7 mdr, mad? inspiration?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.583 visninger
33 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Mille83

Hej Tøser

NU mangler jeg lidt inspiration syntes Nicoline får lidt for meget af det samme mad.

Morgenmad: øllebrød med frugtmos ( Havregrød vil hun ikke)

Formiddagsmad: A38 med frugtmos eller/og rugbrød med smørost eller leverpostej.

Aftensmad: Kartoffelmos med gulerod-pastinak-jordskokker el andet spændende samt laks og torsk, laks er hun dog ikke vild med.

Hvad er jeres barns livret? Har i forslag til andet mad? Så kom endelig da det hele er ved og være lidt trivielt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Malthes mor

Igår aftens fik vi speltrisotto med laks, men andet fisk kan sikkert også bruges. Det blev der guffet godt af.

Eller også er lagsagne også en sikker hitter.

Kan varmt anbefale bogen "barnemad" -skrevet af Anne og jette Hjernøe. I bogen er barnets mad delt op i grupper. Fx Barnet 4-6 mdr, Barnet 6-9 mdr, Barnet 9-12 og barnet over 1 år.

den har nogle super gode opskrifter til alle aldresgrupper og de er meget anderledes end de vanlige madtravere, som oftest findes i de små hjem. 

Anmeld

16. december 2010

Eliza/lykke

Hos os spiser hun fuldkornsgrød til morgenmad med frugtmos, altid den samme morgenmad - vi spiser også havregryn hver morgen.

Til formiddag får hun kun lidt sødmælk, måske lidt frugtmos - men hun er ikke sulten der.

Frokost får hun alt mellem himmel og jord - supper, boller i karry, grød, fisk osv i VS, hjemme i weekenderne får hun kun grød til frokost og sødmælk.

Mellemmåltid sen eftermiddag står på A38 med sukker på og lidt MME.

Aftensmad får hun lasagne, pasta med kødsovs, kartofler med skinke, broccoli og skinke, ris med karrysovs - det er blendet, fordi hun ikke kan tygge så godt endnu. Sødmælk til.

Inden sengetid får hun lidt fuldkornsfrugtmos og MME.

Men jeg synes også, at det er svært med mad - fordi de kan jo ikkke rigtig endnu spiser det vi andre spiser. Der går lige nogle måneder endnu.

Knus

Anmeld

16. december 2010

Nalle

Eliza/lykke skriver:

Hos os spiser hun fuldkornsgrød til morgenmad med frugtmos, altid den samme morgenmad - vi spiser også havregryn hver morgen.

Til formiddag får hun kun lidt sødmælk, måske lidt frugtmos - men hun er ikke sulten der.

Frokost får hun alt mellem himmel og jord - supper, boller i karry, grød, fisk osv i VS, hjemme i weekenderne får hun kun grød til frokost og sødmælk.

Mellemmåltid sen eftermiddag står på A38 med sukker på og lidt MME.

Aftensmad får hun lasagne, pasta med kødsovs, kartofler med skinke, broccoli og skinke, ris med karrysovs - det er blendet, fordi hun ikke kan tygge så godt endnu. Sødmælk til.

Inden sengetid får hun lidt fuldkornsfrugtmos og MME.

Men jeg synes også, at det er svært med mad - fordi de kan jo ikkke rigtig endnu spiser det vi andre spiser. Der går lige nogle måneder endnu.

Knus

Hvornår er det de må få A-38?

Anmeld

16. december 2010

Mille83

Nalle skriver:

Fra 6 mdr

Anmeld

16. december 2010

Mille83

Malthes mor skriver:

Igår aftens fik vi speltrisotto med laks, men andet fisk kan sikkert også bruges. Det blev der guffet godt af.

Eller også er lagsagne også en sikker hitter.

Kan varmt anbefale bogen "barnemad" -skrevet af Anne og jette Hjernøe. I bogen er barnets mad delt op i grupper. Fx Barnet 4-6 mdr, Barnet 6-9 mdr, Barnet 9-12 og barnet over 1 år.

den har nogle super gode opskrifter til alle aldresgrupper og de er meget anderledes end de vanlige madtravere, som oftest findes i de små hjem. 

Skal man blende lasagne når de er 7 mdr? Hun har 3 tænder og tygger rugbrødshapsere rigtig godt.......

Anmeld

16. december 2010

Gaia

De må begynde at få små portioner af a-38 når de er en 6-7 måneder gammel. hov ups der var blevet svaret. så svare jeg da lige på samme spørgsmål igen.

Anmeld

16. december 2010

Malthes mor

Mille83 skriver:

Skal man blende lasagne når de er 7 mdr? Hun har 3 tænder og tygger rugbrødshapsere rigtig godt.......

Nej det ville jeg ikke gøre. Men giv hende nogle passende bider. Hun vil elske det. Velbekommen

Anmeld

16. december 2010

Nalle

Mille83 skriver:

Fra 6 mdr

Okay, kan bare ikke forstå min " lille " baby allerede må få " almindelig " mad, hehe.

Men sådan var det nok også med hans storesøster

Anmeld

16. december 2010

Nalle

Gaia skriver:

De må begynde at få små portioner af a-38 når de er en 6-7 måneder gammel. hov ups der var blevet svaret. så svare jeg da lige på samme spørgsmål igen.

Men gider de have det når det er så sur som det er?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.