Meget blufærdig.. hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.085 visninger
30 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og skal føde til februar..  Glæer mig helt vildt..

Men er jo begyndt at tænke meget på fødslen, amning osv..

Jeg er meget blufærdig og tænker tit på det at amme.. I forvejen hader jeg mine areola'er (eller hvad det hedder..) Altså det brune omkring brystvorten, fordi det er så stort.. Tænker bare når familien, venner osv kommer på hospitalet hvis han er sulten...  Jeg er SÅ blufærdig med hensyn til det..

Andre der har det sådan? Og hvad gjorde i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

lulleh

Anonym skriver:

Jeg er meget blufærdig og tænker tit på det at amme.. I forvejen hader jeg mine areola'er (eller hvad det hedder..) Altså det brune omkring brystvorten, fordi det er så stort.. Tænker bare når familien, venner osv kommer på hospitalet hvis han er sulten...  Jeg er SÅ blufærdig med hensyn til det..

min veninde tog en stofble og satte den ind i bh'en på skulderen så den kunne folde ud over barnet. så kan man ingenting se. udover dig. 

Anmeld

16. december 2010

ooo

Hmm, jeg har heller ikke den vilde lyst til at folk skal se mine bryster, men jeg skal ikke sige om det ændrer sig når man har født.

Jeg har dog hørt om kvinder der med succes bruger en stofble til at skærme barnet og brysterne, det skulle også være en fordel, så babyen ikke bliver distraheret af hvad der sker omkring den.

Anmeld

16. december 2010

Anonym trådstarter

lulleh skriver:

min veninde tog en stofble og satte den ind i bh'en på skulderen så den kunne folde ud over barnet. så kan man ingenting se. udover dig. 

Ja det sagde min jm også.. men hvis folk står der på hospitalet og skal se den lille og jeg så lægger klud over, så virkerdet lidt underlig og "provokerende".. I fremtiden nå vi er ude hos folk viljeg bare gå ind i et andet rum.. men kan man jo ikke på hospitalet..

Anmeld

16. december 2010

TbCp

Jeg havde det helt på samme måde.

Jeg brugte tit enten en amme-bluse eller to t-shirts hvor jeg så hev op i den yderste og ned i den inderste, så kunne det nærmest lade sig gøre at kun brystvorten kom frem og så dækker barnets hoved jo for det hele

Men ja, ellers en stofble ned over, så er barnet også lidt skærmet.

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg var også utrolig blufærdig inden jeg fødte, men det ændrede sig så snart Laura kom til verden, hvorefter jeg så amning som noget af det mest naturlige.

Dog tog jeg lige en stofble ove skulderen, hvis vi var på café eller lign., men det var mest for andres skyld

Anmeld

16. december 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Jeg havde det helt på samme måde.

Jeg brugte tit enten en amme-bluse eller to t-shirts hvor jeg så hev op i den yderste og ned i den inderste, så kunne det nærmest lade sig gøre at kun brystvorten kom frem og så dækker barnets hoved jo for det hele

Men ja, ellers en stofble ned over, så er barnet også lidt skærmet.

Gud ja en god ide med 2 bluser på.. så er det næsten ikke andet end bluse som folk kan se og den lille dæker for brystet der nu er fremme..

Anmeld

16. december 2010

TinaPina

Jeg har det på samme måde, og kommer ikke til at sidde med babsen i det fri. Og jeg har det altså helt fint med at bede folk om at gå. Og derhjemme får jeg en stol på babys værelse jeg kan sætte mig ind i når vi har gæster

Anmeld

16. december 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg var også utrolig blufærdig inden jeg fødte, men det ændrede sig så snart Laura kom til verden, hvorefter jeg så amning som noget af det mest naturlige.

Dog tog jeg lige en stofble ove skulderen, hvis vi var på café eller lign., men det var mest for andres skyld

Håber også at jeg ændre mig efter fødslen..  Ville nok gøre det meget lettere..

Anmeld

16. december 2010

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Jeg har det på samme måde, og kommer ikke til at sidde med babsen i det fri. Og jeg har det altså helt fint med at bede folk om at gå. Og derhjemme får jeg en stol på babys værelse jeg kan sætte mig ind i når vi har gæster

Ja man kan jo godt tillde sig at sige til folk man gerne vil have lidt ro omkring amningen, så om de ikke kan gå.. Men synes på en måde også bare et så dumt.. for de jo lige glade.. og så gør man jo bare endnu mere opmærksom på at man er møg blufærdig..

Men når vi kommer fra hospitalet så sætter jeg mig også bare i et andet rum..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.