dåbskage?? nogle idéer ?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Bryndis

Polkaprik skriver:

Her er de dåbskager jeg har lavet. Nogle sværere end andre;-)

Michelle

Nøj nogle flotte kager

Man må vel ikke få opskriften på den sidste kage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Polkaprik

Maggieh skriver:

har lige lavet hindbær moussen og chokolade cremen .. jeg kom så til at tænke på.. er det nødvendigt at den står i 10 timer? altså kan man ikke bruge den med det samme ?

Jeg tør ikke side det. Jeg lader den altid stå natten over, men ved at der er andre der forsøgt sig med at piske den så snart den er kølet ned og det har ikke fungeret. Men om man kan gøre det efter 8 eller 9 timer.. I dont know.. Men man kan jo prøve og fungere det ikke kan man vel bare lade den stå et par timer mere.. vil jeg tro.. ?

Michelle

Anmeld

16. december 2010

Polkaprik

Bryndis skriver:

Nøj nogle flotte kager

Man må vel ikke få opskriften på den sidste kage?

Tusind tak

Jamen den er bare lavet med chokoladekage og jordbærmousse:-) Jordbærmoussen har jeg lavet på samme måde som den hindbærmousse jeg har skrevet opskriften på

Michelle

Anmeld

16. december 2010

Bryndis

Polkaprik skriver:

Jeg bruger ofte en rigtig god grundopskrift som kan tilsættes mange forskellige ting alt efter ønske.

Den hedder:

600 g mel

600 g sukker

40 g natron

30 g vanillesukker

1 dl olie

1 l kærnemælk.

Det hele blandes og bages enten som hel kage i en bradepande der passer til ovnen eller som individuelle bunde. (der er nok til 4 bunde Ø 26 cm)

Har man lyst kan der tilsættes kakao, hakket chokolade, hakkede nødder, marcipan - ja næsten lige hvad man har lyst til:-)

Med hensyn til fyld er det jo igen en smagssag. De fleste kan dog godt lide et lag med frugtmousse af en slags og et lag med en chokladecreme.

Jeg er ret vild med hindbærmousse som jeg selv laver den

150 g hindbær
1 spsk sukker
1 spsk vanillesukker
1 dl yoghurt naturel
3 blade husblas
1/4 piskefløde
Giv hindbærerne et opkog og blend dem. Tilsæt de opblødte blade husblas direkte i de varme bær og rør rundt til de er opløst. Tilsæt resten og rør rundt.
Samles kagen i formen kan det hældes direkte oven på den afkølede bund og stivne der. Ellers sættes moussen på køl indtil den er stivnet og bruges derefter i kagen. (giver nok til 1 lag i en kage Ø 26 cm)
Chokoladecreme kan laves af alle slags chokolade. 
1/4 l piskefløde
200 g chokolade
Varm piskefløden op og smelt chokoladen i. Stil den på køl og lad den køle i mindst 10 timer. Pisk den derefter til en creme og put i kagen.
Håber det var til at forstå
Michelle

Nu stjæler jeg også lige den opskrift for vil rigtig gerne lave en dåbskage til min søn.

Det jeg tænker mest på er hvordan man laver pynten og om man bare kan købe pyntet ''færdiglavet''?

Jeg er helt vild med den kage på det sidste billed

Anmeld

16. december 2010

Polkaprik

Bryndis skriver:

Nu stjæler jeg også lige den opskrift for vil rigtig gerne lave en dåbskage til min søn.

Det jeg tænker mest på er hvordan man laver pynten og om man bare kan købe pyntet ''færdiglavet''?

