Glukosebelastningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.377 visninger
23 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Kløver

Øv øv så er det i morgen, jeg for 2 gang, skal til glukosebelastningstest, sidst var resultatet heldigvis fint, så håber på det bedste denne gang også, men hvor jeg langt fra, har set frem til dette.

Skal faste fra kl 23 og være på sygehyset kl 7.30 i morgen Så bliver dagen jo således, jeg skal ind og drikke det forfærdelige sukkerstads med citron, som jeg synes bare smager helt forfærdeligt, synes det minder om noget meget meget grimt sødt, som har en eftersmag af citronsyre i halsen

efter 2 timer, får man lavet blodprøve, og så kan jeg så endelig få noget morgenmad

Skal derefter vente, og til 3 jordemoder besøg om eftermiddagen, så er lidt spændt på hvad der skal ske, da de andre 2 gange kun har været samtale, derudover håber jeg jo meget jeg har mulighed for at låne etTrochanterbælte, som min fysioterapeut i dag har anbefalet, og skal forhøre hvornår jeg skal ind til den speciallæge som skal scanne mit bækken/hofte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

tinasmor

Hvad er: glukosebelastningstest

er det fordi du er ved at få graviditet sukkersyge?

Hvordan opdagede de det.

Jeg har konstant hovedpine og meget tørstig og desværre ÆDER jeg vildt meget slik og sukker (Konstant dårlig samvittighed)Håber ikke jeg er disponibel til at få det.

Er det din første graviditet og eller havde du det også i den første (hvis dette er din nr to)

Held og lykke med det hele.

Anmeld

14. december 2010

oerbaek

Jeg skal til den på fredag, og jeg er faktisk ret nervøs for den... ikke fordi jeg tror der er noget i den men fordi jeg ikke tror jeg kan drikke det der stads men nu må jeg jo se på fredag.

Anmeld

14. december 2010

Kløver

tinasmor skriver:

Hvad er: glukosebelastningstest

er det fordi du er ved at få graviditet sukkersyge?

Hvordan opdagede de det.

Jeg har konstant hovedpine og meget tørstig og desværre ÆDER jeg vildt meget slik og sukker (Konstant dårlig samvittighed)Håber ikke jeg er disponibel til at få det.

Er det din første graviditet og eller havde du det også i den første (hvis dette er din nr to)

Held og lykke med det hele.

nej jeg har ikke graviditetssukkersyge, eller kan jo godt være, hvis de finder ud af det, via testen i morgen

Glukosebelastningstest, er en test hvor man fastende, får en vis mængde sukker, og efter en vis tid, måler de ens blod, og kan så finde ud af om man har fået graviditetssukkersyge.

Alle som har et eller flere kriterier skal have testen lavet, feks hvis man er overvægtig har nogle i familien som feks har diabes 1 eller 2

Det er første gang jeg er gravid

du kan læse mere om testen her

http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2670

du kan læse om graviditetssukkersyge her

http://altomboern.dk/artikel/sukkersyge-og-graviditet-gestationel-diabetes

Anmeld

14. december 2010

tinasmor

Maja84 skriver:

nej jeg har ikke graviditetssukkersyge, eller kan jo godt være, hvis de finder ud af det, via testen i morgen

Glukosebelastningstest, er en test hvor man fastende, får en vis mængde sukker, og efter en vis tid, måler de ens blod, og kan så finde ud af om man har fået graviditetssukkersyge.

Alle som har et eller flere kriterier skal have testen lavet, feks hvis man er overvægtig har nogle i familien som feks har diabes 1 eller 2

Det er første gang jeg er gravid

du kan læse mere om testen her

http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2670

du kan læse om graviditetssukkersyge her

http://altomboern.dk/artikel/sukkersyge-og-graviditet-gestationel-diabetes

Tak for svar. Jeg vil gå ind og læse om det.

Jeg håber testen er negativ og alt er som det skal være hos dig. Du må lige give en update.

Held og lykke

Anmeld

14. december 2010

Lou87

Hvis resultatet var fint hvorfor sku du så igen ??

Jeg var kun en enkelt gang..
Grundet der er sukkersyge i familien. Men var heldigvis heldig at der intet var med mig

Til jer som ska afsted - lad vær og tænk over ALLE de meninger der er.. specielt om at sku drikke det søde stads.. Det er slet ikk så slemt som folk gør det til. Tror det er fordi man kører sig selv op inden og derved får det dårligt af spekulationerne og en tom mave.

Self smager det ikk godt - men værre er det heller ik!

Min ene veninde sagde hun var på hold med nogle, ca 7.. hvor halvdelen måtte gå hjem og komme igen en anden dag fordi de brækkede det op. Lyder helt ekstremt sys jeg Jeg måtte sidde alene på mit lægehus og læse i en bog.. måtte da klart være federe og sidde sammen med andre og snakke om det i stedet for og sidde alene .. så går tiden sku langsomt!

Men held og lykke til alle

Anmeld

14. december 2010

Maja_4000

Årh .. Den test er bare så klam :/ Var det selv igennem for 10 uger siden , og fik så også konstateret sukkersyge , så det var jo meget godt .. Men ej , hvor smager det dårligt ! 

Anmeld

14. december 2010

Kløver

tinasmor skriver:

Tak for svar. Jeg vil gå ind og læse om det.

Jeg håber testen er negativ og alt er som det skal være hos dig. Du må lige give en update.

Held og lykke

tak

Er spændt på hvornår jeg får svar, nu hvor vi bla er op til jul, men skal nok give besked når jeg ved noget

Forresten, hvis du er bekymret for diabetes, kan du jo snakke med idn læge om det, så kan de tjekke dig, og evt sende dig en test hvis de synes det er nødvendigt

Anmeld

14. december 2010

Kløver

Maja_4000 skriver:

Årh .. Den test er bare så klam :/ Var det selv igennem for 10 uger siden , og fik så også konstateret sukkersyge , så det var jo meget godt .. Men ej , hvor smager det dårligt ! 

ja lige præcis, synes bare det er hæsligt, øv at du havde sukkersyge

Anmeld

14. december 2010

Maja_4000

Maja84 skriver:

ja lige præcis, synes bare det er hæsligt, øv at du havde sukkersyge

Har det heldigvis i en mild grad , eller hvad man siger :p Så synes ikke at det har været så slemt .. Det positive er , at jeg har fået to ekstra scanninger .. Altid dejligt at se den lille jo 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.