Vejsalt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Mira0911

De spare ALT for meget på salten.... Skøjtede også rundt i dag... Det er så ubehageligt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Cris

DET synes jeg også... Der sker også i Spanien, hvor der også sner meget. Der er mange høje bjerge og der er også nogle andre områder, hvor der kan faktisk blive koldere end i DK (bare i kun nogle få måneder, men der sker) Jeg kan ikke huske en eneste vinter siden jeg var lille, hvor der ikke var sne... Nogle gange mere nogle gange ikke så meget, men der sner! Og hver eneste år, når der sner, så er der en kæmpe kaos, nyhederne fortæller ikke andet om snestormen, trafik kører ikke flydende og de bliver ved og ved med alt det sne, som om vi næsten skal dø af alt det meeeeeget sne! Og så troede jeg, at det var fordi det er i Spanien, hvor de ikke måske er så gode til at planlægge... Men nej, hver eneste vinter i DK skal jeg høre i nyhederne om alt det sne der kommer, traffikken der ikke flyder, salt der ikke kommer, sne-budget som ikke er stor nok osv osv   Så det må være noget vi har i fælles i Europa: sne panik hver år, hvor vi ved, at der altså kommer til at sne på et tidspunkt hver vinter!

Anmeld

17. december 2010

Snefnug1984

Laulund87 skriver:

Haha ej undskyld, men den udtalelse fik mig lige til at grine lidt

Selvom jeg ikke retfærdiggør det overhovedet, er det kanon dyrt at have sneplove kørende..Min svigerfar kører sneplov til 300 kr i timen. Han kan køre op til 17 timer i stræk! Så han tjener da lidt penge og det er ikke helt billigt at få fjernet sne

Hihi ja jeg ved ved godt at det er rigtig dyrt.. men igen, det kommer jo bag på dem hvert år, at der kan komme sne

Anmeld

17. december 2010

Line Højdal

Hej tøser...

Faktisk har mange kommuner faste kontrakter på salt-leveringer. Men når fragtskibene så ikke kan følge med (der kommer fx. saltleverancer fra Ægypten) - så kan kommunerne ikke stille så meget op!

Mht at gruse - ja, så er det bedre for miljøet og en masse andet... Tilgengæld vil kommunerne så skulle bruge en fandens masse penge på at rydde op efter det - feje veje, cykelstier og fortorve. For ikke at nævne de kolosale omkostninger der ville følge, når kloaker og dræn ville skulle spules fri for grus!!

Det bedste ville være hvis alle satte forventningerne lidt ned og ikke krævede sorte (ryddede) veje selv i det værste snevejr! Hvis nu bare alle indstillede sig på køre efter forholdene og selvfølgelig skiftede til vinterdæk - så kunne der spares RIGTIG mange penge på sne- og glatførebekæmpelse! Så kunne man fx prioritere at rydde og salte godt på alle større veje og hovedveje

Men vi er krævende vi danskere - det tror jeg er det største problem!!

Jeg synes nu snevejret er skøøønt... det er så smukt og jeg kører gerne langsomt på de små og hvide veje 

Line

Anmeld

17. december 2010

Louisiana

Her i Sønderborg kommune har de ikke saltet fordi de har brugt hele 'saltbudgettet' i starten af året - sidste vinter. Så der er ikke flere penge i dén kasse før til januar... Så vi må skøjte rundt i vores biler indtil da

Anmeld

17. december 2010

9510

Min bror kører salt rundt til de forskellige kommuner og der er restriktioner(staves) på det allerede nu for skibene kan ikke følge med med leverancerne,,, Så det er nok derfor de sparer på det

Det er ikke nemt at salte med noget man ikke har

Anmeld

17. december 2010

missie20

jannebjerre skriver:

nej det er mærkeligt de ikk lærer det altså...bestil dog det mere salt så...

