Sara_S skriver:
Hun er bare så smuk!
Og det er du også!
Og så er du lige nødt til at fortælle mig hvordan du kan få din lille engel til at sove så meget om natten!
Har du en speciel routine el.lignende?
Knus, Sara
Tak - hvor er du sød 
Ja - vi har faktisk en helt fast rutine, som vi kører hver aften...!!!
Da hun var ca. 4 uger, var jeg ved at blive bims af al hendes uro om natten... hun lå i liften mellem os, og jeg fik dårlig nok sovet!! Hun fægtede med arme og ben i søvne og kom ofte til at vække sig selv - OG mig!! Jeg følte, at hun sagtens kunne sove mere (hun sov ca. 4 timer i træk på det tidspunkt, hvilket jo også er fint)!!!
Jeg fik nogle gode råd herinde, bla. at jeg skulle forsøge at svøbe hende, så hun ikke kunne bevæge sine arme og ben!! Og VUPTI... så blev det til 7 timer i træk... og langsomt er det blevet længere og længere.... 
Vores rutine lyder sådan her:
kl. 22.15 pusler vi hende og giver os RIGTIG god tid.... hun elsker at ligge på sit puslebord 
Derefter får hun mad inde i vores seng, hvor jeg også sidder i mit nattøj og putter under dynen! Når hun er færdig med at bøvse, svøber jeg hende stramt i en lagen, og derefter i sin dyne. Jeg tager hende op i mine arme og hun får sutten!! For det meste falder hun meget hurtigt i søvn (indenfor et par minutter) andre gange går de rlige små 10 minutter!! Hun kan godt lige brokke sig lidt et minuts tid i starten, når jeg lige har svøbt hende, men der går ikke lang tid, så slapper hun fuldstændig af, og snork sover 
Jeg sidder med hende i mine arme indtil hun er faldet i den dybe søvn, og så efter 15-25 minutter lægger jeg hende over i liften og ned i tremmesengen, som står forenden af vores seng!!! Og så sover hun ellers til næste morgen...!!! 
I starten, da hun lå imellem os, havde jeg en tendens til at tage hende op, hvis hun lå og sagde lidt lyde og havde en anelse åbne øjne...!! Min Sundhedsplejerske sagde, at jeg faktisk først skulle tage hende op, når hun rigtig gav lyd fra sig og begyndte at græde, for før var hun ikke reelt vågen...!!! Og efter, at jeg begyndte at lade hende ligge lidt, jamen så sov hun bare sååå godt.... for hun var slet ikke vågen, men lå og drømte... og det var faktisk mig, som kom til at vække hende 
Så her har det hjulpet utroligt meget at svøbe hende og lade hende ligge til hun rent faktisk er vågen for alvor 
Og JAAAA det er sååå fedt med lange nætter.. det er jo helt utroligt, så meget mere energi, man har