Jeg er helt vild med den kage på det sidste billed

Nårhhh.. Åh, jamen det har jeg bare lavet i fri hånd så jeg har ikke skabeloner eller noget. Men den var meget enkelt og let at lave. Men det var en af mine første kager så kanten blev helt ad pommeren til! Det sal helt sikkert gøres bedre hvis jeg får chancen for at lave sådan en igen

Anmeld

16. december 2010

Bryndis

Polkaprik skriver:

Nårhhh.. Åh, jamen det har jeg bare lavet i fri hånd så jeg har ikke skabeloner eller noget. Men den var meget enkelt og let at lave. Men det var en af mine første kager så kanten blev helt ad pommeren til! Det sal helt sikkert gøres bedre hvis jeg får chancen for at lave sådan en igen

Hehe okey

Hvad er pynten så lavet af? Og farver man det bare med almindelig farve til mad? Jeg aner intet om hvordan man laver sådan nogle kager så jeg kommer nok til at spørge om den mindste detalje

Anmeld

16. december 2010

Polkaprik

Bryndis skriver:

Hehe okey

Hvad er pynten så lavet af? Og farver man det bare med almindelig farve til mad? Jeg aner intet om hvordan man laver sådan nogle kager så jeg kommer nok til at spørge om den mindste detalje

Okay, vidste ikke du var helt grøn Kagen er pyntet med Wiltons rolled fondant som kan købes i de fleste kagebutikker. Den er så farvet med forskellige pastafarver som er beregnet til det. Og så er det eller bare rullet ud, lagt hen over og skåret til. Husk at smøre din kage op inden du pynter den da det ellers ikke bliver pænt og moussen vil smelte fondanten

Du kan evt kigge den trin for trin vejledning der vist ligger herinde.

Anmeld

16. december 2010

Bryndis

Polkaprik skriver:

Okay, vidste ikke du var helt grøn Kagen er pyntet med Wiltons rolled fondant som kan købes i de fleste kagebutikker. Den er så farvet med forskellige pastafarver som er beregnet til det. Og så er det eller bare rullet ud, lagt hen over og skåret til. Husk at smøre din kage op inden du pynter den da det ellers ikke bliver pænt og moussen vil smelte fondanten

Du kan evt kigge den trin for trin vejledning der vist ligger herinde.

Tak for svar

Laver man selv bogstaverne eller købes de færdige? Og hvilke bagerforretninger kan man købe de forskellige ting fra?

Anmeld

16. december 2010

Magsen

Polkaprik skriver:

Jeg tør ikke side det. Jeg lader den altid stå natten over, men ved at der er andre der forsøgt sig med at piske den så snart den er kølet ned og det har ikke fungeret. Men om man kan gøre det efter 8 eller 9 timer.. I dont know.. Men man kan jo prøve og fungere det ikke kan man vel bare lade den stå et par timer mere.. vil jeg tro.. ?

Michelle

eej hvor nedern :/ ..

når men tak for hjælpen..btw så er hindbermoussen rigtig god

Anmeld

16. december 2010

nicole

Polkaprik skriver:

Jeg bruger ofte en rigtig god grundopskrift som kan tilsættes mange forskellige ting alt efter ønske.

Den hedder:

600 g mel

600 g sukker

40 g natron

30 g vanillesukker

1 dl olie

1 l kærnemælk.

Det hele blandes og bages enten som hel kage i en bradepande der passer til ovnen eller som individuelle bunde. (der er nok til 4 bunde Ø 26 cm)

Har man lyst kan der tilsættes kakao, hakket chokolade, hakkede nødder, marcipan - ja næsten lige hvad man har lyst til:-)

Med hensyn til fyld er det jo igen en smagssag. De fleste kan dog godt lide et lag med frugtmousse af en slags og et lag med en chokladecreme.

Jeg er ret vild med hindbærmousse som jeg selv laver den

150 g hindbær
1 spsk sukker
1 spsk vanillesukker
1 dl yoghurt naturel
3 blade husblas
1/4 piskefløde
Giv hindbærerne et opkog og blend dem. Tilsæt de opblødte blade husblas direkte i de varme bær og rør rundt til de er opløst. Tilsæt resten og rør rundt.
Samles kagen i formen kan det hældes direkte oven på den afkølede bund og stivne der. Ellers sættes moussen på køl indtil den er stivnet og bruges derefter i kagen. (giver nok til 1 lag i en kage Ø 26 cm)
Chokoladecreme kan laves af alle slags chokolade. 
1/4 l piskefløde
200 g chokolade
Varm piskefløden op og smelt chokoladen i. Stil den på køl og lad den køle i mindst 10 timer. Pisk den derefter til en creme og put i kagen.
Håber det var til at forstå
Michelle

Er du gal de er flotte.Laver du dem og sælger ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.