Har noget med kommunes budget...tror jeg hehe

Anmeld

17. december 2010

Maja88

isabellamor skriver:

jeg syntes de skulle stø med grus i stedet. det er meget bedre for miljøet og det ødelægger ikke biler, cykler, barnevogne, sko, grundvandet og vores hundes poter...

de har fattet det i sverige og i norge og i andre lande hvor de er så meget bedre til at håndtere alt det sne som der falder... 

lige mine ord

Anmeld

17. december 2010

Louisiana

Pipkukkeren skriver:

Hej tøser...

Faktisk har mange kommuner faste kontrakter på salt-leveringer. Men når fragtskibene så ikke kan følge med (der kommer fx. saltleverancer fra Ægypten) - så kan kommunerne ikke stille så meget op!

Mht at gruse - ja, så er det bedre for miljøet og en masse andet... Tilgengæld vil kommunerne så skulle bruge en fandens masse penge på at rydde op efter det - feje veje, cykelstier og fortorve. For ikke at nævne de kolosale omkostninger der ville følge, når kloaker og dræn ville skulle spules fri for grus!!

Det bedste ville være hvis alle satte forventningerne lidt ned og ikke krævede sorte (ryddede) veje selv i det værste snevejr! Hvis nu bare alle indstillede sig på køre efter forholdene og selvfølgelig skiftede til vinterdæk - så kunne der spares RIGTIG mange penge på sne- og glatførebekæmpelse! Så kunne man fx prioritere at rydde og salte godt på alle større veje og hovedveje

Men vi er krævende vi danskere - det tror jeg er det største problem!!

Jeg synes nu snevejret er skøøønt... det er så smukt og jeg kører gerne langsomt på de små og hvide veje 

Line

Nu er det jo ikke sådan, at fordi man har vinterdæk på, så står man fuldstændig fast på vejen, ligemeget hvor glat det er. Vinterdæk er ikke 'mirakel-dæk'  Desuden kan man sagtens kører galt selvom man kører 10-20-30 km i timen. Sidste år gled bilen mens jeg kørte 10 km/t - med vinterdæk. Der var bare ikke noget at gøre. Sidste dag kørte en veninde i grøften med 30 km/t, der var også bare så glat, at bilen bare ikke kunne styres - med vinterdæk.

Både min veninde og jeg kører generelt forsigtigt i trafikken, altså efter forholdene. Som du lægger det ud, så forstår jeg det som at fordi man ønsker mere salt på vejene, så er det fordi man bare vil kunne kører hurtigere. Men sådan er det ikke altid. Jeg ønsker mere salt pga sikkerheden, og jeg er næppe den eneste.

Anmeld

17. december 2010

Line Højdal

Louisiana28 skriver:

Nu er det jo ikke sådan, at fordi man har vinterdæk på, så står man fuldstændig fast på vejen, ligemeget hvor glat det er. Vinterdæk er ikke 'mirakel-dæk'  Desuden kan man sagtens kører galt selvom man kører 10-20-30 km i timen. Sidste år gled bilen mens jeg kørte 10 km/t - med vinterdæk. Der var bare ikke noget at gøre. Sidste dag kørte en veninde i grøften med 30 km/t, der var også bare så glat, at bilen bare ikke kunne styres - med vinterdæk.

Både min veninde og jeg kører generelt forsigtigt i trafikken, altså efter forholdene. Som du lægger det ud, så forstår jeg det som at fordi man ønsker mere salt på vejene, så er det fordi man bare vil kunne kører hurtigere. Men sådan er det ikke altid. Jeg ønsker mere salt pga sikkerheden, og jeg er næppe den eneste.

Det var absolut ikke det jeg mente - jeg er udemærket klar over at det kan være spejglat derude... Jeg kører selv meget forsigtig og har oplevet det glatte føre og den usikkerhed det giver!!

Jeg tror skam ikke vi mødre og kommende mødre herinde på baby.dk er fartdjævle, der bare ønsker saltede veje, så speederen kan trykkes i bund... slet ikke!!

Jeg synes bare der er en høj generel forventning til at alle veje er saltede og ryddet for sne... Jeg har ikke nogen gylden løsning på at komme de glatte veje til livs, men tror bare vi danskere har meget høje krav og forventninger til vejenes beskaffenhed!!

Jeg vil skam også gerne have sikre veje - ingen tvivl om det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.