Jeg tabte hovedet overfor mit barn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

qp

Rødderne skriver:

Pas på ikke at komme over i den anden overbeskyttet boldgade, for børn skal have faste regler og klokkeslæt og vi voksne skal lige lære at stå lidt tidligere op om morgen så der bliver tid til at pusle lidt i børnehaven omkring hjemmeskoene og det med at hænge sit tøj op på knagen i boxen. Husk at afsked med et trut og en kram ikke må tage for lang tid når man er gået til farvel-vinduet og man skal af sted.

Lad være med at stresse inde i børnehaven, hvis du vil være en del af fællesskabet.

Man skal bruge mindst 5-10 minutter i rutinerne inden farvel på ca.

½-1 minut.

Nå jamen så fik vi også lige den med ....  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

qp

Anonym skriver:

....Virkelig virkelig tabte det 

Jeg slog ikke mit barn men jeg tog fat og råbte og skreg, højt og meget!

Barnet er 3 år og blev virkelig virkelig ulykkelig og jeg bare skabte mig. 

Først efter jeg var kølet ned, satte jeg mig ned og stortudede og undskyldte og krammede og kyssede mit barn. Føj jeg følte mig som et ledt og usselt menneske.

Barnet prøver grænser af og er virkelig strid men det er jo mig som mor der burde holde hovedet koldt. 

Jeg har grædt over det mange gange i dag, tænk at jeg kunne gøre mit barn så bange og ked af det, jeg føler mig som verdens dårligste mor.

Mit spørgsmål er, hvor dybt vil det sidde i mit barn og hvor meget kan det huske af episoden i den alder det har?

Jeg er så ked af det, så har ikke brug for skældsord eller andet.

Jeg kan godt forestille mig det er hårdt, at indse det du har lavet der - men så er det heller ikke værre Tag det roligt, det kan sgu ske for enhver...

Anmeld

17. december 2010

slettet_7530

Pena skriver:

Jeg tror de fleste børn har oplevet at deres forældre har fået et meltdown. Selvfølgelig er det ikke optimalt at gå sådan amok, men jeg tror altså det er uundgåeligt. Og hvis det ikke er noget der bliver en vane tror jeg ikke det vil præge barnet.

Jeg tror netop også at det der sker bagefter er vigtigt. Hvis man hurtigt fortæller at det var en fejl og viser kærlighed, så tror jeg skaden er mindre.

Det er selvfølgelig ikke skide optimalt det du har gjort, men så tror jeg heller ikke det er værre.

Den her hopper jeg på

Anmeld

17. december 2010

Bare mig..

Rødderne skriver:

Pas på ikke at komme over i den anden overbeskyttet boldgade, for børn skal have faste regler og klokkeslæt og vi voksne skal lige lære at stå lidt tidligere op om morgen så der bliver tid til at pusle lidt i børnehaven omkring hjemmeskoene og det med at hænge sit tøj op på knagen i boxen. Husk at afsked med et trut og en kram ikke må tage for lang tid når man er gået til farvel-vinduet og man skal af sted.

Lad være med at stresse inde i børnehaven, hvis du vil være en del af fællesskabet.

Man skal bruge mindst 5-10 minutter i rutinerne inden farvel på ca.

½-1 minut.

Hvad har det at gøre med, at hun har råbt af hendes barn?

TS, du skal ikke bebrejde dig selv længere, du ved jo godt selv det var forkert af dig, det ville jo være værre hvis du ikke havde set det forkerte i det du havde gjort

Jeg husker engang min mor gav mig en i røven så jeg stadig kan høre da hånden ramte, jeg var også godt 3 år, hold kæft det gjorde ondt, MEN vi boede i lejlighed og grunden til hun gjorde det var, at jeg havde fået åbnet vinduet oppe fra 4. sal og stod i vinduet på vej ud Og lige i det jeg får det åbnet og står og kigger ud, kommer hun springene og får mig væk.. Hun bliver jo selvf.  PISSE hamrende bange og ender med at jeg så får en bagi... Jeg må sige, at jeg forstår hende.. Hvad gør man lige når man ser ens datter er på vej ud af vinduet fra 4. sal!? Jeg havde gjort det samme i ret afmagt...

Men op med humøret, sket er sket DU har jo ikke slået

Anmeld

17. december 2010

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar! (selvom jeg heller ikke helt forstår hvad dit svar har med sagen at gøre, Rødderne )

Mit barn har ikke virket mærket af det, hverken i går eller i dag,det var glad da det blev hentet og vi har hygget os med en fridag.

Jeg har lært af denne episode. Tak igen, det var rart at komme ud med! 

