Vejsalt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

oo

jeg tænker også...salt blir da ikke for gammelt? hvorfor så ikke købe en ORDENTLIG røvfuld og så have liiiidt mere på lager end man lige forventer man får brug for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

B&J

Jeg siger også tit hvorfor har de ikke mere hvorfor klager de så meget for 3 år siden var der max 1uge med sne her i hjørring og der må de da ha sparet på saltet hihihi ej hvad ved jeg men mærkelige det er de griner...

Anmeld

18. december 2010

JuelZ

det salt de brugte ekstra af sidste år var faktisk det salt der sku bruges i år :-( ... det ærgeligt at man ikke bare kan trylle bunker af salt frem så folk ikke falder og brækker arme og ben og ryg..

Nu er min veninde i forgårs faldet på ringsted st og brækket sin arm pga is på parronen..

Er der ikke salt nok, jamen så må grus jo blive brugt noget mere ligesom de er begyndt på i EU... Grus ja, det er beskidt og alt det der, men det ødelægger tilgengæld ikke vejene og diverse træer og lign der står i vejkanten...

Så på med noget grus, det kan altid fejes op igen og bruges næste år igen :-)

Anmeld

18. december 2010

Dictes mor

Man kunne jo som I norge lade være med at bruge salt og nøjes med at skrabe, det fungere ganske fint i Norge, og der må man sige, at de er vant til sne. Det kunne spare mange penge og være rigtig godt for miljøet ikke at forglemme, plus så kunne det være folk kunne lære at få vintersutter på bilen. Desuden virker salt jo ikke så snart det fryser mere en 5 grader og så er det jo farligt, at man har spredt salt og gjort vejbanen våd, så den fryser helt til is, og så skaber man det i mine øjne, som er det allerfarligste - black ice.

Anmeld

18. december 2010

Dictes mor

tjm skriver:

det salt de brugte ekstra af sidste år var faktisk det salt der sku bruges i år :-( ... det ærgeligt at man ikke bare kan trylle bunker af salt frem så folk ikke falder og brækker arme og ben og ryg..

Nu er min veninde i forgårs faldet på ringsted st og brækket sin arm pga is på parronen..

Er der ikke salt nok, jamen så må grus jo blive brugt noget mere ligesom de er begyndt på i EU... Grus ja, det er beskidt og alt det der, men det ødelægger tilgengæld ikke vejene og diverse træer og lign der står i vejkanten...

Så på med noget grus, det kan altid fejes op igen og bruges næste år igen :-)

præcis på med gruset, det skader ikke miljøet ligeså meget

Anmeld

18. december 2010

Louisiana

Tjuhl skriver:

jeg tænker også...salt blir da ikke for gammelt? hvorfor så ikke købe en ORDENTLIG røvfuld og så have liiiidt mere på lager end man lige forventer man får brug for

Det gør de ikke fordi de har et fast budget til de ting. Sidste vinter kom det dog bag på dem, at der skulle bruges så meget, og de fleste kommuner har brugt hele budgettet i starten af året, og kan først købe salt igen til januar.

Anmeld

18. december 2010

Plysbjørnen

Det har ikke noget at gøre med at de som sådan ikke har nok. Det er bare det at der er fordi det er et dejligt nemt sted for kommunen at spare....

Og for staten for den sags skyld, bare se på vores forsvarsminister hun har sparet vores Isbrydere væk. Så må man må da håbe for hende at det ikke fryser for meget så Storebælt, Nordsøen og Øresund fryser til

Anmeld

18. december 2010

oo

Louisiana28 skriver:

Det gør de ikke fordi de har et fast budget til de ting. Sidste vinter kom det dog bag på dem, at der skulle bruges så meget, og de fleste kommuner har brugt hele budgettet i starten af året, og kan først købe salt igen til januar.

men så kunne de i januar købe en ordentlig røvfuld, så det ikke kommer bag på dem til december

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

jannebjerre skriver:

Hej baby.dk

Er jeg den eneste der virkelig sys det er mærkeligt, at det kan blive ved med at komme helt bag på dem, at der kommer sne??

De har ALDRIG salt nok...

Burde de ikk ha lært det fra sidste år - sys bare det er så duuuumt

Nu er der jo kommet helt ekstraordinært meget sne denne og sidste vinter og producenterne kan ikke følge med. Det er meget svært i det hele taget at skaffe salt. Derfor er der ikke nok

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

BBK skriver:

Det har ikke noget at gøre med at de som sådan ikke har nok. Det er bare det at der er fordi det er et dejligt nemt sted for kommunen at spare....

Og for staten for den sags skyld, bare se på vores forsvarsminister hun har sparet vores Isbrydere væk. Så må man må da håbe for hende at det ikke fryser for meget så Storebælt, Nordsøen og Øresund fryser til

I Odense Fjord sejler isbryderen altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.