Jeg synes, du fortjener meget større medfølelse end der er givet her i tråden. Så
til dig. Du er jo tydeligvis rystet og ked af det, og vi fejler alle som mennesker.
Jeg tror alle mødre (og fædre) prøver at blive så vrede på deres barn, så de bagefter fortryder det. Børn kan virkelig skubbe én så langt ud, så det kun er menneskeligt at reagerer voldsomt. Det er ikke godt, I know, men det kan ske. Børnene skal også lære, at man som voksen ikke bare bliver ved med at være søde (eller hva man ka sige) når de virkelig går over stregen. Jeg ved godt, yngre børn ikke lærer af det, og det ikke er det mest hensigtsmæssige, men jeg havde en meget overbærende mor som barn, og hvis hendes lunte havde været kortere, tror jeg det havde været sundt for mig (hvis jeg ser på mig selv i dag).
Du har vist dit barn, at du er frygtelig ked af den måde, du reagerede på, og så synes jeg nu, at du skal prøve at lægge det bag dig. Hvis du bliver ved med at vise anger, bliver barnet bare bekræftet i, at det er forfærdeligt, og at der var grund til frygt, men hvis du fortsætter nu som den glade mor og ikke gør det igen, tror jeg altså det er bedst. Jeg ser lidt en hund for mig, hvis man ynker den med noget, den ikke kan li, bliver det bare meget værre (ikke for at sammenligne dit barn med en hund).
Op med humøret og tilgiv dig selv dit fejltrin. Er sikker på, dit barn har tilgivet dig allerede
Opmuntrende
til dig!
Anmeld