dåbskage?? nogle idéer ?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.840 visninger
24 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Magsen

..min lille pige skal døbes her på søndag.. og jeg ved jo at i dejlige kvinder herinde er sindsygt gode til at lave flotte kager, så jeg ville lige høre om i har en god kageopskrift og en idé om hvordan jeg kan pynte den rigtig fint uden at det er ALT for svært da jeg jo ikke er såå god til det ..  men ville blive super glad hvis i havde en idé og måske et billede af en dåbskage i har lavet??

Maggie, nu snart med en pige med navn hihi ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

iris-mor

Sødt navn.

Du kan kigge i opskrifterne, der er mange der bruger toblerone og hindbær sammen.

Der er også en tråd med billeder. Tænker det nok er nemmest med en rund, og så evt bygge lidt til fx klodser eller købe nogle udstikkere. Men kig billederne, de er rigtig flotte og fyldt med ideer.

Anmeld

15. december 2010

Dot D

Drømmekagebunde med hindbærmousse og toblerone er altid et hit Du kan lige se nogle af dem, jeg har lavet. Den lyserøde i to lag er min første dåbskage, og den med bamser m. balloner den seneste

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. december 2010

Magsen

iris-mor skriver:

Sødt navn.

Du kan kigge i opskrifterne, der er mange der bruger toblerone og hindbær sammen.

Der er også en tråd med billeder. Tænker det nok er nemmest med en rund, og så evt bygge lidt til fx klodser eller købe nogle udstikkere. Men kig billederne, de er rigtig flotte og fyldt med ideer.

heej, ja jeg har kigget i billede tråden der var bare sååå mange forskellige det er jo interesant at se på men jeg vil bare gerne se kun dåbskager lige nu :b hehe

Anmeld

15. december 2010

Magsen

Dot D skriver:

Drømmekagebunde med hindbærmousse og toblerone er altid et hit Du kan lige se nogle af dem, jeg har lavet. Den lyserøde i to lag er min første dåbskage, og den med bamser m. balloner den seneste

omg!!! hvor er de flotte !! du jo sindsygt god

tak for inspiration

Anmeld

15. december 2010

Polkaprik

Her er de dåbskager jeg har lavet. Nogle sværere end andre;-)

Michelle

Anmeld

15. december 2010

Magsen

Polkaprik skriver:

Her er de dåbskager jeg har lavet. Nogle sværere end andre;-)

Michelle

gud hvor du dygtig!! er helt vild med de to med elefanterne

og hvilken opskrift bruger du? eller hvilken synes du er bedst ?

Anmeld

15. december 2010

Polkaprik

Maggieh skriver:

gud hvor du dygtig!! er helt vild med de to med elefanterne

og hvilken opskrift bruger du? eller hvilken synes du er bedst ?

Jeg bruger ofte en rigtig god grundopskrift som kan tilsættes mange forskellige ting alt efter ønske.

Den hedder:

600 g mel

600 g sukker

40 g natron

30 g vanillesukker

1 dl olie

1 l kærnemælk.

Det hele blandes og bages enten som hel kage i en bradepande der passer til ovnen eller som individuelle bunde. (der er nok til 4 bunde Ø 26 cm)

Har man lyst kan der tilsættes kakao, hakket chokolade, hakkede nødder, marcipan - ja næsten lige hvad man har lyst til:-)

Med hensyn til fyld er det jo igen en smagssag. De fleste kan dog godt lide et lag med frugtmousse af en slags og et lag med en chokladecreme.

Jeg er ret vild med hindbærmousse som jeg selv laver den

150 g hindbær
1 spsk sukker
1 spsk vanillesukker
1 dl yoghurt naturel
3 blade husblas
1/4 piskefløde
Giv hindbærerne et opkog og blend dem. Tilsæt de opblødte blade husblas direkte i de varme bær og rør rundt til de er opløst. Tilsæt resten og rør rundt.
Samles kagen i formen kan det hældes direkte oven på den afkølede bund og stivne der. Ellers sættes moussen på køl indtil den er stivnet og bruges derefter i kagen. (giver nok til 1 lag i en kage Ø 26 cm)
Chokoladecreme kan laves af alle slags chokolade. 
1/4 l piskefløde
200 g chokolade
Varm piskefløden op og smelt chokoladen i. Stil den på køl og lad den køle i mindst 10 timer. Pisk den derefter til en creme og put i kagen.
Håber det var til at forstå
Michelle

Anmeld

16. december 2010

Magsen

Polkaprik skriver:

Jeg bruger ofte en rigtig god grundopskrift som kan tilsættes mange forskellige ting alt efter ønske.

Den hedder:

600 g mel

600 g sukker

40 g natron

30 g vanillesukker

1 dl olie

1 l kærnemælk.

Det hele blandes og bages enten som hel kage i en bradepande der passer til ovnen eller som individuelle bunde. (der er nok til 4 bunde Ø 26 cm)

Har man lyst kan der tilsættes kakao, hakket chokolade, hakkede nødder, marcipan - ja næsten lige hvad man har lyst til:-)

Med hensyn til fyld er det jo igen en smagssag. De fleste kan dog godt lide et lag med frugtmousse af en slags og et lag med en chokladecreme.

150 g hindbær
1 spsk sukker
1 spsk vanillesukker
1 dl yoghurt naturel
3 blade husblas
1/4 piskefløde
Giv hindbærerne et opkog og blend dem. Tilsæt de opblødte blade husblas direkte i de varme bær og rør rundt til de er opløst. Tilsæt resten og rør rundt.
Samles kagen i formen kan det hældes direkte oven på den afkølede bund og stivne der. Ellers sættes moussen på køl indtil den er stivnet og bruges derefter i kagen. (giver nok til 1 lag i en kage Ø 26 cm)
1/4 l piskefløde
200 g chokolade
Varm piskefløden op og smelt chokoladen i. Stil den på køl og lad den køle i mindst 10 timer. Pisk den derefter til en creme og put i kagen.
Michelle

det lyder rigtig lækkert !!

og helt klart til at forstå tak!

Anmeld

16. december 2010

Magsen

Polkaprik skriver:

Den hedder:

600 g mel

600 g sukker

40 g natron

30 g vanillesukker

1 dl olie

1 l kærnemælk.

150 g hindbær
1 spsk sukker
1 spsk vanillesukker
1 dl yoghurt naturel
3 blade husblas
1/4 piskefløde
1/4 l piskefløde
200 g chokolade
Michelle

har lige lavet hindbær moussen og chokolade cremen .. jeg kom så til at tænke på.. er det nødvendigt at den står i 10 timer? altså kan man ikke bruge den med det samme ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.