dåbskage?? nogle idéer ?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Polkaprik

nicole skriver:

Er du gal de er flotte.Laver du dem og sælger ?

Tusind tak Ja jeg sælger en kage eller 2 i ny og næ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

nicole

Polkaprik skriver:

Tusind tak Ja jeg sælger en kage eller 2 i ny og næ

Lyder godt det er fordi jeg skal holde barne dåb er du intresserede i at sælge en hvis vi altså bor lidt tæt på hinanden..

Anmeld

17. december 2010

Polkaprik

nicole skriver:

Lyder godt det er fordi jeg skal holde barne dåb er du intresserede i at sælge en hvis vi altså bor lidt tæt på hinanden..

Jamen det kan vi da nok godt finde ud af. Jeg bor i Slagelse på Sj.

Anmeld

18. december 2010

Magsen

Polkaprik skriver:

Jeg bruger ofte en rigtig god grundopskrift som kan tilsættes mange forskellige ting alt efter ønske.

Den hedder:

600 g mel

600 g sukker

40 g natron

30 g vanillesukker

1 dl olie

1 l kærnemælk.

Det hele blandes og bages enten som hel kage i en bradepande der passer til ovnen eller som individuelle bunde. (der er nok til 4 bunde Ø 26 cm)

Har man lyst kan der tilsættes kakao, hakket chokolade, hakkede nødder, marcipan - ja næsten lige hvad man har lyst til:-)

Med hensyn til fyld er det jo igen en smagssag. De fleste kan dog godt lide et lag med frugtmousse af en slags og et lag med en chokladecreme.

Jeg er ret vild med hindbærmousse som jeg selv laver den

150 g hindbær
1 spsk sukker
1 spsk vanillesukker
1 dl yoghurt naturel
3 blade husblas
1/4 piskefløde
Giv hindbærerne et opkog og blend dem. Tilsæt de opblødte blade husblas direkte i de varme bær og rør rundt til de er opløst. Tilsæt resten og rør rundt.
Samles kagen i formen kan det hældes direkte oven på den afkølede bund og stivne der. Ellers sættes moussen på køl indtil den er stivnet og bruges derefter i kagen. (giver nok til 1 lag i en kage Ø 26 cm)
Chokoladecreme kan laves af alle slags chokolade. 
1/4 l piskefløde
200 g chokolade
Varm piskefløden op og smelt chokoladen i. Stil den på køl og lad den køle i mindst 10 timer. Pisk den derefter til en creme og put i kagen.
Håber det var til at forstå
Michelle

hej igen ..'

hvor længe skal bundene være i ovnen? og hvor varm skal den være?

Anmeld

18. december 2010

Polkaprik

Maggieh skriver:

hej igen ..'

hvor længe skal bundene være i ovnen? og hvor varm skal den være?

I min ovn passer det med 15 min på 200 grader varmluft hvis jeg bager dem enkeltvist Men alle ovne er forskellige så hold øje med dem så de ikke bliver brændte og selvfølgelig heller ikke er underbagt 

Michelle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.