at det er anden gang så mener jeg det er for tideligt at fare i kridthuset og skrive en skriftelig klage, at deres fest i dag falder sammen med din eksamenslæsning er superuheldigt, jeg synes du skal tænke over om du ville have reageret på samme måde hvis du ikke var midt i eksamenslæsning.

De har adviseret jer om at der vil være larm og musik, hvilket jeg synes signalere at de har respekt for andre og ikke noget de normalt gør, jeg ville se tiden an og viser det sig at det er noget der kommer til at forgå hver weekend så ville jeg gå i dialog med dem, dialogen skal forgå en hverdag hvor alle er nede på jorden.

Nu er det kun 2 gange i den tid jeg har boet har - De har også gjort det før jeg boede her, siger min kæreste. Og ja, jeg ville så absolut have reageret på samme måde, hvis jeg ikke læste til eksamen, for det er fuldstændig urimelig høj musik, vi taler om.

Hvis de så bare hørte sådan mellemniveau, men nej. Så højt, at man ikke kan føre en samtale, og det er ikke okay uanset om man adviserer eller ej. De skruede ned kl. 2, og jeg blev glad. Nåede LIGE at falde i søvn, men så skruede de gud hjælpe mig op igen og blev ved til kl. 4!!! Så jeg fik først søvn omkring 5-tiden, og er lige stået op. Blev nødt til at aflyse dagens planer, så jeg kunne få noget søvn.

Så synes ikke det er i orden at skrue SÅ højt op, uanset om man adviserer, og så skal man fandme ikke blive ved til kl. 4, når man skriver kl. 2

Altså ikke surt mod dig, er bare træt af min dag blev ødelagt.

Anmeld

18. december 2010

Benjamins'mor

Jeg kender det alt for godt. I vores gamle lejlighed kunne man høre selv når naboen stod og snakkede i mobil. Når hun trak op i toilettet og hvis hun gik rundt. Hun holdte også fester. Så en aften holdte vi fest samtidig med hende, og hun klagede så over os selvom vi ikke hørte musik. Så klagede vi så over hende for i hverdage kunne hun begynde at spille musik kl. 5 om morgenen!

Intet hjalp. Så i september flyttede vi. Vi skulle så også bruge større lejlighed, men det havde kunnet vente hvis ikke det var for hendes larm. Og den dårlige lydisolering.

Anmeld

18. december 2010

Louisiana

albertesmor skriver:

Det er selvfølgelig fint, som du skriver, at de advisere, at de holder fest, men det giver dem ikke ret til, at spille højt musik til kl. 2 og 4 om natten!

Anmeld

18. december 2010

slettet_7530

Nu er det kun 2 gange i den tid jeg har boet har - De har også gjort det før jeg boede her, siger min kæreste. Og ja, jeg ville så absolut have reageret på samme måde, hvis jeg ikke læste til eksamen, for det er fuldstændig urimelig høj musik, vi taler om.

Hvis de så bare hørte sådan mellemniveau, men nej. Så højt, at man ikke kan føre en samtale, og det er ikke okay uanset om man adviserer eller ej. De skruede ned kl. 2, og jeg blev glad. Nåede LIGE at falde i søvn, men så skruede de gud hjælpe mig op igen og blev ved til kl. 4!!! Så jeg fik først søvn omkring 5-tiden, og er lige stået op. Blev nødt til at aflyse dagens planer, så jeg kunne få noget søvn.

Så synes ikke det er i orden at skrue SÅ højt op, uanset om man adviserer, og så skal man fandme ikke blive ved til kl. 4, når man skriver kl. 2

Altså ikke surt mod dig, er bare træt af min dag blev ødelagt.

Så må i tage en snak med hende, men som skrevet mener jeg ikke den samtale skal forgå imens larmen står på, men på en helt normal hverdag så har i gjort hvad i kunne.

Da jeg boede i lejlighed mente børnefamilierne rundt omkring at det var okay deres småpoder kørte på trehjuler, scootere og diverse andre køretøjer hele døgnet rundt, personligt vil jeg hellere undvære min nattesøvn engang imellem på grund af højt musik, end at høre på unger der fræser rundt på diverse køretøjer i en lejlighed uden nogen form for hensyntagen til andre beboere.

Anmeld

18. december 2010

slettet_7530

Louisiana28 skriver:

Det er selvfølgelig fint, som du skriver, at de advisere, at de holder fest, men det giver dem ikke ret til, at spille højt musik til kl. 2 og 4 om natten!

Nu kan vi allesammen komme udfor at festen varer lidt længere end beregnet  ligeså vel som naboen måske lige mangler at få boret de sidste 5 huller selvom klokken har passeret boretiden

Anmeld

18. december 2010

Frøken J.

albertesmor skriver:

Nu kan vi allesammen komme udfor at festen varer lidt længere end beregnet  ligeså vel som naboen måske lige mangler at få boret de sidste 5 huller selvom klokken har passeret boretiden

Jeg kan overhovedet ikke forstå, at du kan mene det er okay! En ting er festen lige varer en halv time mere, men to timer!? Det er absolut ikke rimeligt at høre så høj musik på det tidspunkt, og så er jeg helt ligeglad med de adviserer (kun til kl. 2, ikke til 4). Jeg er sikker på, at havde du været her i lejligheden, havde du ikke ment det var helt fjong. Jeg overdriver ikke, når jeg siger, at man ikke kunne føre en samtale uden at blive overdøvet af deres musik.

Anmeld

18. december 2010

slettet_7530

Jeg kan overhovedet ikke forstå, at du kan mene det er okay! En ting er festen lige varer en halv time mere, men to timer!? Det er absolut ikke rimeligt at høre så høj musik på det tidspunkt, og så er jeg helt ligeglad med de adviserer (kun til kl. 2, ikke til 4). Jeg er sikker på, at havde du været her i lejligheden, havde du ikke ment det var helt fjong. Jeg overdriver ikke, når jeg siger, at man ikke kunne føre en samtale uden at blive overdøvet af deres musik.

Heldigvis er vores grænser forskellige, har selv boet i lejlighed og på kolligielignende sted, så jo kender udemærket til fester med højt musik, det var bare hver torsdag fredag og lørdag  og det ikke til klokken 00,00 eller 2,00 nej det var til klokken 5,00 6,00 om morgnen så jeg har prøvet det der var værre, men nogle dage når de så lige havde lagt sig med tømmermænd havde jeg lige en masse ting der skulle bores og bankes op på mine vægge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.