Anmeld

17. december 2010

Anette&Sophia

jeg kan intet huske fra da jeg var 3.

og når det er en engangs forstilling, hvis man kan sige det sådan, så ville jeg ikke tro der bliver nogle mén senere hen.

men nogle gange reagere man bare, uden at tænke først.

så længe man er i stand til at sige undskyld, lade følelserne komme ud og så komme ud med det til andre bagefter, så skal det nok gå

du er sikkert en kanon mor

Anmeld

17. december 2010

anna-jonas

Anonym skriver:

....Virkelig virkelig tabte det 

Jeg slog ikke mit barn men jeg tog fat og råbte og skreg, højt og meget!

Barnet er 3 år og blev virkelig virkelig ulykkelig og jeg bare skabte mig. 

Først efter jeg var kølet ned, satte jeg mig ned og stortudede og undskyldte og krammede og kyssede mit barn. Føj jeg følte mig som et ledt og usselt menneske.

Barnet prøver grænser af og er virkelig strid men det er jo mig som mor der burde holde hovedet koldt. 

Jeg har grædt over det mange gange i dag, tænk at jeg kunne gøre mit barn så bange og ked af det, jeg føler mig som verdens dårligste mor.

Mit spørgsmål er, hvor dybt vil det sidde i mit barn og hvor meget kan det huske af episoden i den alder det har?

Jeg er så ked af det, så har ikke brug for skældsord eller andet.

Hvis det er et enkeltstående tilfælde, så er jeg sikker på, at dit barn ikke tager varig skade.......................Men, hvis det er noget der gentager sig, med jævne mellemrum, så har du/I et problem, som nok kræver professionel hjælp. For det er jo at ligestille med fysisk vold, og kan give varige mén i et lille barnesind, hvis det er noget der sker tit.

Håber at du bruger de følelser du selv har fået, af denne oplevelse til noget konstruktivt. Så du kan undgå at stå i lign. situationer fremover.

Knus Mette

Anmeld

23. december 2010

JustAnotherName

Pena skriver:

Jeg tror de fleste børn har oplevet at deres forældre har fået et meltdown. Selvfølgelig er det ikke optimalt at gå sådan amok, men jeg tror altså det er uundgåeligt. Og hvis det ikke er noget der bliver en vane tror jeg ikke det vil præge barnet.

Jeg tror netop også at det der sker bagefter er vigtigt. Hvis man hurtigt fortæller at det var en fejl og viser kærlighed, så tror jeg skaden er mindre.

Det er selvfølgelig ikke skide optimalt det du har gjort, men så tror jeg heller ikke det er værre.

Enig!

Anmeld

25. december 2010

Rødderne

~~M.Nielsen~~ skriver:

Hvad har det at gøre med, at hun har råbt af hendes barn?

TS, du skal ikke bebrejde dig selv længere, du ved jo godt selv det var forkert af dig, det ville jo være værre hvis du ikke havde set det forkerte i det du havde gjort

Jeg husker engang min mor gav mig en i røven så jeg stadig kan høre da hånden ramte, jeg var også godt 3 år, hold kæft det gjorde ondt, MEN vi boede i lejlighed og grunden til hun gjorde det var, at jeg havde fået åbnet vinduet oppe fra 4. sal og stod i vinduet på vej ud Og lige i det jeg får det åbnet og står og kigger ud, kommer hun springene og får mig væk.. Hun bliver jo selvf.  PISSE hamrende bange og ender med at jeg så får en bagi... Jeg må sige, at jeg forstår hende.. Hvad gør man lige når man ser ens datter er på vej ud af vinduet fra 4. sal!? Jeg havde gjort det samme i ret afmagt...

Men op med humøret, sket er sket DU har jo ikke slået

Nu er det lige så'n at børnene i vores liv kommer i første række med helbred ..med de gode ting... med gode og faste rutiner ....  de voksne bliver ikke skadet af fejl ...kun såret.....derimod... børn kan miste deres indvendige lykke og det er kun de voksne der kan ødelægge den. Hvis et barn græder i børnehaven så trøst det... der er det altid ok at blande sig..... hvis et barn er ved at drukne i svømmehallen så hop i ...red det!

Børn er under god opsyn i børnehaverne og pædagoerne er veluddannet.

Anmeld

26. december 2010

Becks

Rødderne skriver:

Nu er det lige så'n at børnene i vores liv kommer i første række med helbred ..med de gode ting... med gode og faste rutiner ....  de voksne bliver ikke skadet af fejl ...kun såret.....derimod... børn kan miste deres indvendige lykke og det er kun de voksne der kan ødelægge den. Hvis et barn græder i børnehaven så trøst det... der er det altid ok at blande sig..... hvis et barn er ved at drukne i svømmehallen så hop i ...red det!

Børn er under god opsyn i børnehaverne og pædagoerne er veluddannet.

Jeg tror du svarer i den forkerte tråd, og det er derfor de stiller ? ved dit svar til trådstarter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.