"Skal I ikke have jeres EGET"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Miamaja

Dictes mor skriver:

Nogle gange tænker folk sig vist ikke helt om med hvad de siger. Hvorfor vil I have andres børn, ej helt ærligt, det må da give et stik i hjertet hver gang, han er jo ikke andres end jeres. Sikke noget pjat. Det er lidt ligesom man også kan støde på folk, der ikke mener, at Dicte burde være her, fordi hun er lavet med kunstig befrugtning, og det gør bare så ondt.

Hvad enten et barn er adopteret, lavet naturligt eller kunstigt gør det hverken mere eller mindres ens eget, eller gør hverken mere eller mindre rigtigt, det er ens barn ligemeget hvad og lige meget hvad, så er det helt fantastiske.

Så vil jeg lige slutte af med at sige, at din søn er en rigtig lille lækkermås

Ja, det giver nemlig et stik i hjertet naar jeg hoere udtrykket 'andres boern'.  jeg har ogsaa faaet i hovedet ' JEG synes du er fantastisk at du kan tage ANDRES boern til dig, DET kunne JEG IKKE" Ohh, taenker jeg saa, skulle det vaere en kompliment

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Miamaja

Tanja84 skriver:

Ååååhhh hvor gør det ondt i mit hjerte at læse dette indlæg. Hvor er folk dog bare hensynsløse, når de tillader sig at sige sådan, samt at stille spørgsmålstegn, ved din rolle som mor, over for JERES fantastiske søn.

"det er ren logik for mig at hvis der allerede er en baby der eksisterer i denne verden, saa behover jeg ikke at foede selv"

Jeg er SÅ enig med dig, og synes det er så smukt I har valgt at tage JERES søn til jer. For mig, er de personer der giver deres kærlighed og tid til at opfostre det enkelte barn, så sandelig også dem der kan kalde sig selv for barnets forældre.

Men hvor er det dog bare skønt at hører I har jeres familie fulde opbakning, og de ligesom jer, ser JERES søn som DERES barnebarn, og elsker ham fordi han netop er DERES barnebarn, og derfra aldrig ville bytte ham ud for nogen anden. For man hører desværre også om folk, hvor det er familien der ikke kan og ikke vil se et adaptivbarn, som et "rigtig" famillie medlem, og hvor er det dog bare synd for de forældre.

Ville kunne sige en masse ting, men meget af det er heldigvis allerede nævnt fra andre, men ville naturligvis ikke forlade indlægget uden at vise med medfølelse og sende dig enmed på vejen.

Tak for de enormt kloge og sode ord

Anmeld

17. december 2010

mama09

Miamaja skriver:

Eller "Hvorfor vil I ikke have jeres EGET barn", "Hvorfor vil I have ANDRES barn", "Skal I saa ikke have jeres EGET nu", " Det ER altsaa noget andet naar det er ens EGET."

Ja, det er bare nogle af de ting jeg har hort og horer fra uvidende mennesker ifb. med vores barn (som er adopteret). Og gud, hvor sluger jeg torsken gang paa gang og smiler venligt tilbage og er forstaaende. Men indeni bider jeg mig selv i tungen og maerker varmen i kinderne af irritation og ville egentlig helst sige: " Mit barn er ikke ANDRES barn paa baggrund af den fodekanal han kom til verden fra!" Han er mit EGET og har forevigt forplantet sig i min sjael og krop da han blev fodt. Han er saa meget MIT barn som han overhovedet kan vaere og ALT ved ham gor ham til MIT barn: Hans krusede sorte haar som ligner alt andet end mit, hans solbrune hud som straaler sommer og vinter og hans store ojne og lange ojenvipper der til forveksling ligner mine...

Han er vores eget barn. min mand og jeg ville gaa i doden for ham hvis det kom saa vidt. Intet er vigtigere i vores liv. Min mand har et biologisk barn fra tidl. forhold og nej, der ER ingen forskel.

Ja, jeg synes det er utroligt hvad folk kan faa sig selv til at udbryde uden at taenke sig om en ekstra gang. MEN hvor bliver jeg varm om hjertet naar jeg taenker paa min kaere mor og far som ALDRIG har ytret ovenstaaende hverken for eller efter adoptionen og jeg blev helt bevaeget da min smukke mor sagde til mig i telefonen for en del uger siden, at hun var saa glad for den maade jeg fik mit barn paa og at jeg maatte love aldrig at vaelge at foede et barn paa baggrund af press fra omverdenen, for christopher er det perfekte barnebarn for os'

kæmpe knus til dig - folk tænker sig ikke om... tsk tsk.

ja han da jeres barn fuldt ud og i er hans forældre 150% - ingen andre... 

P.s han er så lækker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.